oleberget Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Jeg lastet ned en skinn patch å måtte restarte pcn for å få den til å tre i kraft. men da jeg kom inn igjen så får jeg ikke sett explorer å må inn i oppgavebehandlingen for å få åpnet ting. jeg finner ikke patchen så jeg får slettet den heller :S har ikke forma6terings cd så får heller ikke formatert.. noe jeg skal gjøre da ?? noen som vet
oleberget Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 prøvde å ta printscreen men jeg får ikke åpnet noe program så jeg får limet det inn :S men det som står er; Datakjøringsforhindring - Microsoft Windows x Windows har lukket dette programmet for å gi bedre beskyttelse for datamaskinen navn: Windows Utforsker Utgiver: Microsoft Corporation Lukk melding Datakjøringsforhindring gir bedre beskyttelse mot skade fra virud å andre sikkerhetstrusler. hva bør jeg gjøre?
gutorms Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Heisan, Høres ut som den "skin patch'en" din ikke er helt trygg... Er du sikker på at det ikke er noe virus eller malware du har lastet ned? Ser i allefall ut til at Windows oppfatter det som skadelig programvare :-) Hvis du har XP ville jeg kjørt en System Restore og satt maskina tilbake til ett tidspunkt før du innstallerte patch'en.
oleberget Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 jeg skulle formatere den.. å da jeg kommer halveis står det at jeg skal sette inn nvidia network bus. men hva er det ? jeg har ingen cd det er noe network bus på :S
Kjellvez Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 (endret) Som Gutorms sier: bruk system restore. Ellers kan du deaktivere Data execution prevention for filen: controlpanel -> system > advanced > performance > data execution prevention > så legger du til explorer.exe Sjekk boot.ini filen og se etter dette: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /noexecute=OptOut Dersom det ikke stemmer så rediger, lagre og restart. Men du har tydeligvis bestemt deg for formatere disken og reinstallere windows. Da blir jo saken en helt annen. Virker som om du trenger driver CD'n som fulgte med hovedkortet ditt. Eventuelt last ned rett driverpakke fra nvidia som passer til ditt hovedkort. Endret 25. februar 2007 av Kjellvez
oleberget Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 okei det skal jeg prøve på nå. tusen takk folkens. hva skulle man gjort uten denne siden
skylinepower Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 hvis ikke explorer.exe kommer opp altså windowsen så gjør du slik trykker ctrl-alt-delete så kommer du til oppgavebehandleren øverst i venstre hjørne står det fil(eller noe slikt) så finner du kjør og skriver inn explorer.exe så lett er det bruker det mye selv
oleberget Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 akkuratt det jeg gjør, men da jeg skriver explorer.exe så kommer minedokumenter opp å ikke startlinja : S
oleberget Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 du prøvde å starte i sikkermodus vel? 8023797[/snapback] kommer ikke opp noe valg for å starte i sikkerhets modus. hvis det ikke er noe du kan aktivere sjøl da før du restarter ?
oleberget Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 Heisan,Høres ut som den "skin patch'en" din ikke er helt trygg... Er du sikker på at det ikke er noe virus eller malware du har lastet ned? Ser i allefall ut til at Windows oppfatter det som skadelig programvare :-) Hvis du har XP ville jeg kjørt en System Restore og satt maskina tilbake til ett tidspunkt før du innstallerte patch'en. 8023006[/snapback] altså jeg lastet den ikke ned på sett å vis, men jeg fikk den tilsendt via msn. som zip fil av en som bruker det feilfritt.. å da jeg formaterte tok jeg på reparer men det hjalp vist ikke for ingen av filene mine blei borte
Grokster Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 hold f8 nede når du starter opp maskinen så får du masse oppstartsvalg, deriblant sikkermodus
oleberget Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 jeg testet det nå men kom ikke opp noe : S så den startet bare opp igjen som vali uten startlinja
Grokster Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 jeg testet det nå men kom ikke opp noe : Sså den startet bare opp igjen som vali uten startlinja 8024276[/snapback] gjør dette, start opp maskinen, når det står windows starter så kutter du strømmen. Neste gang du starter den opp vil den si at windows startet ikke opp forrige gang og du kommer til oppstartsmenyen - der velger du sikkermodus
oleberget Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 da kom jeg ikke lenger enn til en svart skjerm som sto der å monget. så testet på ny å starte vanli modus. da står den blåe loading greia å driver heletiden slik har den stått i 3 minutter nå
oleberget Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 ingen som har noe forslag da ? :'(
Grokster Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 ikke hvis den ikke starter opp nei, desverre hvilket merke er det, kanskje det er recovery partisjon på disken?
oleberget Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Skrevet 25. februar 2007 Det er en konfigruert Gamer A20 pc fra komplett.no er en partisjon på den å der ligger Windows XP Homeedition sp2 er ganske ny kanskje 1 mnd gammel bare. åsså veldi pent brukt. så ikke noe inni skulle være skadet i et dunk eller noe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå