Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

... I/O device error


Anbefalte innlegg

"The request could not be performed because of an I/O Device error."

 

Denne beskjeden kommer med jevne mellomrom når jeg prøver å få tilgang til ting på den eksterne Packard Bell harddisken på jobben. Det hender denne feilen er byttet ut med en annen en som sier at harddisken ikke eksisterer i det hele tatt.

 

Jeg har sett litt rundt på nettet og ser at det kan være harddisken er i ferd med å krepere, men det er grunn til å mistenke at maskinen lider av et virus eller to (Clamwin finner ikkeno, men det kan være vi finner noe med et annet program.) og vi lurer på om virus kan få maskinen til å gjøre sånne rare ting.

 

Det hender også at maskinen bruker veldig lang tid på det når jeg vil åpne mapper osv. Dette gjelder både når jeg får og ikke får feilmeldinger.

 

Vi prøvde i går å flytte filene over på en intern harddisk så vi kunne formatere den eksterne og begynne på nytt, men I/O Device Error dukket opp igjen og igjen. Noen få av filene hadde tilogmed blitt permanent korrumpert.

 

Hva skjer? Holder den på å dø? Hva kan vi gjøre for å unngå å miste de filene som ligger der allerede? Vil det hjelpe å få formatert disken, eller vil den fortsette å tøyse seg?

 

*laster ned AVG for å få en "second opinion" på virus-situasjonen.*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe - har akkurat samme trøbbelet med min eksterne HD (Maxtor Onetouch II). Var som jeg skulle skrevet innlegget selv. Jeg har ikke noe virus så tviler på at det er det.

 

Min løsning: kjøpte ny disk som fort som bare det.

 

Men har tenkt å gå igang med disk diagnose og re-format for å se om den kan brukes likevel. Prøvde XP's innebygde "Error-checking", men det stoppet bare opp så nå er jeg på leit etter noen andre programmer som kanskje kan finne ut hva og hvor mye som er galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...