Gå til innhold

World Of Warcraft - Hvorfor Alliance?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Complexion sa , så følte også jeg meg mer "velkommen" på hord siden pga det er så mye retta på eventuelt PVP på pvp realms...

 

På alliance var det liksom bare fjortise som fanken ikke kunne andre ord enn "rofl" "lol" "noob"...

 

Jeg starta Med en NE druid og deretter så laget jeg meg en gnome mage... jeg ble etter vært bare så sykt lei hele alliance shiten og alle de kidsa som fløy rundt å ikke kunne en dritt.. som en skokk med drittunger som ikke hører på folk som har peiling på hva de snakker om...

 

prima eksempler på sånne :

 

- skal på død og liv løpe inn i Zerg for å så bli slakta.. deretter whine en halvtime hvorfor healeren ikke holdt han oppe

 

- drittunger som må gå å legge seg klokka 11, eller må gå å spise fordi mamma har laget mat til de etter 5 minutter i en instance

 

- Det konstante gnålet fra lavere lvler på alliance siden som maser om gold.. hord har sånne og men ikke så mange som alliance... for å ikke snakke om det undelige maset om boost og hvor tett i hue du er for at du ikke går ut av MC for å hjelpe de i 5minutter...

 

- Folk som spiller Gnome bare fordi de er små å ikke har peiling på hvilke rasicals de har og hva som er best for den klassen... ler meg igjel når jeg ser en gnome i frost nova eller i entangeling roots og at de ikke skjønner at de kan bruke escape artis for å komme seg ut av det..

for å ikke snakke om... ooooooh night elfs tar en salto hvis du hopper mange ganger....

 

- Alliance har egentlig shit raceials forhold til Hord..

 

 

Er kansje 1 eneste grunn til at jeg eventuelt kan lage meg en alliance noen sinne og det er Darnei pga de ser ut til å være fult brukelig shaman i PVP, det er bare så forbanna synd at 40% av Alliance ikke har peiling på PVP, syns nå jeg..

Lenke til kommentar

Jeg tror det er først og fremst tre grunner til at alliance blir valgt fremfor horde:

 

1. Udiskutabelt utseende - Kanskje dette forandrer seg noe etter The Burning Crusade, blir litt tidlig å si noe enda.

 

2. Generelt sett finere starting areas - The Barrens har trolig tatt knekken på mang en character.

 

3. Myten om at alliance er snille, horde er slemme - En myte som nesten ikke henger på greip i det hele tatt om man tar de historiske hendelsene i World of Warcraft i betrakting, men som kommer igjen av at horde, og da spesielt orcs, alltid figurer som onde i fiksjon, som for eksempel Ringenes Herre.

Endret av ole-jakob
Lenke til kommentar
3. Myten om at alliance er snille, horde er slemme - En myte som nesten ikke henger på greip i det hele tatt om man tar de historiske hendelsene i World of Warcraft i betrakting, men som kommer igjen av at horde, og da spesielt orcs, alltid figurer som onde i fiksjon, som for eksempel Ringenes Herre.

8005016[/snapback]

 

Ifølge den riktige historien var det den tidlige alliansen mellom Humans og Dverger som starta krigen mot Horden, så strengt tatt er det vel Alliance som er "onde." Men som sagt, en myte ...

Lenke til kommentar

Alliance av flere grunner:

 

Bedre starting areas, alle horde starting areas dreper motivasjonen min.

Realistisk utseende/figur. Gjør også noe med hvordan characteren ser ut i bra/kult gear. Meget viktig for meg.

Generellt flere spillere, noe som betyr lettere grupper til instance o.l selv om muligheten for å få kids i gruppa er der.

Fordi på de fleste servere så er det alliance som har de beste guildene.

Lenke til kommentar

Synes nå at Undercity er den tøffeste byen, jeg. Har ikke vært i alle byene enda da. Valgte Undead fordi jeg ville være warlock. Prøvde meg litt som gnome og Night Elf, men syntes at questene til undead var mer interessante. Er jo gøy å være bad guys i spill! Snille er vi jo i den virkelige verdenen, håper jeg ihvertfall :p

Lenke til kommentar

Før jeg fikk WoW hadde jeg lyst til å starte som shaman. Jeg har i spill som Heroes osv aldri valgt homo riddere med gylden rustning som løper rundt og er edle. Jeg har alltid hatt sansen for det litt ville og gjerne kaotiske. Hadde tenkt til å starte opp som Shaman. Troll eller Tauren. Var ikke helt sikker :p. Men på den tiden jeg fikk WoW kjente jeg bare et par folk som hadde det, og de spilte alle sammen på samme server (Deathwing) som alliance. Tenkte som så at det er artigere å spille sammen med noen en å spille alene, så jeg rollet human istedenfor. Dverger er usjarmerende, gnomer tar jeg ikke seriøst og alver er trehugging queers... Humans var det mest "nøytrale" på alliance. Har flere ganger prøvd å rerolle horde. Men jeg er for bundet til vennene mine som også spiller WoW. Min mest velykkede "rerolling" er Troll (Female :p) Warrior til lvl 53, før jeg ble for ensom, rerollet human warrior (lvl 53 atm).

