johnped Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Hei..! Etter å ha installert win 2000 på en gammel Acer Travelmate så får jeg opp operativsystemet som om jeg skulle startet opp i sikkermodus. Ingenting stemmer... Mener det er egnet skjermdiver som ikke er på plass, men er ikke sikker..? Noen som kan bekrefte/avkrefte dette..? Og om tilfelle, finnes det en ok side med skjermdivere..? På forhånd takk...
Stian89 Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Mulig du skulle nevne hvilket skjermkort du har?
johnped Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Skrevet 19. februar 2007 Ja, jeg vet jeg skulle gjort det. men har et problem to her..nettkabelen har gått "føyken" Får ikke startet maskinen. Må få kjøpt det ett eller annet sted.
Wipeout Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Bildet du får opp er i 800X600 nettopp fordi skjermdriveren mangler. Sjekk ut hvilke skjermkort du har og gå til produsentens hjemmeside, eller Acer sine sider.
Mr.M Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Gå på startknappen, klikk Kjør, og skriv: dxdiag og klikk OK (Kommer det opp en melding om du vil oppdatere, svarer du Nei/Avbryt) Velg fanearket Display, og du finner info. om skjermkort type/driver
lilleninni Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Gå på startknappen, klikk Kjør, og skriv: dxdiag og klikk OK (Kommer det opp en melding om du vil oppdatere, svarer du Nei/Avbryt) Velg fanearket Display, og du finner info. om skjermkort type/driver 7980693[/snapback] Eller bare åpne kabinettet og se hva det står på skjermkortet... Da er du sikker på å finne ut hvilket skjermkort du har, ikke bare hvilket skjermkort windows tror du har... Lilleninni
Stian89 Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Gå på startknappen, klikk Kjør, og skriv: dxdiag og klikk OK (Kommer det opp en melding om du vil oppdatere, svarer du Nei/Avbryt) Velg fanearket Display, og du finner info. om skjermkort type/driver 7980693[/snapback] Eller bare åpne kabinettet og se hva det står på skjermkortet... Da er du sikker på å finne ut hvilket skjermkort du har, ikke bare hvilket skjermkort windows tror du har... Lilleninni 7980871[/snapback] Nå er jo det litt kjipt på en laptop da.
lilleninni Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Gå på startknappen, klikk Kjør, og skriv: dxdiag og klikk OK (Kommer det opp en melding om du vil oppdatere, svarer du Nei/Avbryt) Velg fanearket Display, og du finner info. om skjermkort type/driver 7980693[/snapback] Eller bare åpne kabinettet og se hva det står på skjermkortet... Da er du sikker på å finne ut hvilket skjermkort du har, ikke bare hvilket skjermkort windows tror du har... Lilleninni 7980871[/snapback] Nå er jo det litt kjipt på en laptop da. 7980889[/snapback] Neida, bare litt mer kronglete;o) sorry, fikk ikke med meg at det var laptop. Da kan det sikkert være en ide å gå på leverandørens nettside og se om de har liggende opplysninger om hva slags kort som er puttet inn i de forskjellige modellene, i og med at laptoper ofte leveres ferdig konfigurert helt fra produsent... Det funket hvertfall da jeg hadde samme problem på min dell bærbare for noen år siden...
shabador Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Bruk dette programmet for å finne ut av hvilken maskinvare du har. http://www.cpuid.com/pcwizard.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå