Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fæle streker på skjermen


Anbefalte innlegg

Har et problem med streker evt små fargede rektangler (avhenging av skjermoppløsning). Dette skjedde over natten mens min bærbare datamaskinen var på. Under oppstart er det de fargede rektanglene som synes, mens når jeg ankommer Windows blir det streker. Disse rektanglene er også å finne i sikkerhetsmodus og når jeg besøker BIOS.

 

Her er et bilde fra "print screen": Bilde

 

Min bærbare datamaskin følgende utstyrt:

Aopen 1557 GLS 855PM

Ati Radeon 9700 Mobility (128MB), henger vel fast i hovedkortet?

Kingston 2x512mb DDR 2700

1,5GHz Pentium M 715 2mb cache

Hitachi HDD

 

Følgende er gjort for å forsøke å finne/løse problem:

1. Drivere for skjermkort er blitt fjernet og reinstallert. Har forsøkt med både Ati og Omega drivere. Ingen tegn til bedring.

 

2. Har kjørt antivirus flere ganger, forskjellige oppdaterte virusprogrammer. Ingen virus å spore.

 

3. Har undersøkt ram, fungerte det også.

 

4. Har sjekket Microsoft sine hjemmesider for oppdatert Windowsting.

 

5. Har reinstallert Windows, med stort besvær grunnet de fargede rektanglene som gjør at informasjonen datamaskinen prøver å gi meg er uleselig. Men de gikk til slutt, uten tegn bedring.

 

Er det noen som har en løsning eller et forslag til handling fra min side? Alt mottas med takk, hilsen Faul.

Endret av faul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv med et annet skjermkort. Fikk samme problemer med mitt 9800 kort, måtte kjøpe nytt..

7964991[/snapback]

 

Jeg presiserte kanskje ikke godt nok at dette var en bærbar datamaskin, men såvidt jeg har forstått har de luringene svidd fast skjermkortet i hovedkortet.. Korriger meg gjerne om jeg har misforstått.

 

Faul

Endret av faul
Lenke til kommentar

hadde det problemet på mitt gamle x800 kort, og prøvde alt som er nevt til nå

 

fant senere ut at det kom av fuktighet på korte og derme hadde fått korte til å lage de samme stripene du viser til

 

viss du forsat har garati på pc'n så ville jeg tatt kontakt med dem selgeren

 

Mvh

Kjaras

Lenke til kommentar
hadde det problemet på mitt gamle x800 kort, og prøvde alt som er nevt til nå

 

fant senere ut at det kom av fuktighet på korte og derme hadde fått korte til å lage de samme stripene du viser til

 

viss du forsat har garati på pc'n så ville jeg tatt kontakt med dem selgeren

 

Mvh

Kjaras

7967829[/snapback]

 

Bittert nok gikk garantien ut for et halvt år siden. Typisk..

 

Faul

Lenke til kommentar
Jeg får noe lignende på min stasjonære. Prøvde også å reinstallere windows og alt det der.

 

Det som var løsningen var faktisk bare å ta ut strømmen og resette hele systemet. Så hvis du tar ut batteri og alt, kanskje det løser seg.

7965094[/snapback]

 

Jeg er ikke spesielt datakyndig. Å "resette" hele systemet, mener man da å formatere harddisk og reinstallere Windows?, eller ta ut et mystisk batteri på hovedkortet?

 

Faul

Lenke til kommentar

Uff, det var kjipt. Jeg har selv opplevd samme med mitt 7800GTX skjermkort (dog stasjonær) etter at kabinettet lå i bilen en måned på vinteren. Jeg tviler sterkt på at noe reinstallering vil hjelpe, fordi problemet med striper og ruter kommer allerede under POST når maskinen skrus på.

 

En midlertidig løsning jeg hadde gikk ut på å legge svak press mot kortet (opp eller ned), som fungerte greit i en uke inntil en dag hvor stripene ble så alvorlige at jeg ikke fikk lastet OS engang.

 

Jeg har mine tvil om dette kan gå som garantisak ettersom kjaras sier, at fuktighet muligens ikke går under fabrikkfeil (i hvertfall for min del). Håper dette løser seg på noe vis hos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...