Gå til innhold

hva får jeg mest ytelse for pengene med?


TeddyErt

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha noen råd eller noen erfaringer med disse maskinene. Jeg vil ha en pc som man kan spille på, i tillegg til skolearbeid så klart. Jeg har søkt litt på ulike modeller og kommet opp med denne listen.

 

MultiNote Compal HEL80i 15.4

- "Bare" nVidia GeForce Go 7600 256MB

- Kan ikke velge bort operativsystem.

- Virker som om folk har litt delte meninger om denne.

 

Zepto Znote 6615WD

Zepto Znote 6314W

- Nvidia Geforce Go 7600 512MB

- Kan velge uten operativsystem

- Ser at en tidligere zepto modell har fått minus for dårlig skjerm på testen på hw.no. Er det slik på disse modellene også?

- Har lest at visse har hatt noen problemer med 6214 modellen.

- Klarer ikke finne noe om hvordan garantien er på den. Hvordan er kundeservicen hvis noe faktisk skjer med maskinen?

 

Asus A8Js

- NVIDIA GeForce Go 7700, vet ikke helt hvor stor forskjell det er på 7600 og 7700.

- Må kjøpe inn ram brikke i tillegg

- Kun 5400rpm harddisk, skulle gjerne hatt 7200

- Virker som en bra pc, har lest noen tester og den kommer bra ut i dem utenom batteritiden som er dårlig.

 

Jeg vil som sagt spille en del på den. Jeg vil ikke ha en svære 5kg tung, siden jeg reiser en del. Det er også viktig at den er relativt stillegående. Vil helst ha rundt 1400*1050 i oppløsning, widescreen er ikke nødvendig. Prisen burde ligge rundt disse modellene jeg har listet opp her, øvre grense vil jeg si er 15 000.

Så, hvilken modell får jeg mest for pengene med? Hvilken maskin har best kvalitet, vil ikke ha en bærbar som får tastemerker i skjermen. Den burde tåle litt.

 

Er det noen som har noen andre bærbare jeg også burde vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i samme situasjon som deg...

Er også på jakt etter ny maskin, etter at min slepbare laptop tok kvelden.

 

Jeg har vurdert mange maskiner nå, og har lyst på en laptop som klarer å dra i gang HL2 og CSS. Men den skal samtidig være såpass lett at jeg kan ha den med på reiser uten problemer. Har derfor kommet fram til at A8js er det beste alternativet foreløpig.

 

Såvidt jeg vet yter Go7700 såvidt bedre enn Go7600.

 

Jeg har også lyst på laptop med DVI, og såvidt jeg vet har hverken HEL80i eller Zeptoene dette.

 

Men fant også en annen interessant sak i går: Asus G1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...