Gå til innhold

Hvem er verdens råeste rockeband?


Anbefalte innlegg

Hvem er verdens råeste rockeband?

Alice Cooper er shockrockens far (sceneshowet var ganske forrykende, folk som besvimte når han ble halshugget etc.) og har inspirert utallige band. Av frontfigurer innen rock er han det første jeg tenker på, selv om Arthur Brown var før han...

 

Bare se her:

post-15775-1172505506_thumb.jpgpost-15775-1172505545_thumb.jpg

 

Tilslutt kan jeg legge til at jeg humrer over hva han sier om norsk BM, hvor alle prøver å overgå hverandre i ekstremiteter, noe som ihvertfall ikke nytter uten stil.

8030519[/snapback]

det var virkelig ett bra innlegg, Nisje. Jeg skifta nå mening jeg. Alice Cooper. Selvom det ikke er ett band.

 

Før hadde jeg Motley Crue :yes:

8033393[/snapback]

 

Vell, bandet heter Alice Cooper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Føler at Rammstein er glemt her når det er snakk om råeste...

 

rammstein.jpg

 

 

20060212a.jpg

 

 

asche18.jpg

 

8033483[/snapback]

 

Jeg har sett flere live dvd'er med dette tyske metal-aktige bandet. Synes det er bortigmot like harry som imaget til de fleste sataniske band.

Vokalisten kler på seg en robortdrakt, spruter flammer, dasker den stakkars synth mannen med en gigantisk dildo og "tisser" på publikum. Så skal gitaristene se ut som robot mennesker eller noe, mens dem roper inn i mikrofoner som er satt fyr på. Bra mennesker har forskjellig smak :)

 

Ja, de har noen gode sanger, ville bare så gjerne fremmed det jeg synes om Rammstein live

Lenke til kommentar
Føler at Rammstein er glemt her når det er snakk om råeste...

 

rammstein.jpg

 

 

20060212a.jpg

 

 

asche18.jpg

 

8033483[/snapback]

 

Jeg har sett flere live dvd'er med dette tyske metal-aktige bandet. Synes det er bortigmot like harry som imaget til de fleste sataniske band.

Vokalisten kler på seg en robortdrakt, spruter flammer, dasker den stakkars synth mannen med en gigantisk dildo og "tisser" på publikum. Så skal gitaristene se ut som robot mennesker eller noe, mens dem roper inn i mikrofoner som er satt fyr på. Bra mennesker har forskjellig smak :)

 

Ja, de har noen gode sanger, ville bare så gjerne fremmed det jeg synes om Rammstein live

8033577[/snapback]

Hehe, du sier noe. :p

Det var vel spesielt fra tidligere turneer... etter 2001 så ble de vel en del "mykere" kan man si... en del rolige sanger, kostymene nå er noe liknende krigsuniformer på 1800-tallet og det er lite skriking (heldigivs).

 

Men hvis du har sett flere (de har bare gitt ut to) så har du sett ned nyeste, Völkerball, og det er vel ikke vanskelig å se forskjellen på Live Aus Berling og Völkerball. De har blitt mer "voksne" og musikken er ikke like "hard"...

Lenke til kommentar

led zeppelin og det er mange grunner til:

 

Jimmy Page : En enorm og nesten gudeliknende karakter som introduserte bluesen til metal, hadde et enormt spillespekter, spiller kjappe og MANGE gode soloer og er en av de mest kreative for sin tid i verden.

 

Robert Plant : Har en enorm, kraftig, helt unik lys stemme som jeg aldri har hørt liknende... Mange av tekstene er enormt gode.

 

John Paul Jones : En utrolig stødig bassist, men han hadde også mange andre gode sider. Foruten bassen spillte han også mandolin, orgel, piano, og gitarer.

 

John Bonham: Han er den dag i dag verdens mest sampla trommis, og døde i 1980.. det sier vel litt om kvaliteten... Han var kjent for sine enorme kraft, mye grunnet at han bodde på bilskraphaug som liten og bar bildeler fra han var 3 :p Fyren holdt takt bedre enn en metronom.

