Gå til innhold

Vista OEM + nytt HK


Anbefalte innlegg

Jeg sitter og lurer fælt her, om jeg har Vista OEM installert, og skifter HK så skal Vista OEM melde fra fra om at du må kjøpe en ny lisens. Jeg kjennr godt til det poengsystemet til MS, der du må ringe inn etter x-antall hardwarebytter og må ringe inn for å aktivere OS'et på nytt.

 

Dersom du skifter HK, kan du da omgå dette med å reinstallere Vista OEM? -eller finnes det en måte å hindre at Vista "skjønner" HK/Hardware bytte og tar en "ET-phone-home"?

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror desverre du har fått skjegget i postkassen når det gjelder dette. Om hovedkortet er svært likt ditt gamle, og du kommer med en tåredryppende historie til MS når du ringer for å få ny aktiveringskode, så kan det være de faller for det og gir deg ny aktivering.

 

Men dette er ganske usannsynlig. Er derfor man bør rive i med retail når man driver med mye hw-bytting.

Lenke til kommentar

Tror de har ett system at når du aktiviserer så sender den informasjon. Og denne informasjonen blir vel sjekket opp når du aktiviserer på nytt. Og da sliter du.

 

Jeg har opplevd en gang å få beskjed om at jeg må aktivisere på nytt fordi jeg hadde byttet for mye hardware (på MCE 2005) og da hadde jeg byttet til ny pc, men overførte OS. Det gikk greit, men tror ikke jeg skal prøve for mange ganger til. Det var en OEM lisens.

 

Men tror kravene i Vista er endret, så det hadde mest sannsynlig ikke gått bra i Vista OEM.

Lenke til kommentar
Jeg sitter og lurer fælt her, om jeg har Vista OEM installert, og skifter HK så skal  Vista OEM melde fra fra om at du må kjøpe en ny lisens. Jeg kjennr godt til det poengsystemet til MS, der du må ringe inn etter x-antall hardwarebytter og må ringe inn for å aktivere OS'et på nytt.

 

Dersom du skifter HK, kan du da omgå dette med å reinstallere Vista OEM? -eller finnes det en måte å hindre at Vista "skjønner" HK/Hardware bytte og tar en "ET-phone-home"?

7989541[/snapback]

 

En av grunnene til at jeg nå kjører retail versjon av Vista Home Premium. Da jeg av erfaring hvordan det er å ha oem, ikke vil det igjen. Prisavslaget frister ikke med de ulemper som det medfører.

Lenke til kommentar

Som sagt så har jeg ikke hatt problemer med med å få aktivert XP OEM over support-tlf, når jeg har byttet HK. Jeg har kun sagt at det er en ny-installasjon. Så ordner det seg.

 

Spørsmålet mitt gjelder altså dersom du skifter HK, om noen eventuelt har ringt inn, eller om det funker med nyinstallasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...