Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gløding fra instrumentlamper+blinkende AC lampe.


Xiphac

Anbefalte innlegg

Dro på jobb her en natt og helt uten forvarsel så begynner lyset rundt AC knappen å blinke uavhengig om den var slått av eller på. Denne skal da lyse konstant når den er slått på. Hva kan dette være for noe? Og mer eller mindre på samme tidspunk som når AC lyset begynte å blinke, så lyser/gløder lampene på instrumentpanelet svakt og alt lys blir generelt svakere,dette gjelder også hovedlyktene. Dette kommer og går.

Noen som har vært borti lignende tilfeller som kanskje kan forklare hva detter er/kommer av? Bilen er en 88 Volvo 760 GLE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Ja dette kjenner jeg igjen, hadde samme problem på en volvo 240. Dette er jordingsfeil, i mitt tilfelle var det en sort ledning som var dårlig festet i rattstammen. Sjekk dette.

Lenke til kommentar

At det kunne være en jordingsfeil tenkte jeg ikke på. Vet ikke om jeg har noe ledning festet på rattstammen men det skal jeg sjekke. Da regner jeg med at det blinkende AC lyset kommer som følge av en eventuell jordingsfeil?

 

Har ikke mye greie på det bil-elektriske,men ettersom alt lys blir svakere og vindushviskere går i "slow motion" når dette intreffer,vil det da si at dynamoen ikke lader?

 

Uansett,takk for svar. Skal sjekke ut dette.

Lenke til kommentar

Skjønner,takk for info. :thumbup: Det er tydelig at det er noe rimelig galt et eller annet sted,for nå lyste plutselig ABS lampa og bilen holdt på å stoppe for meg mens jeg var ute en tur.Litt putring i potta + at jeg hadde litt vansker med å få startet den. Var som om batteriet skulle være flatt,men så kom den plutselig.

 

Morro med bil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...