Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skru ned drivstoff forbruket


Anbefalte innlegg

Jeg har en Mazda 323 1.5L, og den bruker 0.9l/mil om vinteren. De fleste (må vel legge til litt eldre biler da, '00 og gamlere) bruker ca 1 liter på mila, etter min erfaring.

7997423[/snapback]

 

Og kva baserer du dette på? Ingen problem å få langt lavare forbruk på "gamle" bilar.

 

Min 95 Astra 1,6i går normalt på rett under 0,6 l/mil. (0,5 på langkjøring, verste forbruk var 0,82 i ein periode med mellom 10 og 20 minus og kun 5-minuts turar - kun kald motor.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vår 2000 blazer 4,3 lå vel på rundt 1,2 liter på mila, noe jeg egentlig synes er veldig bra for en såpass stor motor. Har kjørt små drittbiler som har brukt nesten like mye. Tror uansett ikke du klarer å kjøre den så veldig mye mer økonomisk. Så lenge du holder bilen i bra stand og ikke er for brå på gassen, så er det vel ikke så mye mer å gjøre for å få ned forbruket.

 

Å slå av aircondition hjelper også en del på forbruket.

 

Om du vil kjøre økonomisk er vel ikke blazer rette bilen...

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar
Audi A6 -92

8007495[/snapback]

Audi A6 kom i 1995.

Må isåfall være Audi 100 C4.

8009225[/snapback]

Husker ikke helt hva det var, men halve bilen var A6 og halve var 100 eller noe sånt. For det sto 1992 i vognkortet, men motoren var en 2.6L V6 og det sto A6 bak bilen.

8013961[/snapback]

92 modell er audi 100, sikkert dekal "trimmet"

Lenke til kommentar

Nylig kjøpt meg Mercedes 250D 85mod, den bruker 0.6 mila (disel). Den forige var en Opel Vectra 90mod, sprek i grunnen, den brukte nesten 1.2 mila (bensin), hadde jeg hatt en motor som var 200ccm større (2.0) hadde drivstoff forbruket gått ned til ca 0.8 mila... så motor volum og tyngde på bil har en tydelig sammenheng!

 

 

Kansje lite relevant!?

Endret av Welve88
Lenke til kommentar

Snakker trådstarter om 1,5 liter pr mil ved blandet kjøring eller langkjøring? Hvis det er langkjøring, så bruker den endel bensin synes jeg.. Mine foreldre hadde en -99 mod Blazer og den lå rett rundt liter'n på langkjøring og halvannen på blandet kjøring.

 

Forøvrig målte jeg gamle-Mustangen min på 0,77 l på mila på langkjøring da jeg kjørte Sandefjord - Trondheim en sommer. Det var en 5 liters V8 på 225 hk. Forøvrig spent på hva min nyanskaffelse vil ligge på - en -95 Jeep Grand Cherokee Limited med 5.2 V8...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...