Gå til innhold

Uvanlig fps problem i cs...


Anbefalte innlegg

Holahopp.

 

Jeg har byttet ut et GeForce 2 MX 400 med et ATI Radeon 8500LE skjermkort, og jeg håpet endelig på en god og stabil fps i cs. jeg hadde rundt 60-80 før. Counterstrike versjonen har jeg fått fra LAN, men har kjøpt meg min egen cd-key.

Jeg tenkte at endelig hadde jeg fått meg et skikkelig skjermkort, og da kunne jeg innstallere cs skikkelig også. Da får jeg de originale lydene også.

 

Men da jeg skulle teste det så lå jeg rundt 30-40 i fps, og i noen ekstreme tilfeller 4-8. Med andre ord, ikke tilfredsstillende.

 

Det går nå glimrende på UT2k3 (det gjorde det ikke før) og da tenkte jeg at jeg kunne prøve D3D, men det gikk heller verre.

 

Jeg har også testet forskjellige oppløsninger med forskjellige grader med detaljer osv. Men ingenting nytter. Det er det samme uansett med maks detaljer på 1024*728 og minst på 640*480.

 

Det har ikke noe med fps_max å gjøre, jeg får 99 hvis jeg står i ro mot en vegg (wee).

 

Noen som vet hva problemet kan være?

 

PS: Jeg har den nyeste driveren (6.13.10.6200, står det ihvertfall på driver information, er fra 12.10.02) Og det hjelper ikke å overklokke kortet...

 

Se resten av speccs på signatur...

 

PPS: Skjermkortet er som nevnt ATI Radeon 8500LE

 

mvh

En farlig Tiger

:razz:

 

takker for alle svar som er seriøse...

 

_________________

Look behind u!! Oh, sry. To late, I ate u up :razz:

 

AMD T-Bird 850MHz - Thermaltake Superorb

Apacer 384 MB SDRam, 100MHz, Cas 3 :sad:

WD 120GB 7200RPM, IBM 30GB 7200RPM

GeForce 2 Mx-400 32MB

Aopen HQ45, Aqua

MSI K7T Turbo

 

Urk..

 

[ Denne Melding var redigert av: En Tiger på 2002-12-06 18:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har retail. Så det kan altså hjelpe å laste ned bare cs-moden? Ok, får vel teste det da.

 

Men kan det ha noe å si at jeg satte i 128MB mer RAM, men nå kjører jeg minnehastigheten på 100MHz istedenfor 133, i tillegg til at jeg har satt Cas-latencyen på 3 og ikke 2. Kan det være grunnen?

 

Takker for svar :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...