Gå til innhold

Hvilken vifte til E4300?


AMDBunny

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har bestemt meg for å bestille pc fra NetShop. Det eneste problemet er hvilken cpu-vifte jeg skal gå for!?

 

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å velge Thermaltake Blue Orb II siden de som har skrevet inn erfaringer er godt fornøyd. Problemet er bare at Netshop ikke har den.

 

Deretter fikk jeg lyst på Zalman CNPS9500LED, men den får ikke Netshop inn på en stund. Så da ble jeg usikker. Skal jeg velge f.eks: Thermaltake Mini Typhoon, eller skal jeg bare bruke den cpu-vifta som følger med cpuen?

 

Hva ville du ha gjort?

Endret av AMDBunny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er hva du vil, ikke hva vi ville gjort. Har du noen krav? Stillhet? Skal du overklokke? Budsjett?

7960747[/snapback]

 

Ja, kom akkurat på at jeg ikke hadde informert om det ;)

 

Jeg vil overklokke litt. Til ca E6600 hastighet i hvert fall. Samtidig som den skal være så stille som mulig. Jeg liker ikke støy! Bør koste mindre enn 500,-.

Endret av AMDBunny
Lenke til kommentar

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=26589 Denne anbefales. Forgjengeren med samme navn(untatt +) var veldig god og har fått mye skryt fordi den var god til å lede bort varme, selv når prosessoren ble overklokket. Om du skal klokke opp til E6600 så må du nok ha en vifte uansett, og dette følger desverre ikke med til kjøleren.

Oppturen er at hvilken som helst vifte kan benyttes, så det er bare å velge og vrake...

Lenke til kommentar
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=26589 Denne anbefales. Forgjengeren med samme navn(untatt +) var veldig god og har fått mye skryt fordi den var god til å lede bort varme, selv når prosessoren ble overklokket. Om du skal klokke opp til E6600 så må du nok ha en vifte uansett, og dette følger desverre ikke med til kjøleren.

Oppturen er at hvilken som helst vifte kan benyttes, så det er bare å velge og vrake...

7960923[/snapback]

 

Ja, Scythe SCNJ-1000 Ninja+ virket ikke dum. Men 23,5 dB er kanskje litt mye??

Lenke til kommentar

Hmm, så den nye versjonen kommer altså med vifte. Vel, du kan kjøre passiv da, du skal klare å klokke den opp til E6600 uten å få noe høyere enn 50C på core.(Kommer litt ann på hvilket kabinett du har/vifter).

 

Poenget med å anbefale den var uansett at du kan velge om du vil kjøre passivt eller ei. Den er syk til å lede bort varme, passivt og aktivt.

Lenke til kommentar
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=26589 Denne anbefales. Forgjengeren med samme navn(untatt +) var veldig god og har fått mye skryt fordi den var god til å lede bort varme, selv når prosessoren ble overklokket. Om du skal klokke opp til E6600 så må du nok ha en vifte uansett, og dette følger desverre ikke med til kjøleren.

Oppturen er at hvilken som helst vifte kan benyttes, så det er bare å velge og vrake...

7960923[/snapback]

Hmm.. Scythe SCNJ-1000 Ninja+ gjorde det ikke så godt i Hardware sin test: Åtte prosessorkjølere. Det blir vanskelig å velge :ermm:

Endret av AMDBunny
Lenke til kommentar
Thermalright ultra120 er veldig god. Hardware sin test er bare useriøs. Thermalrighten og Noctuaen kjøler like bra med samme vifte.

7963932[/snapback]

 

Ja, det ser ut som du har rett. Når jeg leser testen på nytt så står det:

ThermalRight Ultra 120 & Noctua NH-U12 ble utrustet med en Cooler Master 120 mm-vifte (AAF-B12-E1).
Samtidig så står det i temperaturgrafen: ThermalRight Ultra 120 u/vifte.

 

Hvis det stemmer så har Hardware.no tabbet seg ut!

Endret av AMDBunny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...