Gå til innhold

Trenger hjelp til norsk-tentamen


Anbefalte innlegg

Hey, jeg sitter på skolen nå, har norsk tentamen

MITT VÆRSTE FAG. Jeg skal skrive en fortelling eller kåseri eller novelle, artikkel, om noe som har med sosialitet og gjøre... Derfor tenkte jeg og skrive om sosiale avvik.

Så kom spillegal, help me out here

Kom gjerne med elementer og forlag til hva jeg kan bruke. Men la det gå litt kjapt her.. har ikke hele dagen liksom

 

hehe på forhånd takk;P

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-12-05 09:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du trenger eksempler på påståtte sosiale avvik kan du jo trekke frem sammenhenger mellom "skyteren" i Erfurt for noen måneder siden og CS. Frankfurter Allegemein dro denne "konklusjonen" i sin tid. Jeg oversatte artikkelen til engelsk for å poste den til en diskusjonsgruppe:

Quote:

Software for the massacre


A computer game from Sierra Entertainment trained the shooter in Erfurt.


What went throught the head of the shooter in Erfurt? The answer is in this very page. The popular online computer game "Conterstrike" simulates real-life terror and anti-terror operations. On the internet - according to the game's developers - at least 500 000 players are logged in at any time either as terrorists or anti-terror operatives. Most of them juvenile. The game is about invading buildings, blowing up vehicles, freeing or - if you are on the other side - ensuring the continued captivity of hostages. The arsenal of weapons is substantial. The ammunition supply, a precious resource, needs to be topped off continually during the game. Robert SteinHäuser was, according to his fellow students, an avid "Counterstrike" player.


And the game, in which one has to shoot everything from police officers (like the GSG-9) to bystanders and schoolgirs before being oneself shot is like a blueprint for the Erfurt shooter's actions. It is the most played online game in the world. As in the game, where a player has a primary and a secondary weapon - a rifle and a pistol, the 19-year old was equipped with a pump-action shotgun, a revolver and a large amount of ammunition. His masked attire was also like that of the game characters. And the recommendation on the site amazon.com - that one should imagine people one does not like while shooting VIPs in the game - was readily embraced by Robert Steinhäuser.


That mass murder was a game for him, and that the game likewise became murder, is recognized by psychologists. Even so, the hate-industry's products become more and more life-like every day. "Go ahead and shoot me", the teacher said to Steinhäuser after removing his hood and bringing him back to reality. But then the man who had just murdered seventeen people answered like a child who has just turned of the computer: "I don't feel like it anymore."


 

De såkalte "ekspertene" er som vanlig helt på jordet, men så er det bare en norkstil du skriver... :wink:

Lenke til kommentar

Ikke noe svar på spørsmålet ditt, men får dere lov til å henge på internett når dere har norsktentamen?? I min tid var det bare å sitte på pulten og skrive for hånd...

 

Ikke noe kjekt emne det der.. alt for åpent for meg... likte bedre da vi i gamle dager på barneskolen skulle skrive fortellinger om riddere og sånt.. det var topp!

 

På videregående tok jeg nesten alltid analyseoppgavene! Bare lese teksten, forstå den, og følge oppskriften for hvordan det skulle settes opp. ENKELT!

Lenke til kommentar

Hehe ja det er tider nå, jeg sitter i klasse rommet, en liten hall, går medir og kommunikasjon... Vi kan bruke internett alle lærbøker og hva som helst.. vi kan bare ikke prate med hverandre om oppgavene.. Hehe derfor tar jeg det opp i et forum;P

 

Men assa dere kan ta opp enklere ting en sosiale avvik, kan godt fokusere på en side ved det osv..

Lenke til kommentar

Et lite tips: Ikke skriv RETT av propaganda.net o.l. Lærerene er faktisk blitt litt smartere på dette området de siste årene, ivertfall på min skole. Halve klassen strøyk på en engelskstil her en dag pga. avskrift fra blant annet propaganda.net.

 

Hvis du skal skrive at noe så gjør slik, det er "lovlig":

 

Dette er et utdrag fra en artikkel om vold i spill: "tekst som er skrevet av".

 

 

Kanksje litt seint å komme med tipset nå, ti på halv tre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...