Gå til innhold

Tips... for å bli god

Anbefalte innlegg

Skrevet
:dontgetit:

Jeez, så drit i hoppepoenget da.  :!:  Jeg forsøkte avsluttningsvis å understreke at det er en subjektiv sak, gjorde jeg ikke? Hehe..  :roll:  Prøver bare å gi mine innspill på hva jeg mener fungerer i CS, og det funker for meg å ikke sprette rundt. Skulle jeg da anbefalt det motsatte? No hard feelings boys, men dere kan da virkelig ikke mene at jeg skal sitte og råde ham til det motsatte av hva jeg foretrekker? Gamle er dere a?..  :ermm:

Sorry om jeg tråkket på noen tær (eller ryggrader eller whatever) her..  :dontgetit: Lykke til TheIslandStone, jeg melder meg ut her!  ;) They're all yours!

8000407[/snapback]

Nå var det jo slik at du sa:

- Hold deg unna hoppe-knappen

Som jeg syntes var galt. Og kom da med min anbefalning..

Ikke verre enn det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:dontgetit:

Jeez, så drit i hoppepoenget da.  :!:  Jeg forsøkte avsluttningsvis å understreke at det er en subjektiv sak, gjorde jeg ikke? Hehe..  :roll:  Prøver bare å gi mine innspill på hva jeg mener fungerer i CS, og det funker for meg å ikke sprette rundt. Skulle jeg da anbefalt det motsatte? No hard feelings boys, men dere kan da virkelig ikke mene at jeg skal sitte og råde ham til det motsatte av hva jeg foretrekker? Gamle er dere a?..  :ermm:

Sorry om jeg tråkket på noen tær (eller ryggrader eller whatever) her..  :dontgetit: Lykke til TheIslandStone, jeg melder meg ut her!  ;) They're all yours!

8000407[/snapback]

Tja, du angrep på en måte hoppingen med at det var en dårlig ting å gjøre. Vi som mente det motsatte forsvarte.

Skrevet
Kan noen gi meg noen tips for å bli bedre på cs 1.6..... :dontgetit:  :hmm:

7990207[/snapback]

Når noen dreper deg ikke bare tenk "blah han hadde flaks !". Analyser hvorfor du døde, mange har en tendens til å utvikle en veldig slapp holdning når de spiller. De bare spiller for å spille og lærer ingenting. Tenk hele tiden på hvorfor du stod der du stod, hvorfor du siktet der du siktet. Etterhvert lærer du deg å spille bra uansett situasjon. (Dynamic Gaming) ;)

Skrevet (endret)

@TomFu & o(O)phus:

Det som hadde funket absolutt best her ser jeg er om jeg hadde formulert meg ordentlig i første post.

Poenget mitt er at jeg ser nok av newbies som kommer rundt hjørner og hopper og spretter fordi de da tror de er umulige å treffe samtidig som de sprayer vilt med hva nå enn de måtte ha for hånden. Dette sier jeg på grunnlag av at jeg oppfattet TS som en som nylig har kastet seg inn i CS-sirkuset og trang noen grunnleggende råd på veien. Bouncy newbies er jo ikke annet enn target pracc for de som har spilt CS mer enn ei ukes tid..

Videre tror jeg på (og bruker aktivt) metoder for å runde hjørner som til tider kan innebære hopping av ymse sjangre, men jeg veit også at andre gjør det, så sjeldent fyrer jeg av så fort jeg ser en bevegelse rundt hjørnet. Det er greit å se hele approachen slik at man ikke trenger å bomskyte første skudd og heller kan plante skudde i hodet på stakkaren mens han er mest sårbar: I lufta!

"-hold deg unna hoppe-knappen" burde vært "-lær deg å bruke den fornuftig/ikke sprett rundt som en forskremt kylling/du er ett lett bytte når du spretter rundt"

Legger meg flat for denne saken her, burde virkelig formulert meg bedre i den første posten min. Hva jeg tenkte var rimelig klart for meg når jeg skreiv den første gangen, men skjønte ikke hvor galt det hørtes ut før o(O)phus quotet det punktet nå.

Beklager, ække her for å krangle, virkelig.. :) Men det mest oppriktige tipset jeg kan gi TS (for å komme tilbake on-topic) er som nevnt å ikke falle for fristelsen å cheate. Ellers er det bare pracc og exp som teller. Gudd Løkk!

EDIT: Skriveleif

Endret av ..Bjørnar..
Skrevet

et tips til: drit i hva andre sier! skriver de f.eks awp hore fordi du bruker awp bare ignorer de....de sier det fordi de suger med awp/m selv... :whistle:

Skrevet (endret)

lær deg å bruke AWP skikkerlig, hvis du er litt skilled i cs vet du hvor AWPen siketer uten å se inn i scopen.

for å skyte med AWP på en enormt effektiv måte må du droppe å gå rundt med sikte.

for å skyte uten sikte må du først vite hvor det er du sikter uten scope.

så må du trykke på scope knappen et millisekund før du skyter, så dobbelklikker du på Q for å unngå å ha scopet på hvis det kommer en fyr til...

vanskligere er det ikke, lærer du deg dette, kommer du til å pwne alle :D

jeg har hørt det kan ta et år å lære seg, men hvis du øver lenge i kanskje 2måneder så vil du nok mestre det godt :D

Lykke til!

