Gå til innhold

Den store gitareffekt-tråden!

99tnor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nypris på heile riggen piece by piece blir vel litt i overkant av *hostfemogtjuetusenhark*jess.

Har heldigvis ikkje betalt fullt så mykje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som kan gi tips om hvordan jeg skal få effekten som Linkin Park bruker på sine sanger sånn generellt når jeg kobler gitaren rett inn i lydboksen som følger med Audigy 4 Pro lydkortet?

Skrevet

Du kan jo bruke et effektprogram for PC/Mac som f.eks Native Guitar Rig. Ikke noen direkte oppskrift i programmet annet enn å prøve seg frem. Alternativet blir jo å koble i ett effektbrett først for så å kjøre output inn i PCen for opptak.

Fikk nylig tilbud om en Mesa Boogie Triaxis til 7000, men hadde ikke penger til overs til å slå til :( Men for mitt bruk har jeg det fint med min Guitar Port som gir en mengde fine lyder og øvinger. Øvingene kommer med preset effekter til "sangen" som det blir spillt for. Fint fint å ha med på reise og for å øve hjemme på hybelen.

Skrevet

noen som vet om boss mt-2 er bra? er det mulig å få lignende lyd som metallica bruker på f.eks. seek and destroy?

Skrevet
Korg Kaoss Pad 2.

8100284[/snapback]

jeg kjenenr til kaoss padden, men hvordan bruker du den når du bruker den med gitar.. har du noen ekstern kontrolelr eller legger du deg på gulvet og trykker løs?

Skrevet

Har ikkje fått tatt den i bruk enda, den manglar adapter.

Har ikkje planar om å la den ligge på golvet. Trur eg kjem til å sette den i eit notestativ elns. ved sida av pedalbrettet slik at den alltid står tilgjengelig.

Skrevet
Har ikkje fått tatt den i bruk enda, den manglar adapter.

Har ikkje planar om å la den ligge på golvet. Trur eg kjem til å sette den i eit notestativ elns. ved sida av pedalbrettet slik at den alltid står tilgjengelig.

8107337[/snapback]

smart, bare pass på at den sitter.. så den ikke detter ned..

Skrevet
Noen som har forslag til en god tremolopedal?

8111565[/snapback]

Kva slags? Vintage? Stutter?

8117499[/snapback]

Jeg har Electro harmonix stereo pulsar og er veldig fornøyd med den..

Skrevet
Noen som har forslag til en god tremolopedal?

8111565[/snapback]

Kva slags? Vintage? Stutter?

8117499[/snapback]

Tenkte vel først og fremst vintage, men det hadde ikke akkurat vært noen krise om den om den kunne gitt meg begge deler.

@Katabombos

Takk for forslaget.

Skrevet
Korg Kaoss Pad 2.

8100284[/snapback]

jeg kjenenr til kaoss padden, men hvordan bruker du den når du bruker den med gitar.. har du noen ekstern kontrolelr eller legger du deg på gulvet og trykker løs?

8105225[/snapback]

Er det noe slik Buckethead bruker?

Skrevet
Korg Kaoss Pad 2.

8100284[/snapback]

8105225[/snapback]

8138325[/snapback]

tror ikke Buckethead bruker kaoss pad nei.. han bruker dist, delay, wah, wammy.. ellers har han vel noe flanger og phaser og greier men det er dem han bruker mest live..

Skrevet
Korg Kaoss Pad 2.

8100284[/snapback]

8105225[/snapback]

8138325[/snapback]

tror ikke Buckethead bruker kaoss pad nei.. han bruker dist, delay, wah, wammy.. ellers har han vel noe flanger og phaser og greier men det er dem han bruker mest live..

8150498[/snapback]

Tenker på for å få de syke lydene, å den store forskjellen på lyden.

Skrevet (endret)

Hallo alle her!

Dere må huske på at utstyret som de fleste "gode" gitaristene bruker er på konserter når de spiller HØYT!

Derfor er det ikke alltid så lurt å prøve å kopiere lydene til en gitarist du liker, hvis du liksom bare skal sitte på rommet og øve litt. Det kan hende det ikke høres ut som forventet...

Bare et godt tips :thumbup:

Endret av chryzsh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...