Gå til innhold

Programvare for å gi maskinen et kjør


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

jeg lurte på om noen kan anbefale ett eller flere programmer som vil få maskinen min til å kjøre cpu, grafikkkort og harddisk på fullt..? som virkelig presser max ytelse av hele maskinen..

 

grunnen er at jeg skal få pcen min må service og må vise at den overhodet ikke takler press over lengre tid.. jeg tror selv den vil ta fyr etter 5 minutter, men dere skjønner poenget.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

 

jeg lurte på om noen kan anbefale ett eller flere programmer som vil få maskinen min til å kjøre cpu, grafikkkort og harddisk på fullt..? som virkelig presser max ytelse av hele maskinen..

 

grunnen er at jeg skal få pcen min må service og må vise at den overhodet ikke takler press over lengre tid.. jeg tror selv den vil ta fyr etter 5 minutter, men dere skjønner poenget.. ;)

7952541[/snapback]

 

tar jeg ikke feil kalles det overklokking :p

Lenke til kommentar

Utenom overklokking så det vel Tweaking det er snakk om, om jeg ikke tar feil :)

 

Har selv noen tweakeprogrammer. De beste jeg har testet er:

 

1. WinXP Manager

2. TuneXP 1.5

3. TuneUp Utilities 2006

4. TweakNow PowerPack 2006

5. O&O Defrag (defragmentering skal jo gjøre systemet raskere)

6. Tweak UI (ikke relativt program for å få max ytelse, men mest for forandring av OS'et.

 

Eller har jeg ikke flere. I WinXP Manager følger det med en Optimizing Wizard, som følger deg gjennom 10 steg med optimalisering av Windows XP. I Tune XP kan du gå på fanen Hardware og enable alt, som f.eks. Increase CPU Priority. Men husk at selv tweaking er farlig. Harddisken kan f.eks. begynner å bråke mer permanent. Det har jeg lært av erfaring ;)

Kommer du borti noe med Prefetch til Windows XP, så ville jeg ikke anbefalt å slå den av. Prefetch er noe nytt i XP som gjør at XP husker bedre programmene du bruker og gjør slik at de åpner fortere og lettere. Slår du av den, vil nok boo'en går raskere, men opplastningstiden for f.eks. antivirus programmet ditt kan ta en god stund. Harddisken bråker mer og da, p.g.a. den ikke er lagret i minnet så godt lenger av Prefetch'en. Rett meg om jeg tar feil noen :innocent: Snakker kun av erfaring, har ikke lest dette på en annen plass.

Lenke til kommentar

hmm, jeg er ikke akkuratt ute etter å øke eller tweake ytelsen til pcen..

jeg vil bare ha et program som kjører full load på cpu harddisk og grafikkort, for å påvise at maskinen blir urimelig varm under slike forhold, slik at de fikser pcen, eller forhåpentligvis gir meg en ny.. pcen har problemer med varme under spill osv, men det kan ta litt tid før den begynner å fuske.. så jeg er ute etter et program som enkelt og greit kjører hele maskinen på load!

Lenke til kommentar
men hvis han skal vise dette til servisen kan ikke benchmark programmer kjøre :p

7962247[/snapback]

 

Hvorfor ikke?

Har jeg forstått dette rett har han kjøpt en ferdig bygd PC og nå ønsker han å vise at den har en reproduserbar feil, nemmelig at den er ustabil og ikke tåler å kjøre på max.

Absolutt en ting flere burde gjøre før de sender "møkka" avgårde med en lapp" dritten virker ikke", bare for å få den i retur uten at service teknikker har funnet noen feil og klage sin nød her på forumet.

 

Gjør som over. Kjør 3DMark og en CPU stress, har du Dual core can Orthos eller tat være greiere en Prime95 da de automatisk stresser begge kjernene. Tat er vel bare for Intel CPUer, men der får du sammtidig med temperaturene.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...