Gå til innhold

Har N95 virkelig mindre skjerm enn N80?


N_R

Anbefalte innlegg

Ser på forskjellige telefoner, og prøver å bli klok på hva som skiller de forskjellige modellene. I følge offisiell informasjon på Nokia.no har E65, N76 og N95 240x320 skjermer, og 16 mill farger. http://nokia.no/phones/models/compare.php?...rams=1&x=46&y=8

 

Men kan det virkelig stemme at N95 har DÅRLIGERE skjerm enn N80 sine 352x416? Det er jo 90% flere pixler på N80 enn trioen nevnt over?

http://nokia.no/phones/n80ie/features.php#02. En på jobben har en N80, og denne "enorme" skjermen er jo nesten et minimum hvis man skal sende litt epost osv. Da lurer jeg på hvor brukandes en 240x320 er...?

 

 

...er dette en typo på Nokia sine sider, eller stemmer det faktisk? Virker litt rart at flaggskipet ikke har den beste skjermen.... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg veit egentlig ikke om det er så dumt jeg. Selvsagt fører en stor oppløsning med seg bedre bilder osv, men jeg har en D600E med samme oppløsning som N95, og det er faktisk ikke så veldig galt. Den viser alt veldig fint!

En skjerm med stor oppløsning er ikke sikkert støtter alle programmer o.l. som vi har nå for tida.

På alle screenshits vi har sett til nå synes jeg virkelig ikke det ser så veldig galt ut jeg..! :dribble:

Lenke til kommentar

256 000 farger eller 16,7 millioner farger; det har så lite å si, så det er vel det jeg bryr meg minst om egentlig. Selv har jeg 65 000 farger i mitt QVGA-display (i-mate SP5m), og er storfornøyd med skjermen der. Akkurat nå mener jeg QVGA er et veldig bra kompromiss mellom god oppløsning og batteriforbruk. Pikseltettheten på et 2,5" (cirka) display mener jeg også er meget grei med QVGA-oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...