Gå til innhold

Spillverket.no: lignende spill starcraft?


Anbefalte innlegg

hvordan går det ann og påstå at Emperor: battle for dune ligner på starcraft? det finnes ikke et eneste spill, i alle fall ikke fra westwood som i det hele tatt ligner på starcraft. i starcraft angriper man, bygger man defense i starcraft taper du garantert. alt i starcaft er det stikk motsatte av alt i alle andre "lignende" spill. starcraft kommer til og være best i 10 år til, det fortjener en egen kategori, at man kan påstå at starcraft ligner andre spill viser bare hvor lite man kan starcraft

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå er det mange spill en ikke direkte kan sammenligne, men som alikevel er plassert innenfor samme sjanger. Vi lister opp lignende spill, slik at leseren skal få en liten oversikt over andre spill som han muligens også kan ta en titt på. Jeg trenger ikke kunne så mye om Starcraft for å vite at det er et strategispill. Det er vel ingen krise om gameplayet er litt anderledes i Starcraft, det er fortsatt et flott strategispill.

Lenke til kommentar

Om du syns andre spill er møkka spill er egentlig irrelevant. Andre kan mislike Starcraft, men fullt plassere det og de andre spillene i samme sjanger. Det gjør også vi på Gamer.no, i og med at vi er en nøytral kilde. Men hvis du har et seriøst forslag på en sjanger du mener Starcraft/andre spill burde plasseres i, så si fra.

Lenke til kommentar

red alert 1 var bra, men så kom starcraft og ingen har kunnet måle seg med det. starcraft ruler, eneste dumme er at det for mange tar lang tid og bli god i det (passive spill har forkaklet hjernene deres :smile: jeg tror ikke engang blizzard vil kunne lage en verdig oppfølger, i broodwar mislyktes de totalt. jeg ville plassert alle andre strategispill i en defensiv sjanger, "defensiv strategi" eller noe sånt.

hvis westwood spill og starcraft er våpen i cs, så ville westdood spillene vært awp sniperiflen som jeg hater mest av alt her i livet og starcraft er en hagle. det er ikke en unøyaktig sammenligning og de våpnene er ikke like i det hele tatt, thats why i dont think starcraft "ligner" på dei andre møkkaspillene

Lenke til kommentar

Som sagt er det fullstendig irrelevant hvilket spill som er best her. Det vi gjør er å sette opp spill som ligger i samme sjanger og som gjerne er litt kjente, slik at folk skjønner mer hva slags spill dette er før de begynner å lese anmeldelsen. Jeg skjønner ikke hvorfor dere begynner å snakke om hvilket spill som er best.

Lenke til kommentar

det som er skrevet i annmeldelsen høres like dumt ut som at half life ligner doom fordi de er i samme sjanger. starcraft er det strategispillet som er mest forskjellig fra emperor battle for dune, liker du emperor battle for dune så liker du ikke starcraft, fordi spillene er helt motsatt av hverandre. det er som og skrive en anmeldese om ei hagle så føre en rifle opp på lignende våpen.

selv om det "ligner" fordi du ser det ovenfra og slikt så er det meningsløst og skrive at det ligner, folk som liker de andre "lignende" spillene liker ikke starcraft og de som liker starcraft ikke liker de andre "lignende" spillene.

håper noen skjønner poenget mitt denne gangen =)

 

_________________

you fuck with the best you die like the rest

 

[ Denne Melding var redigert av: pizzabud på 2001-12-22 17:13 ]

Lenke til kommentar

Starcraft er faktisk det eneste spillet som er laget som kan kalles et strategispill. De som har satt seg litt inn i det vet at det er et så genialt og balansert at det ikke blir kjedelig. Det finnes til dags dato ingen andre spill som kan måle seg med det hverken i genre eller kvalitet.

