Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC Chello


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-12-21 07:27, unwill skrev:

Jeg har en 128/768 linje fra Chello.


For meg ser det ut som upload hastigheten påvirker downloadhastigheten veldig.


For eksempel: Med en gang jeg har 10kB/s så går downloadingen fra 70 kB/s ned til 15-20 kB/s


Skal det være sånn at de påvirker hverandre ?


 

Jeg har merket det samme selv. Om det skal være sånt vet jeg ikke. For øyeblikket har jeg UPC Chello 384/128.

Lenke til kommentar

Har også 128/760 linja fra Chello. Hadde problemet da jeg brukte Kazaa byttet til Morpheus og da fønket det mye bedre (ikke spørr hvorfor).

 

Det skal i utgangspunktet ikke påvirke hastigheten, men det kommer an på hvordan du har satt opp hjemmenettverket ditt. Har du flere maskiner, hubber, switcher? Kabeltyper mm.

 

___

TV

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-21 09:18, tvika skrev:

Det skal i utgangspunktet ikke påvirke hastigheten, men det kommer an på hvordan du har satt opp hjemmenettverket ditt. Har du flere maskiner, hubber, switcher? Kabeltyper mm.


 

Jeg har bare en PC koblet til kabelmodem. Kablene er de jeg fikk fra UPC. Vet du om noen program som jeg kan brukes til å begrense båndbredden til uploaden?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-21 10:19, tvika skrev:

Når bruker du upload da? Hvilke programmer? Som regel kan du begrense eller stenge av uploaden i de programmene du bruker. Til vanlig surfing er det minimal upload.


 

Jeg bruker Hotline, som har ingen funksjon til å begrense upload'en. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-23 17:44, Prog_Kick skrev:

hei jeg bare lurer på om det er andre så har hørt rykter om at snart(i løpet av 2002) skal Upc komme med 1mbit download OG Upload...


 

1 MB download og upload høres deilig ut. :wink: Men et eller annet sier meg det kommer sikkert til å for dyr for meg...

Lenke til kommentar

Merket problemet på Direct Connect også.

 

Utrolig irriterende at de som laster opp fra deg skal få bedre upload enn du får download.

 

Når folk begynner å laste, så ser du Kb'ene synke nedover :sad:

 

128 kb upload er jo latterlig da.

 

Håper noen fra UPC leser dette.....

 

Mvh

 

Lars

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-28 17:45, Lars73 skrev:

Utrolig irriterende at de som laster opp fra deg skal få bedre upload enn du får download.

Når folk begynner å laste, så ser du Kb'ene synke nedover :sad:

128 kb upload er jo latterlig da.


 

126K upload er lavt er en ting, men det mest irriterende er at upload "stjeler" båndbredden fra download'en. :sad:

Lenke til kommentar

Det er irriterende at UPC chello kun er half-duplex.

Hvis dere legger merke til prisene Telenor, NextGenTel og UPC tar for sinde "bredbåns" løsninger, så er de jo egentlig helt kriminelle. Det værste er at de kan gjøre det. Vi har jo ikke et eneste alternativ!

Det hadde vært kjekt om Bredbånsfabrikken hadde komt, og på den måten slik at alle kunne fått det. Hvis de har prisen ca 300 i mnd enda så hadde det blitt seriøs kunkuranse runt om kring. Jeg håper virkelig ikke at UPC øker hastighetene. De er jo så ustabile at det ikke er morsomt en gang, hvis de da øker hastigheten med det dobble så klikker vel hele nettet. Det vil sikkert da være ustabilt hos meget mange i en lang periode. Men slik er det, de har aldri vært noe flinke til å oppgradere utstyr UPC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...