Gå til innhold

Får ikke samme verdier i bios som windows


Anbefalte innlegg

Har dette hovedkortet: Asus P5B-E Plus

Denne prosessoren: Intel Core 2 Duo E6400

Dette minnet: OCZ DDR2 2048MB SOP 6400 2x1024MB 800MHz

 

Da jeg starta opp maskina rett ut av esken fikk jeg opp 6x266=1600 Mhz i Cpu-Z.

 

Prøvde derfor å forandre denne manuel i bios. Jeg har prøv å sette denne litt forskjellig, men da jeg fks setter denne til 7x270 i bios får jeg 6x270 da jeg ser etter i Cpu-Z.

 

Noen som har en god forklaring på dette?

Vedlegget er da med 7x270 i bios.

post-36490-1172237372_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, prøv å sette dette i bios, det er forskjellige strømstyringsfunksjoner som Intel har intregert i cpuene sine, disabler du de så skal det hjelpe, cpu skal da ikke klokke seg ned lenger.

 

Kan også være en ide å sjekke strømstyring i kontrollpanelet i windows også. Noen ganger har den blitt satt som bærbar, og da blir det feil.

 

post-42959-1172247055_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for det!

 

Det hjalp det, nå kommer det fram det samme som i bios.

Eneste som er ulikt det som står i min bios og det bildet du hadde er at ikke for forandret "Vanderpool Technology" til Disabled. Denne står på enabled og er ikke mulig å forandre på.

 

Noe viktig?

 

Strømstyring i kontrollpanelet i windows står på hjemme\kontor. Det er vel riktig..

Endret av Dekata
Lenke til kommentar
Takk for det!

 

Det hjalp det, nå kommer det fram det samme som i bios.

Eneste som er ulikt det som står i min bios og det bildet du hadde er at ikke for forandret "Vanderpool Technology" til Disabled. Denne står på enabled og er ikke mulig å forandre på.

 

Noe viktig?

 

Strømstyring i kontrollpanelet i windows står på hjemme\kontor. Det er vel riktig..

8008618[/snapback]

 

Det er greit nå, vanderpool skal egentlig også skrus av, men det kommer ann på rekkefølgen du disabler dette.

 

Men tar du en clear cmos så kan du nok skru av vanderpool, gjør det først, så skrur du av de andre etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...