Spartan Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 (endret) Et eksempel er den nye "fancy" dreamscene som kun er ment å være tilgjengelig for de som har mye penger og kjøper ultimateversjonen. Vi som nøyer oss med basic eller premium (regner med at dette er de fleste) får altså ikke tilgang til denne programvaren. Greit, neste gang laster jeg ned en piratversjon når alternativet er å bruke flere tusen på en dyr OS versjon som jeg egentlig ikke trenger. Edit: til mod, flytt gjerne dette innlegget dersom jeg skrev det i feil kategori. Endret 25. februar 2007 av Spartan
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Windows Vista og dens funksjoner er ingen rettighet noen har. Og prisen Windows setter er heller ingen grunn til å ty til piratkopiering. Jeg mener personlig at Windows sine priser er helt på sitt rene. Andre mindre programmer koster mer.
GeirGrusom Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Adobe Photshop for eksempel koster mye mer en den dyreste versjonen av Windows Vista, selvom Vista er mange ganger større, og mer komplisert. Eneste grunnen til at folk syter over prisene på Vista, er at det finnes gratis alternativer (Linux, BeOS, Sun Solaris etc.) akkurat som med all annen programvare. Spørsmålet er om de gratis alternativene oppfyller dine ønsker og behov.
mandela Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 ser ikke hva som er så fristende med å bruke et drm infisert operativsystem med tilhørende brukerfiendlig lisens
GeirGrusom Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 DRM infisert? ikke bruk Windows Media Player, det er søppel. Bruk CDex og bruk Mp3 eller Ogg Vorbis, framfor Windows Media Player og Wma.
mandela Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 (endret) DRM infisert? ikke bruk Windows Media Player, det er søppel.Bruk CDex og bruk Mp3 eller Ogg Vorbis, framfor Windows Media Player og Wma. 8021001[/snapback] hva er grunnene til at du vil bruke vista? uansett, du misforstår meg http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html http://polishlinux.org/gnu/drm-vista-and-your-rights/ http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generati..._Computing_Base Endret 25. februar 2007 av mandela
GeirGrusom Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Jeg bruker ikke Vista, og kommer ikke til å gjøre det med det første, synes det er noe tull å bruke 3D hardware til å tegne desktoppen, et operativsystem skal være så lite og usynlig som mulig, det skal kjøre programmer ikke noe mer! Når minste kravet for å kjøre et OS er 1024 MB RAM, så har verden tatt en feil sving et sted. Jeg er helt enig i at DRM er noe tull, men forfatteren av dokumentet mener det samme som meg: unngå DRM til enhver pris Dette er ikke innebygget i Operativsystemet, men hvis ingen bryr seg, vil dette være fremtiden. Det kan være køddent hvis dette blir hardware basert, men man må sette fokus på dette, så folk ikke kjøper hardware med DRM. Alle disse folka må bøye seg for kundene, men når kundene så lett bøyer seg for selskapene, har vi et problem.
mandela Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 (endret) Dette er ikke innebygget i Operativsystemet, men hvis ingen bryr seg, vil dette være fremtiden.8021725[/snapback] Vista er et operativsystem som er "skreddersydd" for drm. Problemene forbundet med det er hva Peter Gutmann tar opp i sin tekst. Endret 25. februar 2007 av mandela
GeirGrusom Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Første gangen fikk jeg samme artiklen på begge linkene... skal lese igjennom.
Xpi Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Klart at prisene til Microsoft gjør folk til pirater. Er det noen som er uenige i det??
GeirGrusom Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html Dette var jeg ikke klar over. For et ubrukelig opplegg! Jeg fatter ikke at de lar seg presse til å implementere noe som garantert gir dem færre kunder. De burde skjerpe seg, hadde det ikke vært for .NET, hadde jeg brukt Linux på heltid, kun p.g.a den artikelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå