Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chippe bil med automat?


AudiA4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du TipTronic, Multitronic eller DSG/S-Tronic?

 

Når jeg er inne og ser på Dahlback sine sider, Gir chippen deres 118hk/360NM på automat.

 

TS har den chippen du er ute etter. Går ut i fra at det går greit med automat, da nm begrensingen ligger på 360nm.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Sett igang - chipping av automat er ikke noe problem, sålenge du benytter en god tuner. Du får enkelt sagt en "ny" bil.

7998015[/snapback]

Hvor mye kontakt har du med Audi eller automatgirverksted siden du kan si det? Han spør ikke om automatgir på alle bilmerker,men kun Audi.kontakt et automatgirverksted å hør hvilkne kasser de overhaler mest eller snakk med en på et Audi verksted så får du fort svar.

Lenke til kommentar
Har du TipTronic, Multitronic eller DSG/S-Tronic?

 

Når jeg er inne og ser på Dahlback sine sider, Gir chippen deres 118hk/360NM på automat.

 

TS har den chippen du er ute etter. Går ut i fra at det går greit med automat, da nm begrensingen ligger på 360nm.

7995122[/snapback]

 

Jeg har bare vanlig automat jeg, ikke tiptronic en gang...

 

TS-Racing gir 125 HK, og 290 NM ihvertall, etter det som står på siden dems...

Lenke til kommentar
Her fikk jeg svar på mailen min fra TS-Racing....

 

"hei !

 

jeg har aldri hørt om en girkasse som har gått istyker pga. chip

jeg har tunet noen hundre !!

 

125hk\280nm

kr.6000,-

 

ts"

8009553[/snapback]

Kan du være så snill å sende en svar på mailen å spør om han noen gang har hørt om at en girkasse på en VAG bil har godt i stykker?

Hvis han svarer ja så spør om han mener at høyere dreiemoment en det kassen var bygd for ikke har noe å si på slitasjen og om ikke det fremskynner problemet siden kassene er dårlige.

Lenke til kommentar
Her fikk jeg svar på mailen min fra TS-Racing....

 

"hei !

 

jeg har aldri hørt om en girkasse som har gått istyker pga. chip

jeg har tunet noen hundre !!

 

125hk\280nm

kr.6000,-

 

ts"

8009553[/snapback]

Kan du være så snill å sende en svar på mailen å spør om han noen gang har hørt om at en girkasse på en VAG bil har godt i stykker?

Hvis han svarer ja så spør om han mener at høyere dreiemoment en det kassen var bygd for ikke har noe å si på slitasjen og om ikke det fremskynner problemet siden kassene er dårlige.

8010179[/snapback]

 

Er jo såklart, når motoren får mer hester enn det den egentlig er bergenet for, så slites jo den ut mye fortere, samme er det vel med automat kassene?

Lenke til kommentar
Her fikk jeg svar på mailen min fra TS-Racing....

 

"hei !

 

jeg har aldri hørt om en girkasse som har gått istyker pga. chip

jeg har tunet noen hundre !!

 

125hk\280nm

kr.6000,-

 

ts"

8009553[/snapback]

Kan du være så snill å sende en svar på mailen å spør om han noen gang har hørt om at en girkasse på en VAG bil har godt i stykker?

Hvis han svarer ja så spør om han mener at høyere dreiemoment en det kassen var bygd for ikke har noe å si på slitasjen og om ikke det fremskynner problemet siden kassene er dårlige.

8010179[/snapback]

 

Er jo såklart, når motoren får mer hester enn det den egentlig er bergenet for, så slites jo den ut mye fortere, samme er det vel med automat kassene?

8010219[/snapback]

Det er det jeg mener.Det gjør ikke noe å chippe biler med automatkasser som tåler det,men VAG kassene har problemer selv før de blir chippet.Har smertelig erfart det flere ganger.den siste kostet meg 56000kr.

Lenke til kommentar
Her fikk jeg svar på mailen min fra TS-Racing....

 

jeg har aldri hørt om en girkasse som har gått istyker pga. chip

8009553[/snapback]

 

Selvfølgelig vil han svare det, det er jo det han tjener penger på. Det er som å spørre en bonde om melk er sundt. Han vil garantert svare "ja", selv om han ikke drikker en dråpe selv.

Lenke til kommentar
Her fikk jeg svar på mailen min fra TS-Racing....

 

"hei !

 

jeg har aldri hørt om en girkasse som har gått istyker pga. chip

jeg har tunet noen hundre !!

 

125hk\280nm

kr.6000,-

 

ts"

8009553[/snapback]

Kan du være så snill å sende en svar på mailen å spør om han noen gang har hørt om at en girkasse på en VAG bil har godt i stykker?

Hvis han svarer ja så spør om han mener at høyere dreiemoment en det kassen var bygd for ikke har noe å si på slitasjen og om ikke det fremskynner problemet siden kassene er dårlige.

8010179[/snapback]

 

Er jo såklart, når motoren får mer hester enn det den egentlig er bergenet for, så slites jo den ut mye fortere, samme er det vel med automat kassene?

8010219[/snapback]

Det er det jeg mener.Det gjør ikke noe å chippe biler med automatkasser som tåler det,men VAG kassene har problemer selv før de blir chippet.Har smertelig erfart det flere ganger.den siste kostet meg 56000kr.

8010284[/snapback]

 

Skjønner hva dere mener jeg, hehe

 

Men automatkassen min rykker/napper litt noen ganger mest ved at jeg slipper gassen helt med en gang.... Hva kan det være? :hmm:

 

Edit:

Siste svar jeg fikk fra TS-Racing

 

tull !

vi overtar nybilgaranti på alle biler vi tuner !

98mod har ingen garanti

vi grir full garanti på at vårt produkt fungerer som det skal

ikke følgende av den ,på en 10 år gammel bil !!

 

ts

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ikke noe meninger om svaret jeg fikk fra TsRacing? :p

 

Jeg skrev at jeg hørte at de kassene er så dårlige at Audi'er med automatkasse ikke bør chippes, så fikk jeg det svaret som jeg limte inn over.

 

Men hvis man tar en overhaling av kassa nå da, og skifter olje på den hvert år... Og så chipper den... Da burde den holde med for det meste normal kjøring?

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar

Vi chipper noen hundre biler i uka verden rundt. Vi har bare hatt problemer med 1 gearkasse de siste tre årene. Det var en VAG 2.5tdi motor med vanlig automat - denne gearkassa er litt skummel med flash, men tatt hensyn til hvor mange VAG biler vi har chippa de siste årene, så er problemet lik null om man ser bort fra vanlig slitasje og alderdom. Chip i vei - bruk bilen vanlig og vær nøye med vedlikehold så vil du ikke ha noen problemer med automaten din.

Lenke til kommentar
Vi chipper noen hundre biler i uka verden rundt. Vi har bare hatt problemer med 1 gearkasse de siste tre årene. Det var en VAG 2.5tdi motor med vanlig automat - denne gearkassa er litt skummel med flash, men tatt hensyn til hvor mange VAG biler vi har chippa de siste årene, så er problemet lik null om man ser bort fra vanlig slitasje og alderdom. Chip i vei - bruk bilen vanlig og vær nøye med vedlikehold så vil du ikke ha noen problemer med automaten din.

8201203[/snapback]

 

Takk for svar.... Har du tid til å forklare nøyaktig hva som skjedde med kassa? :)

Lenke til kommentar
Automatkassa på noen modeller tåler ikke oljeskift etter rep e.l  Den nye olja blir for tynn og kassa blir helt rar! Rykk,napp og plutslig virker ikke reversen osv.. har vært borti 3 eksempler. 2 på caravelle og på 1 A6. alle 3 var 2.5 TDI.

8216564[/snapback]

 

Jeg har 1,9 TDI :!:

 

Men girkassen er kanskje det samme......

 

 

Har tenkt å ta en fullstendig overhaling av motor og girkasse, enten i Tyskland eller Polen etter sommer'n....

 

Bilen har vært i familien fra 110 000 km, og er nå på 160 000 km, etter 1 år.

 

Eneste som har skjedd med den hittil er, defekt LMM, knekt fjær, og en flens bak motor der kjølevæske slangen går inn.

 

Ikke verst? :dribble: (Hørte så mye rart når først faren min kjøpte bilen, at det var en problem bil og at vi ville ha den mer på verkstedet enn hjemme, men det ble omvendt.... Bruker Mekonomen verksted, ikke merke... og får bedre service her)

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...