Gå til innhold

Stilleben fotografi med hjemmelaget softbox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann. Skulle gjerne sett oppsettet ditt, med denne hjemmelagde softboxen;) Hva slags utstyr har du brukt? Ser vedig bra ut, ville kanskje lekt meg litt med vinkler osv og laget en bildeserie..

7979842[/snapback]

 

Jeg har laget softboxen etter en mal jeg fant på nettet, men finner den ikke igjen nå. Brukte papp til å bygge den med, aluminiumsfolie inni og matpapir som diffusmateriale.

Jeg brukte Nikon D50 med et 50mm 1,8 objektiv. Koblet blitzen til en blitzkabel og holdt den over koppene samtidig som jeg trykket på utløserknappen.

 

Jeg har en bildeserie av koppene, men kommer ikke til å poste den her.

Endret av dynamic
Lenke til kommentar
Her er den malen jeg fulgte. Lagde softboxen to ganger større enn malen da. Funker kjempe fint. :)

7980796[/snapback]

 

Ser knallbra ut. Skal prøve meg på noe lignende selv tror jeg:) Den 50mm du bruker, er det tilsvarende Canon sin 50mm f/1.8 som ligger på rundt tusenlappen? Har en slik liggende nemlig, men ikke hatt tid til å prøve denne noe særlig...

-totto

Lenke til kommentar
Her er den malen jeg fulgte. Lagde softboxen to ganger større enn malen da. Funker kjempe fint. :)

7980796[/snapback]

 

Ser knallbra ut. Skal prøve meg på noe lignende selv tror jeg:) Den 50mm du bruker, er det tilsvarende Canon sin 50mm f/1.8 som ligger på rundt tusenlappen? Har en slik liggende nemlig, men ikke hatt tid til å prøve denne noe særlig...

-totto

7982477[/snapback]

 

Ja, det er vel ikke noe forskjell mellom Canon og Nikon sin 50mm 1,8. Jeg pleier å bruke en ganske stor blender på ca. f2 - f2.8. Da er objektivet knivskarpt.

Lenke til kommentar
Det kalles stilleben som er det første ordet i emnetittelen.

7982963[/snapback]

Akkurat, men tenkte mer på det med å ta denne typen bilder. Der halve tingen presenteres på en kunstneraktig måte. Ikke er det nevnt noe om ting som vanligvis kommer frem i kritikken, slikt som f.eks. "gylne snitt" og slikt. Hva er det som gjør akkurat dette bildet så veldig bra?

Lenke til kommentar
Her er den malen jeg fulgte. Lagde softboxen to ganger større enn malen da. Funker kjempe fint. :)

7980796[/snapback]

Hey, tusen takk for denne, Har leita etter en bra male for Softboxer, dog er jeg ikke en rev i tysk, så kan oppstå noen komplikasjoner, men burde vel gå bra, så tusen takk.

Lenke til kommentar
Her er den malen jeg fulgte. Lagde softboxen to ganger større enn malen da. Funker kjempe fint. :)

7980796[/snapback]

Hey, tusen takk for denne, Har leita etter en bra male for Softboxer, dog er jeg ikke en rev i tysk, så kan oppstå noen komplikasjoner, men burde vel gå bra, så tusen takk.

7983858[/snapback]

 

Den er veldig enkel å sette sammen, samtidig som den funker utrolig bra. Jeg kan ikke noe tysk selv, så jeg bare lagde den sånn jeg trodde det skulle være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...