Gå til innhold

Militærleiren på Madla


heltnaldo

Anbefalte innlegg

Husker at de første 2 ukene så var det rett på dass etter hvert måltid. Dette gikk igjen hos de fleste på troppen. Men det roer seg etterhvert :p

8008998[/snapback]

 

Og du er sikker på at det var maten? Merkelig nok var vi aldri syke som jobbet på basen. Rekruttene klager men oss andre klarte oss fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss er de ikke ferdig med den nye messa enda?

Hygienen er i alle fall ikke verre en andre plasser. Når det gjelder fisken kommer den rett fra ovenen til disken. Viss det er noe galt med den er det i alle fall ikke madla sin feil. Men synes det er jevla tvilsomt det dere sier med dårlig mage... Er faktisk bare rekrutter som klager på maten der.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere i posten er jeg ingen rekrutt, men fast mannskap. Er under rekrutten maten er "værst" også. Rekruttskolen ble ferdig denne uken, og maten har både smakt bedre og blitt bedre stekt/kokt i det siste. Det største problemet til Madla har ikke vært fisken, men potetene og restematen dems. De fleste vil automatisk klage på fisken, iogmed at det er veldig mange som ikke spiser det. Men jeg må innrømme at fisken de hadde på tirsdag, blanding av 8 (!) forskjellige fiskearter, absolutt ikke smakte godt, og gikk fort i søpla.

 

Når det kommer til den nye messa er de ferdig med det meste utvendige, og jobber med inventar osv nå. Tror målet dems er å få messa klar til den nye rekruttskolen som kommer rundt 19 mars, men den offisielle datoen er Mai

Endret av Mow
Lenke til kommentar

Restematen styrer jeg glatt unna. Men det hadde jeg gjort samme hvor den blir laget i militæret. Når det gjelder hva som er på menyen følger de vell en plan som blir fulgt i hele milliteret. Så egentlig burde det vert likt for alle messene. Nå er det en stund siden jeg var på madla så kan jo godt vere at ting har blitt verre. Men Maten der er ikke verre en andre steder.

 

De begynte vell på de nye brakkene og messe i 2004. Skulle tro de ble ferdig på 1 år eller noe men nå har de altså brukt 3 år? Ødela den fine gressbanen vi hadd gjorde de også...

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar
Husker at de første 2 ukene så var det rett på dass etter hvert måltid. Dette gikk igjen hos de fleste på troppen. Men det roer seg etterhvert :p

8008998[/snapback]

Kjente det begynte å geipe no jævlig på en morgenoppstilling. Selvsagt skulle fenriken prate i vei om det vi skulle gjøre i løpet av dagen, og kjefte litt for at vi hadde bråka kvelden før. Var det lengste kvarteret i mitt liv :p

Lenke til kommentar
Husker at de første 2 ukene så var det rett på dass etter hvert måltid. Dette gikk igjen hos de fleste på troppen. Men det roer seg etterhvert :p

8008998[/snapback]

 

Og du er sikker på at det var maten? Merkelig nok var vi aldri syke som jobbet på basen. Rekruttene klager men oss andre klarte oss fint.

8009523[/snapback]

Vi ble ikke syke. Han som drev messen sa at vi kom nok til å oppleve litt "løs" mage de første ukene. Husker ikke helt hvorfor.

Lenke til kommentar
Løs mage er bare fin. Tid spart er tid tjent :]

 

Hva har folket å si om MP-tjeneste, for øvrig? Hører mange bekjente har satt det som førstevalg på sesjon. Personlig synes jeg det høres særs lite interessant ut.

8012424[/snapback]

Er et veldig bra kurs du får hvis du vurderer å ta politiyrket senere. Men er også ganske hardt, så må være rustet for det.

 

MP'er er generelt ganske dårlig likt, så ikke forvent å bli venn med de på basen.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Ja... Den var bedre der. Muligens fordi de slipper å lage mat til par tusen folk. Men de hadde sine svin på skogen de også. Spesielt ene gangen når nesten all kokkene var på byen dagen før. Men synes fremdeles ikke madle fortjener det stempelet  mange gir dem.

8013821[/snapback]

Nei, maten var fullt spiselig der (som regel).

 

Men matbudsjettet på båt er nesten 3 ganger så høyt som det er på land. Det gir rom for en god del bedre mat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...