nysgjerrigper Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Jeg har ikke TV i dag, og skal nå kjøpe TV i nettbutikk. Får jeg da automatisk krav om TV-lisens i posten? Går i så fall kravet til fakturaadressen eller leveringsadressen?
Isbilen Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Jeg ville prøvd meg på å sette over penger til pappas kort og betale med det, på en webshopkonto som i tillegg er opprettet i hans navn. Så setter du leveringsadresse til din egen adresse, med mindre du bor nærme nok til å hente det.
Pingla Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Jeg ville prøvd meg på å sette over penger til pappas kort og betale med det, på en webshopkonto som i tillegg er opprettet i hans navn. Så setter du leveringsadresse til din egen adresse, med mindre du bor nærme nok til å hente det.Hjelper ikke så stort: http://www.nrk.no/lisens/3167955.html Forskrifter om fjernsynsmottakere er ganske klar på dette med bruk av TV og lisensgrunnlaget: § 4. Flere mottakere på ett kringkastingskort Det må betales kringkastingsavgift for hver enkelt mottaker (herunder avgreninger til separate skjermer). Unntak fra dette gjøres i følgende tilfeller: I Mottakere som bare brukes av kortinnehavere/avgiftsbetaleren selv og ektefellen, eller av øvrige husstandsmedlemmer som helt forsørges av han/henne, forutsatt at mottakerne er plassert i boligen (herunder hytte eller landsted o.l.) eller bringes med til midlertidig opphold utenfor hjemmet. § 6. Meldeplikt Den som anskaffer, tar i bruk eller har fjernsynsmottaker, skal straks melde fra om dette til NRK. § 11. Straff Forsettelig eller uaktsom overtredelse av bestemmelser i disse forskrifter, eller medvirkning til dette, kan medføre straff, jfr. § 29 i lov om kringkasting av 13. juni 1980 nr. 36. Uten at vi skal gå nærmere inn på tips og triks for å unngå en lovpålagt avgift, så stenger jeg denne.
Anbefalte innlegg