Lenke til kommentar

jo, det er så godt som ingen som seriøst liker møkkaspill og starcraft, det er fordi de spillene er så forskjellige under skallet.

okei, fint og se at klagingen fører et sted, menne, betyr det at du er enig?

starcraft kommer aldri til og miste futten eller populariteten så lenge westwood holder på slik de gjør nå, lage nye spill som egentlig minner mest om expansioner. starcraft har 3 helt forskjellige men allikevel perfekt balanserte raser, ingen unødvendige units og skikkelig gameplay og stemning, nå blir vel dette litt off topic men, jaja,

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med deg nei, men det er jo fordi du stort sett forklarer deg med helt utrolig irrelevante opplysninger. Du sitter å skriver at du liker Starcraft så godt, at alle andre spill er såkalt "møkkaspill", derfor kan de ikke plasseres i samme sjanger. Og du får med deg et par andre lesere fordi de også digger Starcraft. Hva har det med saken å gjøre? Du forteller leserne at Starcraft er det eneste strategispillet på markedet fordi alle andre spill er "møkkaspill" omtrent, og du må jo forstå at det er feil.

 

På den annen side er jeg enig med deg i at Starcraft sitt gameplay er anderledes enn Emperor Battle for Dune. Og det er kun av den grunn jeg fjernet spillet fra listen. Jeg har ikke lykkes å få tak i han som faktisk skrev denne anmeldelsen, for å få en kommentar på hvorfor han valgte å skrive Starcraft der. Og det er opp til artikkelforfatteren å velge ut hvilke spill han mener ligner på det som anmeldes.

Lenke til kommentar

hei

 

jeg mener at det finnes to typer strategispill spillere...

 

de som spiller sc

og

de som spiller ra

 

Jeg er enig med pizzabud i at sc er det beste spille som noen gang er laget, og at det ikke kommer til og komme noen sammenlignbare spill i de nermeste 10/20 år!!!!

 

Pizzabud: jeg regner med at du spiller sc på battel net...? hva kaller du deg?

 

Hva syntes dere om bw (brood war)??

 

Go jul

 

Senitel

Lenke til kommentar

spiller egentlig ikke på battlenet, spiller mest på lan og mot venner, men når jeg spiller heter jeg pizzabud. broodwar er ikke noe bra, men jeg spiller det litt på lan, de nye tingene passer liksom ikke med synes jeg.

fortsetter westwood slik de gjør nå vil de aldri kunne lage noenting som kan måle seg med sc, jeg mener sc er tidløst, det vil ikke miste futten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hallois og GODT NYTT ÅR alle sammen..men nok om det,og til temaet:

Når dere skriver at Starcraft er det beste strategispillet hittil,så må jeg si meg enig,men når dere sier at alle andre strategispill som ikke heter starcraft skal i en kategori som heter møkkaspill så syntes jeg at dere burde tenke dere litt om før dere skriver det!!

Red alert er ikke et "møkkaspill"...jeg er fullstendig klar over at RA og SC ikke kan sammenlignes, men det betyr ikke at de ikke kan være i samme kategori!!

Nå motsier jeg meg selv,men RA og SC kan faktisk sammenlignes!! Begge spillene går ut på følgende:

 

-Bygg en base

-Skaff penger/mineraler...

-Bygg en hær

-Ødelegg motstanderen/motstanderne

-Ikke dø selv

 

Forskjellen kan dere tenke dere selv, men de KAN sammenlignes!!

 

Jeg har bare spilt RA2,og Yuri's revenge, men jeg har uansett testet Red Alert spillene, og jeg syns ikke at det var et "møkkaspill"...

Jeg har også testet Tiberian Sun, og det er heller ikke dårlig(men i dag er det nok litt "ut av dato")...

 

Nå mener ikke jeg at siden jeg og noen andre her mener at SC(Starcraft) er bedre en RA(Red Alert), så skal dere drite i RA-spillene siden vi mener at SC er bedre, så derfor som en liten avslutning på dette:

Spill både RA og SC hvis du liker strategi-spill...

Lenke til kommentar

sammenlignet med starcraft er alle andre spill møkka spill, de eneste menskene som kritiserer eller misliker starcraft, det er de som ikke kan starcraft - de har spilt det litt og er dårlig idet. det er som om de ser de første 3 minuttene av en 3 timer lang film og kritiserer filmen. jeg synes command and conquer1 og red alert 1 var gode spill i sin tid, men starcraft er kongen på haugen nå.

de likhets trekkene dine er latterlige, du kan ikke sette to spill eller filmer i samme sjanger fordi man ikke skal dø i spillet eller fordi det er et par andre likhetstrekk. det er kanskje non få likhetstrekk som at man skal samle penger for og lage styrker, men det er 10 ganger mere forskjellighets trekk en det er likhetstrekk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...