Gå til innhold

Militærleiren på Madla


heltnaldo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil faktisk anbefale deg å ta med den bærbare, men husk å ta med mange filmer. Det blir mange kjedelige kvelder om ikke. Man pleier jo å få fri fra 16-20 tia. Og da er det kos å få med gutta på rommet til å se en film :)

 

Men er ikke sikker på om det er nett på kasernene, men er nok i kantina.

Lenke til kommentar

Ikke gru deg til maten. Jeg ble positivt overrasket. Noen dager er den ikke helt bra, men andre er det ikke noe å klage over. Kasernen er der du sover. Jeg var i luft og sov da på seksmannsrom og delte dass med 30-40 andre mennesker. Delte dusje med 50-60stk. Hadde noen kompiser på sjø, de hadde tomannsrom med eget bad (dass og dusj). De har trådløst nett i velferdsbygget tror jeg. Der har de også noen skittreige pcer du kan låne.

De har kinosal som spiller filmer 3-4-5 ganger i uken, koster 40kr. Du kan låne bok, se på tv eller spille playstation. Du kan også låne musikkrommet. Syns det var ganske bra der med tanke på fritidsmuligheter.

Lenke til kommentar

Det som er viktig å ha når du skal inn på rekrutten på Madla, er en velfylt konto. Blir mange byturer når man først får lov til å "gå i land" der....etter et par uker. Ja, det heter faktisk "å gå ombord" og "gå i land", siden leier'n er registrert som et marinefartøy.

 

Da jeg var der, for mange år siden, svidde jeg av ihvertfall 20000 på fest og moro ila 4 uker. Var nesten den beste tida i hele førstegangstjenesten det.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Ikke gru deg til maten. Jeg ble positivt overrasket. Noen dager er den ikke helt bra, men andre er det ikke noe å klage over. Kasernen er der du sover. Jeg var i luft og sov da på seksmannsrom og delte dass med 30-40 andre mennesker. Delte dusje med 50-60stk. Hadde noen kompiser på sjø, de hadde tomannsrom med eget bad (dass og dusj). De har trådløst nett i velferdsbygget tror jeg. Der har de også noen skittreige pcer du kan låne.

De har kinosal som spiller filmer 3-4-5 ganger i uken, koster 40kr. Du kan låne bok, se på tv eller spille playstation. Du kan også låne musikkrommet. Syns det var ganske bra der med tanke på fritidsmuligheter.

8007265[/snapback]

 

Virker som du fortsatte å bli på madla etter førstegangstjenesten. For maten der er helt horribel - er det noe madla er kjent for, så er det dårlig mat!

Var der på rekrutten og seinere på diverse kurs, og fytti Hevette hvor vondt det er!

Eneste som er litt godt er salatdisken og melka - men skal litt til å føkke til den.

Legg merke til at madla blir skevet med liten m, siden den suger.

Lenke til kommentar

Lol dere som ikke liker maten på madla har nok vert ute for gunnar. Ellers er maten helt ok. Har vert en del steder i forsvaret i norge. Blant annet Håkonsvern, Karl johans vern og kv Andenes. Madla var bedre en Håkonsvern og Karl Johans vern kystvakta hadde nok bedre. Men så er jo kystvakta kjent for god mat. Det verste stedet var Sortland. Mye mulig jeg var uheldig der, var ikke der så lenge. Men poenget er så lenge ikke gunnar lager maten på madla er det stort sett greit.

Lenke til kommentar
Lol dere som ikke liker maten på madla har nok vert ute for gunnar. Ellers er maten helt ok. Har vert en del steder i forsvaret i norge. Blant annet Håkonsvern, Karl johans vern og kv Andenes. Madla var bedre en Håkonsvern og Karl Johans vern kystvakta hadde nok bedre. Men så er jo kystvakta kjent for god mat. Det verste stedet var Sortland. Mye mulig jeg var uheldig der, var ikke der så lenge. Men poenget er så lenge ikke gunnar lager maten på madla er det stort sett greit.

8008337[/snapback]

Du likte madlamaten bedre enn den på haakonsvern? :ermm:

 

Syns jo maten i bergen er dobbelt så god som den på Madla.

 

Maten vi får på båt er jo 10x bedre enn det igjen selvsagt^^

Lenke til kommentar

Jeg har vært på madla i over 11mnd nå (dimmer 16. mars)

Maten der er veldig varierende. Under rekruttskolene er den som regel mindre god, men den er bedre i mellomperiodene, da det er mindre folk her. Selv om maten KAN smake godt noen ganger, blir du somregel litt løs i magen av den. Jeg personlig har ikke turt å spise fisken der på flere måneder, da jeg satt på do i over en time sist:p

 

Når det kommer til internetten, er det trådløst nett både hos velferden og på voksenopplæringen. Problemet for rekrutter er at de ikke skal være på VO:)

Nettet er somregel treigt og ustabilt, men kan funke om du f.eks skal spille MMO'er, surfe på internett eller være på IRC. Du vil også ha nok av tid til å sitte ved pc'en etter endt tjeneste (som regel etter middag)

Endret av Mow
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva MMO er, men holder det til å sitte på MSN ?

Er bare interessert i å holde kontakten med omverdenen jeg.. :)

 

Er det muligheter for å spille fotball på leiren ? Evt. i nærområdet ? Har forhørt meg med Madla IL.. Men er vel ikke gunstig å begynne å spille for et lag om jeg bare skal være på Madla i 7 uker.

Lenke til kommentar

Holder fint til å sitte på MSN.

Det er en fin fotballbane med kunstgress på leieren. Er flere fotball lag som både spiller kamper og trener på banen. Ganske ofte Viking trener der på våren også. Hør med hovedtillitsvalgt eller befal, så kan de mest sannsynlig ordne deg en avtale med et fotball lag.

 

Vi fikk ihvertfal beskjed om å si ifra om dette i rekrutten. Det var også en Skeid spiller (husker ikke hvem) som fikk trene med Viking under rekrutten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...