Gå til innhold

Hva er Wii dump tool?

Prectorex

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva er egentlig wii dump tool? er dette en måte å rippe wii spill, eller har jeg missforstått? :p

Edit av mod: Emne-tittel er redigert til en mer beskrivende tittel.

Etter litt research på nettet fant jeg dette som visst nok skulle fungere, men jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre. hadde jeg hatt wii konsolen her kunne jeg bare brent ut og prøvd, men den står på hytta og da er det greit at jeg får det til på 1 forsøk ;)

dette fant jeg:

1. Download a wii game > If it's a raw dump follow step 2. If it's an ISO just burn directly with IMGBurn, Nero, CloneCD or whatever. Use the right media and burn with low speed (like 4x) to prevent Disk Read Error's (aka DRE's).

2. If it's a raw dump, like .wii or something else, then download Rawdump 1.0 from Wiinewz's frontpage. Open it. It has a built-in raw to .iso converter. Just press the "Convert raw to .iso" button, choose the rawdump, choose the name of your new iso image and let the proggy do it's work. It'll take about an hour. After that, burn with IMGBurn, CloneCD, Nero, etc. Again, use the right media and burn with low speed (like 4x) to prevent Disk Read Error's (aka DRE's).

Endret av Prectorex
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hvirker som dette er et program for å rippe spill ja. Slik at man kan kopiere en sikkerhetskopi eller tilogmed dele ut på internett!

Uansett, jeg fant en nettside som skriver om programmet. Det virker som det er en god del begrenset - wii'en din måtte ha en spesiell dvd-leser, samt at det tok over 50 timer å rippe ett enkelt spill :sleep:

A report a Wii Newz indicates that an experimental rip tool has been released for the Nintendo Wii. The tool is pretty limited at this point; according to Wii Newz, the tool requires one of three specific LG DVD-ROM drive models and takes approximately 50 hours to rip a single disc. While not really practical, one should never underestimate the ability of the Internet to find people with massive amounts of free time. Still, the tool is an interesting step towards getting Wii backups onto the Internet, and of course, some kind of hack on the Wii will be required to play these backups.

Så jeg ønsker det lykke til.. men tror det fungerer bedre å ta en tur innom den lokale spillsjappa

Endret av qualbeen
Skrevet (endret)
hvirker som dette er et program for å rippe spill ja. Slik at man kan kopiere en sikkerhetskopi eller tilogmed dele ut på internett!

Uansett, jeg fant en nettside som skriver om programmet. Det virker som det er en god del begrenset - wii'en din måtte ha en spesiell dvd-leser, samt at det tok over 50 timer å rippe ett enkelt spill :sleep:

A report a Wii Newz indicates that an experimental rip tool has been released for the Nintendo Wii. The tool is pretty limited at this point; according to Wii Newz, the tool requires one of three specific LG DVD-ROM drive models and takes approximately 50 hours to rip a single disc. While not really practical, one should never underestimate the ability of the Internet to find people with massive amounts of free time. Still, the tool is an interesting step towards getting Wii backups onto the Internet, and of course, some kind of hack on the Wii will be required to play these backups.

Så jeg ønsker det lykke til.. men tror det fungerer bedre å ta en tur innom den lokale spillsjappa

8001774[/snapback]

Er nok lurest det ;)

Endret av Prectorex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...