 

har flere ganger vurdert å selge accounten, starte med blanke ark som Undead Warlock <3

Endret av Tubbytazz
Lenke til kommentar
Alliance av flere grunner:

 

Bedre starting areas, alle horde starting areas dreper motivasjonen min.

Realistisk utseende/figur. Gjør også noe med hvordan characteren ser ut i bra/kult gear. Meget viktig for meg.

Generellt flere spillere, noe som betyr lettere grupper til instance o.l selv om muligheten for å få kids i gruppa er der.

Fordi på de fleste servere så er det alliance som har de beste guildene.

8005192[/snapback]

 

 

er jo strengt talt bare human som er realistisk...

tror neppe det finnes en dverg i verden som ser ut som de i WoW..

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som synes at Horde ser skumle og farlige ut?

De er omtrent like skumle som monsterne i Power Puff Girls. Alliance ser ganske ser ganske retarded ut de også. Men, det gjør ikke noe. Er bare humor det. Spiller ikke pga utseende på characters uansett. Synes bare det er bra at ting er lagd med litt selvironi.

 

Undercity er definitivt den kuleste byen btw.

Lenke til kommentar

For min egen del.. kun tilfeldigheter gjorde at eg valgte horde.

Skulle spille sammen med noen venner fra Desert Combat, men fikk ikke tak i de på release dag, så bare antok at vi skulle velge Horde. Underdogs ftw og så videre. Ble litt overraska når eg oppdaga senere på dagen at alle de hadde rolla alliance. Men men, fikk nå med meg en haug med andre til å fortsette horde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Spilt og raidet masse med en shaman, men nå må jeg spille på en NE druid :cry: Spiller i guildet til en kamerat (bare norske) og har kommet et stykke i Karazhan, så går bra.

Lenke til kommentar

Jeg hadde veldig lite forkunnskaper om wow og warcraft spillene. Jeg kjente heller ingen som spilte. Fant ut at jeg ville spille en hunter og har alltid hatt sansen for dverger. Krakilske fyllebøtter! Valget var derfor ganske lett. Jeg er storfornøyd med min dwarf hunter (har hatt samme main i 1,5 år), men angrer kanskje litt på at jeg ikke valgte troll priest eller female orc hunter.

Lenke til kommentar

Min første char var Tauren warrior.

Rollet det pga RL venner. Var jo komplett ny i spillet, og hadde aldri spilt et MMORPG før. Jeg hata The Barrens under lvl, så forbanna langt å gå. (Spilte denne opp før Blizzard la til flere waypoints der) Synes også at det å fly rundt som en Okse ikke passa meg. Hele charen var liksom ikke meg.

Valgte å fortsette for det pga RL venner å nye folk jeg ble kjent med.

Hele tiden mens jeg spilte i instancer og endgame tenkte jeg på hvor kult utstyret hadde sett ut på en human warrior.

Merket også at tauren er for stor i enkelte instancer. Spesielt i UBRS var det problemer med å få fokus pga dette.

Etter en stund begynte det å bli skikkelige problemer på serveren. Den var i 5 uker umulig å spille på instance messig. Vi fikk DC i BWL, store lagspikes osv.

Vi bestemte oss for å flytte chars da Blizzard åpnet for gratis flytting til Grim Batol, en helt ny server som var lovet å være bra. Det var bestemt i starten at kun Burning Legion spillere skulle få flytte dit. Etter noen dager ble dette gjort om, så Burning Blade spillere også fikk flytta til Grim Batol.

Serveren var fort overfylt å det var køer og andre problemer nok en gang..

 

Derfor rerollet jeg en Alliance char. Tenkte spille på den til at problemene løste seg. Startet en human prest på en RP PVE server, orka ikke tanken på corpse camping mere i STV. (Hadde jeg vist fra starten av hvordan det var på PvP realm hadde jeg aldri starta der)

Jeg er gammel Baldurs Gate og Neverwinter Nights spiller. Trivdes med en gang som human. Start områdene imponerte meg stort. Elsket settingen, fikk virkelig en skikkelig RPG følse med å spille human. Nå hadde jeg funnet meg selv.

Første gangen jeg var på tur opp til Stormwind vil aldri bli glemt. Musikken, byen og statuene på vei inn. Fikk faktisk frysninger ved mitt første besøk i Stormwind. Ingen annen opplevelse i wow har gitt meg så mye tror jeg.

Jeg følte meg som tilbake i Baldurs gate miljøet.

 

Trivdes mye bedre med å lvl opp som human enn tauren.

Jeg bestemte meg for å forbli på Alliance og quita guilden med warrioren.

Kom etterhvert til Loch Modan, det ga meg også en følse som altid vil bli husket.

Personelig har jeg alltid synes at humans ser best ut i spillet. Var egentlig det jeg hadde lyst til fra starten av å spille. Ble som tidligere nevnt Horde pga RL venner.

 

Det var min historie. :)

Lenke til kommentar

Humans er jo evig kjedelig, vi er jo humans alle sammen, i IRL. Hvorfor ikke prøve hvordan det er og være noe annet som ei stor ku eller en liten gnom med rosa skjegg? Mye mer spennende. Selv er jeg undead female, angrer på at jeg ikke rollet male. Digger måten de springer, caster og alt det der.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...