Gå til innhold

Skal til Paris og London i sommer - ting å se?


edge

Anbefalte innlegg

Da var det duket for sommerferie på meg og. Skal fly til Paris med norwegian forså å ta Eurostar til London etter noen dager.

 

Men lurer litt på hva jeg skal se på. Finner helt sikkert mye rart å gjøre, men noen som anbefaller noe som kan gjøres, sees eller besøkes noen av disse plassene?

 

Cheers :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare vært i Paris og det er en kjempeplass hvis du liker gamle fine bygninger. Var litt av et syn når jeg (den gang) bodde i Oslo.

 

Skal noe til å finne en stygg bygning i Paris.

 

Men av de stedene jeg så vil jeg anbefale Notre Dame på en klar førsteplass.

 

Utsikten fra Sacrè Couer er fantastisk. Hvis du kommer deg dit bør du sjekke ut Moulin Rouge også, ligger ikke langt unna. Gata der preges av utallige sexshops og salg av kopiartikler (klokker, smykker ol) på gata, men finnes også endel kule klesbutikker hvis du liker adidas, nike osv.

 

Eifeltårnet må man jo se, men ingen grunn til å stille seg i kø hvis du ikke skal være der lenge. Går nok 4-5 timer på å komme seg til topps og ned igjen.

 

Triumfbuen og Champs Elysèe er vel greit å få med seg. Vet ikke hvordan det er om sommeren, men julepynten i 2005 var noe annet enn på Karl Johan ;-)

 

Disney Land er jo kult hvis man liker den slags.

 

Det geniale med Paris er metroen etter min mening. Kjøp et kort som gjelder hele perioden du skal være der så har du rimelig transport innenfor byens grenser.

Lenke til kommentar

Paris er en fantastisk by. Jeg er i Paris mellom 2 og 3 ganger i året og får aldri nok. Henger muligens sammen med at jeg er en romantiker&moteslave&luksusfrik&arkitekturjunkie, men jeg mener alle mennesker bør besøke Paris minst én gang i livet. Det blir litt som å reise til Mekka for oss ikke-muslimer.

 

Broseen har vel nevnt mye av det "vanlige" man bør se i Paris (i tillegg kommer vel Louvre) - selv liker jeg bare å gå rundt i byen. Har du med deg en god venn (helst av det motsatte kjønn) er dette en by du garantert komer tilbake til. Kom gjerne med noen konkrete spørsmål ang. hva du vil se/gjøre i Paris, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan. Dersom du ikke har ordnet hotell så anbefaler jeg forresten Radisson SAS Champs Elysees.

 

There's something about Paris... :love:

Lenke til kommentar

Tenker vel i utgangspunkter på landemerker, berømte plasser og kansje ikke fullt så berømte, men fine eller morsome plasser.

 

Har bestemt meg for å ta heisen til toppen av Eiffeltårnet, skal besøke Louvre, ta bilde avmegselv ved Trumfbuen og sånt.. Turist-valsing :wee:

 

Hmm.. kansje Moulin Rouge? :D Fire kvartaler fra hotellet elns :wee: Or not :p

Endret av edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...