Gå til innhold

Bilde av hus i Bergen


Toa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ser ut som du har gått for en modellby effekt her, syns du har lyktes med det.. For min del så hviler jeg blikket mot midtpunktet.. det store hvite veggen. Ikke noe jeg har villet hatt på veggen ;).. men bildet i seg selv viser mye. Mye å se på, og ikke nødvendigvis rot.

8016953[/snapback]

 

Jeg blur'et den første rekken med hus for å få litt modellby effekt (finnes en egen tråd her på forumet om det). Ville ikke hatt dette på veggen selv. :) Kanskje i kjelleren...

Lenke til kommentar
Desverre, men synest det heile er litt mislykka. Det er liksom ingenting å feste auga på, du blir berre sittande å lure på kva du eigentleg ser etter. Rotete var det nok òg.

8017141[/snapback]

 

Det er din mening, den skal du få lov til å ha. Jeg er ganske fornøyd med dette bildet... tror jeg... må se det igjen i morgen...

 

Å si det er rotete minner meg om når folk kaller heavy "bråkete". Gi det tid.

Endret av Toa
Lenke til kommentar
ser ut som du har gått for en modellby effekt her, syns du har lyktes med det.. For min del så hviler jeg blikket mot midtpunktet.. det store hvite veggen. Ikke noe jeg har villet hatt på veggen ;).. men bildet i seg selv viser mye. Mye å se på, og ikke nødvendigvis rot.

8016953[/snapback]

 

 

Dette er jeg veldig enig i. Om jeg skulle hatt det på veggen måtte det vært en hvit vegg så det hvite i bilde og veggen stemmer overens.

Lenke til kommentar
Desverre, men synest det heile er litt mislykka. Det er liksom ingenting å feste auga på, du blir berre sittande å lure på kva du eigentleg ser etter. Rotete var det nok òg.

8017141[/snapback]

 

Det er din mening, den skal du få lov til å ha. Jeg er ganske fornøyd med dette bildet... tror jeg... må se det igjen i morgen...

 

Å si det er rotete minner meg om når folk kaller heavy "bråkete". Gi det tid.

8017179[/snapback]

 

Det er mi meining ja, og det er det du er ute etter når du spør om kritikk - er det ikkje? :)

Lenke til kommentar

Eneste som trekker til seg blikket mitt er den store, hvite flaten litt til høyre for midten. Effekten av det er at jeg sitter her og lurer på om det gule jeg ser faktisk er sol, eller om det er gjenskinn fra stuelampa. Ut over det så er det for mye rot, og bildet hadde gjort seg bedre uten blurring av hustakene i forgrunnen. Evt. heftig cropping slik at den hvite flaten faktisk blir et godt fokuspunkt.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar

Bildet er bra eksponert( noen utbrente partier, men det er ikke til å unngå hvis man ønsker å få frem detljer i skyggepartiene, som er det viktigste i dette bildet)

 

Skarpheten er rimelig bra; litt uskarp i hjørnene. Dybdeskarpheten er meget bra( typisk for kompaktkameraer)

 

Komposisjonen liker jeg ikke. Bildet fremstår som rotete. Det er ingen sted å hvile blikket, og det er ingenting i bildet som man kan følge. Det som ødelegger mest for min del er forgrunnen, dvs, pipene som stikker opp.

 

Kunne vært et bra "komprimert bybilde"( tar meg friheten til å bruke dette utrykket, tatt fra "komprimert landskap"), men forgrunnen ødelegger helheten. :hmm:

Lenke til kommentar

Hm... Voldsomt så folk fokuserte på "rotete" her da.... Jeg syns det var litt tøfft jeg.... Det var liksom rotet som var hele greia med bilde. Bøyde takmøner, uvanlige vinkler på takene, tilbygg på eldre hus. Dette strøket er liksom helt forskjellig med et "moderne" byggefelt der alt er likt. Her var alt ulikt.., og det er det jeg ser som "budskapet" i bildet. Det er liksom "ikke noe spesielt" ... samtidig som det er meget spesielt. Syns det var bra jeg!

Lenke til kommentar

Jeg likte tanken bak dette bildet.

 

Hadde vært spennende å sett et bildet tatt fra samme sted, men litt mer vendt mot venstre slik at den store hvite veggen kom rett utenfor høyre bildekant.

 

Jeg aner en linje som går fra det midterste taket i forgrunnen (De blurede takene) og som følger takmøner til den ender oppe til venstre i bildet.

 

Akkurat den linjen ville jeg utnyttet og prøvd å komponere bildet slik at den ble en diagonal som øyet kan følge når man ser på bildet.

 

Bildet er fint eksponert og etterbehandlingen synes jeg er vellykket da den fremhever den fine dybden i motivet :thumbup: .

Lenke til kommentar

Godt mulig det er rotet som skal være "cluet" her, men det gir meg fortsatt ingenting. For meg så ser det ut som om trådstarter har gått ut på verandaen og bare knipset et helt vilkårlig bilde bare for å ta et bilde.

 

Men som nevnt tidligere, det er min mening, og siden bildet ligger i bildekritikk delen, så er det akkurat det han får. Vil gjerne se andre bilder av trådstarter hvis han ha også, for tviler ikke på at han er en god fotograf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...