Endret av larsern4
Skrevet

spiller du awp_india f.eks i 2 uker 10 timer pr dag så tror jeg ikk de vil ta så mye lengre enn to uker før du er over gjenomsnittet med awp/m :)

Skrevet

7990207[/snapback]

Kjøp CS: Source, så blir du ikke lei deg hver gang du åpner spillet og ser at grafikk anno 1998 ikke akkurat er noen nytelse

7990882[/snapback]

Om du vill spille mot elendige folk kan jeg være enig.

Hold deg til CS 1,6 du.

1. finn ut hva som er best for deg sikte/sens osv.

2. begynn å spill mase public (aim_maps, de_maps)

3. Finn deg en clan å spill mot folk som er bedre enn dere.

4. ta hltv å se på demoene hva dere kan gjøre for å forbedre dere.

5. se på demoer av gode folk som spiller.

osv osv

Skrevet
lær deg å bruke AWP skikkerlig, hvis du er litt skilled i cs vet du hvor AWPen siketer uten å se inn i scopen.

for å skyte med AWP på en enormt effektiv måte må du droppe å gå rundt med sikte.

for å skyte uten sikte må du først vite hvor det er du sikter uten scope.

så må du trykke på scope knappen et millisekund før du skyter, så dobbelklikker du på Q for å unngå å ha scopet på hvis det kommer en fyr til...

vanskligere er det ikke, lærer du deg dette, kommer du til å pwne alle :D

jeg har hørt det kan ta et år å lære seg, men hvis du øver lenge i kanskje 2måneder så vil du nok mestre det godt :D

Lykke til!

8007194[/snapback]

Jepp enig der.

Men la oss si det i en pcw så kommer 5 stk banan (de_inferno) du står å sikter ned med awp.

så sikter du å dreper den første, så forsetter du bare å holde ned skyteknappen å hvis du vet sånn ca hvor sikte er så er det veldig lett å noscope resten.

Skrevet

7990207[/snapback]

Kjøp CS: Source, så blir du ikke lei deg hver gang du åpner spillet og ser at grafikk anno 1998 ikke akkurat er noen nytelse

7990882[/snapback]

Hold deg til CS 1,6 du.

osv osv

8008591[/snapback]

bloodmoney siden alle som spiller source suger så grusomt, hvorfoe begynner du ikke spille source og eider alle, drar på stpre turneringer som shg open og vinner masse penger? det er fordi de ikke suger :whistle:

Skrevet

7990207[/snapback]

7990882[/snapback]

Hold deg til CS 1,6 du.

osv osv

8008591[/snapback]

bloodmoney siden alle som spiller source suger så grusomt, hvorfoe begynner du ikke spille source og eider alle, drar på stpre turneringer som shg open og vinner masse penger? det er fordi de ikke suger :whistle:

8009271[/snapback]

hadde jeg vert interesert i store turneringer ville jeg heller satset på 1,6.

Men nå snakker jeg på et forum der en spør om hvordan han blir bedre, regner ikke med han er uber pro og skal på store turneringer, det jeg sier er at folk i 1,6 er stort sett bedre enn folk i source.

Skrevet

jeg vil si at de beste source spillerne er på et ganske høyt nivå nå.

går du inn på noen gode public servere f.eks catchgamer sine så er det ikke bare noobs som spiller der heller :)

Skrevet
jeg vil si at de beste source spillerne er på et ganske høyt nivå nå.

går du inn på noen gode public servere f.eks catchgamer sine så er det ikke bare noobs som spiller der heller :)

8018513[/snapback]

Det skulle bare mangle at de beste source spillerene var på høyt nivå.

Vill tippe CS 1,6 holder ut et år til så kommer forhåpentligvis CS Pro mod og tar over, så slipper vi source som ikke er særlig for konkuranse

MEN nå var vi vel litt langt ut på off topic her.

Skrevet
Tviler på Promod tar over for Counter-Strike 1.6

8019518[/snapback]

Hvis jeg må velge mellom source og pro mod er vel valget ganske enkelt pro mod.

Er klar over at en gang så tar enten source, pro mod eller noe annet over for 1,6.

Skrevet

Hvis du vil bli god over natta er det bare å skaffe deg CS:Source.

Spring inn og kjøp deg en colt/ak. Hold skyteknappen inne og spring rundt.

Garantert masse headshots etter et par forsøk.

Da er du "god". Det jeg prøver å si er at Source er litt random (kanskje fordi jeg ikke forstår meg så veldig på det), men det finnes jo selvsagt de som er gode i det også. :)

Vil du bli god, må du holde deg til CS 1.6, og du må spille masse.

Finn deg noen venner som er litt interesserte også. Skaff deg et ventrilo-rom eller server enten fra en sponsor på IRC eller fra et selskap som selger det relativt billig.

Meg og noen kamerater leier ventrilo året rundt for omkring 150,- i året per person.

Deretter må dere spille masse sammen. 5on5 er gøy forutsatt at man ikke taper 16-0 hver gang. Finn dere noen jevne å spille mot.

Jeg tør påstå at dersom du blir flink i vanlig CS og utvikler en fin aim og en god game-IQ samt forståelse av lyden du hører osv, vil du lett kunne gå over til CS:Source med noen få justeringen.

Selv har jeg spilt CS:Source tilsammen rundt 5-6 timer, og med litt konsentrasjon er det lett å toppe publicservere. Men det er jo public da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...