Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre? er 15 år


Veggm

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nå har det seg sånn at jeg har veldig lite å gjøre for tiden. Så da lurte jeg på om noen av dere har noen ideer til hva jeg kan gjøre? Jeg er 15 år.

 

Jeg vet jeg kan:

 

* Øvelsekjøre med moped

* Øvelsekjøre med traktor

 

Det er vel det jeg egentlig vet hva jeg kan gjøre når jeg er 15.. Jeg er veldig intressert i motorsport! Så hvis dere vet hva jeg kan gjøre innen motorsport eller lignende så ta kontakt. Jeg er også åpen for andre muligheter som ikke har noe med motorsport!

 

Takk på forhånd!

 

-Veggm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du klar over reglene om øvelse kjøre??

 

Om du skal øvekjøre med moped må noen som har motorsykkel kjøre bak deg og dere skal ha 2 veis komunikasjon og jeg trur motorlisten skal ha hatt lappen i 5 år.

Og traktor trur jeg du kan bare kjøre på lukka områder, og der står noen og ser på om dere skal ha komunikasjon.

 

Jeg trur det er slikt ;)

Lenke til kommentar
Er du klar over reglene om øvelse kjøre??

 

Om du skal øvekjøre med moped må noen som har motorsykkel kjøre bak deg og dere skal ha 2 veis komunikasjon og jeg trur motorlisten skal ha hatt lappen i 5 år.

Og traktor trur jeg du kan bare kjøre på lukka områder, og der står noen og ser på om dere skal ha komunikasjon.

 

Jeg trur det er slikt ;)

8014271[/snapback]

han må hatt lappen 5 år og fylt 25

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er du klar over reglene om øvelse kjøre??

Og traktor trur jeg du kan bare kjøre på lukka områder, og der står noen og ser på om dere skal ha komunikasjon.

Jeg trur det er slikt ;)

8014271[/snapback]

Nei, det er ikke helt riktig. Uansett hva man skal gjøre på vei trenger man trafikalt grunnkurs. I perioden 1. november-1. mai (tror jeg) trenger man også mørkekjøringskurs for å kjøre i mørket.

Skal man kjøre traktor skal man hvis traktoren er registrert for 2 (så og si alle nye traktorer leveres med 2 seter) ha en veileder i passasjersetet. Han må ha hatt lappen i 5 år, og da kan du kjøre på samme sted som man ellers kan med en traktor. Derimot hvis traktoren kun er registrert for 1 person kreves det toveis kommunikasjon, og veilederen skal hele tiden ha oppsyn over deg og følge med. (oftest med bil eller traktor bak)

Du kan jo vurdere det meste innen motorsport. Rallycross, rally, traktorpulling, trial, cross osv. Du kan konkurrere i det aller meste i og med at det foregår på lukket bane. Noen begrensninger er det, men ofte går det mer enn fort nok for en liten 15åring. Må spesielt fremtrekke trial. Har selv kjørt dette i 4-5 år, og var veldig fornøyd. Man trener konsentrasjon, kondisjon, balanse psyke osv...

Lenke til kommentar

 

Du kan jo vurdere det meste innen motorsport. Rallycross, rally, traktorpulling, trial, cross osv. Du kan konkurrere i det aller meste i og med at det foregår på lukket bane. Noen begrensninger er det, men ofte går det mer enn fort nok for en liten 15åring. Må spesielt fremtrekke trial. Har selv kjørt dette i 4-5 år, og var veldig fornøyd. Man trener konsentrasjon, kondisjon, balanse psyke osv...

8106279[/snapback]

 

De fleste som holder på med trial begynte når de var 7-9 år gamle. De har holdt på med det en stund! Dessuten finnes det ikke noen steder i Oslo som vidt jeg.

Øvelsekjøreing av noe som helst er utelukket.. Siden jeg kjenner ingen som har de kvalifikasjonene som må til. Til de forskjellige tingene.

 

Har rc bil fra før av :cool:

Lenke til kommentar
De fleste som holder på med trial begynte når de var 7-9 år gamle. De har holdt på med det en stund! Dessuten finnes det ikke noen steder i Oslo som vidt jeg.

Øvelsekjøreing av noe som helst er utelukket.. Siden jeg kjenner ingen som har de kvalifikasjonene som må til. Til de forskjellige tingene.

Har rc bil fra før av :cool:

Det er ikke noe grunn til å ikke starte på trial. Du kan ha like mye glede av trial nå som 7-åring. Ole Gunnar Solskjær startet på fotball som 12-åring. Tror ikke at han angrer nå i ettertid... Så ikke noe er for sent.

Sørlihavna motorklubb i Lørenskog har trial mandag og torsdag hver uke. Koster 20 kroner for 20 minutter. Ganske billig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg annbefaler deg motocross :thumbup: Det er en litt dyr sport men det er utrolig kult, og det er mye fart og spenning :p Trail er bare homsecross, det er bare teknisk og ikke noe fart. Så hvis du liker fart, sats på motocross :) i motocross kan du kjøre inntil 60 ccm laveffekt fra du fylte 5 år. Det året du fyller 10 år kan du kjøre inntil 85 ccm. Inntil 125 ccm kan du kjøre fra det året du fyller 14 år. Fra du er 16 år kan du kjøre fri ccm. Selv har jeg kjørt motocross i snart 5 år og elsker det. Jeg har en ktm 250 kubikker, 4 takter, 2007 modellen, den er ganske bra :) Alle som kjører motocross må ha lisens. Det finnes også nybegynnerlisens som du kan løse når du møter opp på en motocrossbane. For å få trening eller konkurranselisens må du gå et lisenskurs som inneholder 8 timer teori og 8 timer kjøreteknikk. Motocrossbaner består ofte av grus, sand, jord, platå-hopp, trippelhopp, dobbelhopp,voops, vaskebrett, svinger, trappehopp, startslette, osv :p lurer du på noe mer om motocross så bare spørr :thumbup:

Endret av caty16
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...