Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Komplisert hj.nettverk- nytt problem


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp fått Lyse fiber installert og pga. kabling etc i huset er dette nå tenkt satt opp som på bildet under:

post-16820-1172061025_thumb.jpg

 

Vil jeg kunne klare å få tilgang til nettverksprinteren med trådløse pcer i 1. etg?

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Jeg kan komme med mer informasjon, men vet ikke helt hva dere må vite....!

Endret av stud3315
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Printeren vil være tilgjengelig for alle PCene ja. Men hvorfor har du to routeren? En trådløs og en kablet? Holder det ikke med den trådløse?

7991557[/snapback]

 

Jeg vet jeg kunne klart meg med kun den trådløse, men da må den inn bak en luke i veggen og da regner jeg med at signalene blir betydelig redusert. Kunne også hatt den i 2 etg. men det var ikke bra når jeg hadde den der før.

 

Du sier at den blir tilgjengelig for alle pcene, men hvordan finner jeg den? Jeg må vel til å sette statiske iper?

Lenke til kommentar

Har selv en nettverskprinter tilkoblet mitt nettverk. Alle enheter som er koblet til routeren har dynamiske IP-adresser uten at dette fører til problemer. Vet ikke om din printer krever statisk IP, men min krever ikke det.

 

For å finne nettverksskriveren kan du prøve følgende: Start -> Innstillinger -> Skrivere og telefakser -> Legg til skriver -> Neste -> En nettverksskriver eller en skriver koblet til en annen datamaskin -> Neste -> Søk etter skriver -> Neste

 

Mitt nettverk:

post-25913-1172064673_thumb.png

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei!

Har nettopp fått Lyse fiber installert og pga. kabling etc i huset er dette nå tenkt satt opp som på bildet under:

post-16820-1172061025_thumb.jpg

 

Vil jeg kunne klare å få tilgang til nettverksprinteren med trådløse pcer i 1. etg?

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Jeg kan komme med mer informasjon, men vet ikke helt hva dere må vite....!

7991371[/snapback]

 

 

Jeg drar denne opp igjen siden jeg nå har et nytt problem. Det opprinnelige problemet er løst.

 

Jeg sliter med at jeg ikke får internett-tilgang via den trådløse routeren, og har ikke peiling på hva jeg må gjøre.

 

Hovedrouter er en DI-604, mens den trådløse heter DI-624+.

 

Trodde at den trådløse måtte settes som aksesspunkt, men finner ikke ut hvordan.

 

Noen som kan hjelpe meg? Se også den banale tegningen i første post.

 

PFT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...