 

Til sammen lagde disse gutta magi, og første bandøving ble det sagt at noe magisk hendte.. <3

Lenke til kommentar
Føler at Rammstein er glemt her når det er snakk om råeste...

 

rammstein.jpg

 

 

20060212a.jpg

 

 

asche18.jpg

 

8033483[/snapback]

 

Jeg har sett flere live dvd'er med dette tyske metal-aktige bandet. Synes det er bortigmot like harry som imaget til de fleste sataniske band.

Vokalisten kler på seg en robortdrakt, spruter flammer, dasker den stakkars synth mannen med en gigantisk dildo og "tisser" på publikum. Så skal gitaristene se ut som robot mennesker eller noe, mens dem roper inn i mikrofoner som er satt fyr på. Bra mennesker har forskjellig smak :)

 

Ja, de har noen gode sanger, ville bare så gjerne fremmed det jeg synes om Rammstein live

8033577[/snapback]

Hehe, du sier noe. :p

Det var vel spesielt fra tidligere turneer... etter 2001 så ble de vel en del "mykere" kan man si... en del rolige sanger, kostymene nå er noe liknende krigsuniformer på 1800-tallet og det er lite skriking (heldigivs).

 

Men hvis du har sett flere (de har bare gitt ut to) så har du sett ned nyeste, Völkerball, og det er vel ikke vanskelig å se forskjellen på Live Aus Berling og Völkerball. De har blitt mer "voksne" og musikken er ikke like "hard"...

8033618[/snapback]

 

Ja, det er de to jeg har sett. Personlig synes jeg begge var en latterlig affære, både musikalsk og visuelt :)

Lenke til kommentar
ed zeppelin og det er mange grunner til:

 

Jimmy Page : En enorm og nesten gudeliknende karakter som introduserte bluesen til metal, hadde et enormt spillespekter, spiller kjappe og MANGE gode soloer og er en av de mest kreative for sin tid i verden.

 

Robert Plant : Har en enorm, kraftig, helt unik lys stemme som jeg aldri har hørt liknende... Mange av tekstene er enormt gode.

 

John Paul Jones : En utrolig stødig bassist, men han hadde også mange andre gode sider. Foruten bassen spillte han også mandolin, orgel, piano, og gitarer.

 

John Bonham: Han er den dag i dag verdens mest sampla trommis, og døde i 1980.. det sier vel litt om kvaliteten... Han var kjent for sine enorme kraft, mye grunnet at han bodde på bilskraphaug som liten og bar bildeler fra han var 3 tongue.gif Fyren holdt takt bedre enn en metronom.

 

Til sammen lagde disse gutta magi, og første bandøving ble det sagt at noe magisk hendte.. <3

 

Endelig en som har forstått fakta

Lenke til kommentar

Alice Cooper

 

 

Det originale Alice Cooper-bandet

 

Artig at Alice Cooper blir tatt opp. Er ikke det bandet som får mest oppmerksomhet her på forumet. Alice Cooper har vært et av mine favorittband så lenge jeg kan huske. Riktignok var de aldri noe bra liveband, men sceneshowet veide opp for det.

 

Er det noe Alice Cooper derimot skal huskes for, så er det de gode albuma som kom ut tidlig på 70-tallet. Love it to Death, Killer, School's Out, Billion Dollar Babies og Muscle of Love (sistnevnte sterkt undervurdert) er for min del ansett som tidenes rockealbum, og jeg koser meg gløgg i hjel med Pretties for You og Easy Action også, som ble spilt inn på Zappas label i henholdsvis 1969 og 1970.

 

Vokalisten som solo (bandet ble oppløst i 1975), også under navnet Alice Cooper men alltid med tilhørende band, kom også ut med noen kraftpakker av noen album. Welcome to My Nightmare, Goes to Hell og Dada er jo legendariske. Han har også holdt koken på de siste skivene, med The Last Temptation som er, om ikke den mest suksessfulle, en av de beste.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...