intox_neb Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Er da i den situasjonen at jeg har en far som er utrolig grønn på bruk av PC, og er vanskelig å lede han gjennom dataproblemer med bare voice over Skype. Lurte derfor på om det er noen programmer jeg kan bruke for enkelt å ta over hans PC? Vi har prøvd fjernkontroll ved bruk av messenger, og fungerte særdeles dårlig. Virket som om kravet til båndbredde var helt enormt. Vi sitter begge på bredbånd, men var ikke tilstrekkelig til å opprette kontakt (og har fått kontakt med andre tidligere, og da er denne patenten ufattelig treg). Så hvis noen noen gode løsninger, del de med meg! Sitter selv på Vista home premium, han på XP
intox_neb Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 Er remote desktop noe jeg kan bruke til dette formålet?
Smooth Ceiling Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Jupp. Sjekk innstillingene på hans system, slik at han kan sende og ta i mot fjernhjelp. Jeg har hjulpet venner på den måten selv, veldig kjekk funksjon. Den er integrert i Messenger og.
intox_neb Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Skrevet 26. februar 2007 Jupp. Sjekk innstillingene på hans system, slik at han kan sende og ta i mot fjernhjelp. Jeg har hjulpet venner på den måten selv, veldig kjekk funksjon. Den er integrert i Messenger og. 8027314[/snapback] men når jeg får opp tilkoblingsboksen skal jeg skrive inn noe i "datamaskin", antar det da er IP adresse. Men når man i dag bruker DHCP, hvordan kan jeg da bruke IP adresse? Vil ikke denne endre seg hele tiden?
qualbeen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 sjekk ut logmein.com! Bruk gratisvarianten (logmein free, grønn knapp på startsiden) og installer dette programmet hos din far. Så kan du i ettertid sitte på en hvilkensomhelst pc i verden og guide gammer'n gjennom hva det nå måtte være (tjenesten fungerer best med activex eller java installert på den nettleseren du bruker. Selv gidder jeg aldri å fyre opp IE, men kan konstantere at java-versjonen er glimrende! Har også prøvd en gang uten java, men da måtte jeg laste ned et bilde av den andres desktop hvert sekund - hvilket var litt tungvindt og småkjipt)
intox_neb Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Skrevet 26. februar 2007 sjekk ut logmein.com!Bruk gratisvarianten (logmein free, grønn knapp på startsiden) og installer dette programmet hos din far. Så kan du i ettertid sitte på en hvilkensomhelst pc i verden og guide gammer'n gjennom hva det nå måtte være (tjenesten fungerer best med activex eller java installert på den nettleseren du bruker. Selv gidder jeg aldri å fyre opp IE, men kan konstantere at java-versjonen er glimrende! Har også prøvd en gang uten java, men da måtte jeg laste ned et bilde av den andres desktop hvert sekund - hvilket var litt tungvindt og småkjipt) 8031789[/snapback] Tusen takk, fantastisk program!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå