Gå til innhold

Splinter Cell: 5 oppdrag kun for Xbox Live-brukere


Nexxi

Anbefalte innlegg

Hvis det er sånn at Microsoft har holdt tilbake brett som skulle vært i fullversjonen, så er det litt stinky. Men, ærlig talt så er det vel ikke noe å krangle om.

 

I'm outta here.

 

 

_________________

Who messed with my anti-paranoia shot!?!?

 

[ Denne Melding var redigert av: Ratatosk på 2002-12-06 02:23 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-05 19:46, skrev Jc-g:

For det andre så er det nesten flaut hvor uvitende du faktisk er.


 

Her uttaler du deg om noe du ikke vet det minste om. Nok ett eksempel på at _du_ neppe bør kalle andre for drittunge. Stein i glasshus osv.

 

Quote:


Det hadde vært fint hvis verden var så enkel som den du beskriver her. La meg ta f.eks. EA som er verdens største utgiver av spill. De selger flere spill enn noen annen utgiver. Er det pga. kvaliteten? NEI! De sitter på lisenser som selger. Kvaliteten er generelt dårligere enn kokurrentenes produkter, som f.eks. Sega.


 

Når du snakker om å være uvitende. Du burde vite at EA faktisk kommer/har kommet med en rekke svært gode spill i lang tid! Du kan si hva du vil, men populariteten til serier som NFS, FIFA og NHL skyldes nok litt mer enn lisenser, ja! I det hele tatt ikke problem å ramse opp gode EA spill i fleng.

 

Quote:


Når da et produkt er bra, så fortjener produsenten all den skryt de kan få. Hva som er baktanken med produktet er faktisk helt irrelevant. Er produktet bra, så er det nettopp det, og da fortjener de mine penger.


 

Enig i at gode produkter fortjener skryt. Jeg har ingen problemer med å bli imponert over hva enkelte får til, men baktanken er ikke irrelevant. Du tar trolig imot Palladium med åpne armer også!

 

Quote:


Hvis dette handler om prinsipper, så synes jeg det er særdeles merkelig at du ikke har stått på barikadene tidligere mot andre firmaer.


 

Hva jeg har gjort/ikke gjort vet du svært lite om. Jeg mener at Microsoft er av de mer ekstreme, ja, men de er langt fra det eneste "kyniske" firmaet der ute.

 

Quote:


Og kan du egentlig forklare meg hva som er galt med å tilby bonusprodukter til gode kunder? Er ikke det helt naturlig å gjøre?


 

Enten leser du ikke innleggene mine, eller du skjønner dem rett og slett ikke. Denne diskusjonen er selvfølgelig grunnet i informasjonen tråden startet med. Det er en klar forskjell på en addon (som er en tilleggspakke) og å ta ut brett for å tilby de ved en senere anledning. Anta følgende; Et firma lager et spill som blir enormt bra, og oppnår en enorm forventning. Så finner utviklerne ut, rett før utgivelse at spillet er så stort at vi kan dele det opp i to enkeltstående deler og tjene dobbelt så mye på det. Synes du det er greit også? Kjedelig hvis alle gjorde det på denne måten.

 

Du skjønner tydeligvis ikke noe av essensen i denne diskusjonen. Ved å legge de ut til nedlasting via Live vil de ikke være tilgjengelig for alle. Det er langt fra alle som har bredbånd, og trolig en del som vil ha resten av brettene men ikke Live. Og du må nok vente en stund på Live du også.

 

Quote:


Og hva vet du egentlig om bakgrunnen for at disse 5 brettene angivelig er fjernet? Det er faktisk mulig at det ikke ligger noen konspirasjon bak dette. Har du tenkt over det før? Kanskje spillets historie ikke ville fungere bra nok med 14 brett. Kanskje brettenes konstruksjon ikke var bra nok, så de ville vente med å slippe dem.


 

Ja, det er mulig. Men grunnlaget for denne diskusjonen er da klart informasjonen i den første posten. Hvis det viser seg at brettene ble fjernet fordi de var for dårlige, samt at de blir tilgjengelige på annet vis enn via Live også, er det ikke noe problem

 

Quote:


Hvis du og andre blåser dere opp pga. endringer under en produskjonsprosess, ja da må dere være svært deprimert om dagen.


 

Nok en gang usakelig tøv fra din side.

 

Quote:


Hvorfor er dette på tvilsomt grunnlag? For ente gang: SPLINTER CELL ER KOMPLETT SOM DET ER I DAG!!!!!!! DET ER IKKE SOM OM FØRSTE EPISODE LIGGER PÅ DISKEN, MENS ANDRE EPISODE MÅ LASTES NED FRA NETTET. FÅ DET INN I SKALLEN!


 

Caps hjelper heller ikke. Mangler du evne til å se hva andre skriver? Saken er ikke at spillet er dårlig uten de 5 siste brettene, men at det er feil å bruke de som et virkemiddel for å selge flere Live pakker.

 

Quote:


Er det for at de skal tjene mer penger når de gir ut spesialutgaven, eller er det fordi de ikke er gode nok? Har du et stort problem med det også?


 

Har begge utgaver av LOTR, ja. Skjønner hvorfor den ble klippet på kino, da den ellers hadde blitt lang. Til Extended version har man måttet lage nytt lydspor osv. så det er naturlig det tok litt tid, men hadde den vært tilgjengelig fra begynnelsen ville jeg selvfølgelig kun kjøpt denne.

 

Quote:


Etter alt dette, så er jeg faktisk litt interssert i å få vite hvilke selskaper du mener fortjener ære.


 

Ikke mange selskaper jeg mener fortjener veldig mye ære. Blizzard for å lage svært gjennomarbeidede og gjennomført gode spill. Opera for å tilby et svært godt produkt til en rimelig penge. Linux er ikke noe selskap, men linux-utviklere fortjener all ære for å _gidde_ å lage gode OS og programmer.

 

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å diskutere dette med deg, har aldri sett at du har vært mottakelig for noen kritikk av Xbox/Xbox-spill/MS i det hele tatt! Da konsollen/selskapet langt fra er perfekte er dette påfallende.

Lenke til kommentar

Det er helt klart at de har reklamert med de 14 missiona, som Qrt sier i forbindelse med Gamesmix og intervjuer!

 

En ting er at de tok bort 5 missions, greit, men at du igjen kan laste ned de samme 5 missiona på Live etterpå, mot PENGER er det som er irriterende. Å JC-G om du bruker 3 Timer på hvert mission er det noe galt, det var omtrent det jeg brukte på å komme til 4 mission, uten noe rush. Men det er jo mulig missiona etter det blir lengre, eller vanskligere. Det som avgjør lengden på spillet er jo det faktumet at du må gå over samme section 10-20 ganger fordi du blir oppdaget osv.. Så sånt sett så er det ikke noe over gjennomsnittet i lengde.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen dreier vel seg ikke om hvorvidt Splinter Cell er et bra spill eller om det fremstår som et ferdig produkt, slik mange hyler og skriker her inne *host* Jc-g *host* :wink:. Vi er vel alle enige om at Splinter Cell er et bra spill, og at sluttproduktet også fremstår som "komplett" Ingen ville sannsynligvis reagert, hvis ikke faktisk UbiSoft gikk ut og annonserte at det ville være 14 brett fra begynnelsen av. Det er da det begynner å skurre...

 

Hadde jeg vært like beregnende og kynisk som Microsoft, og interessert meg kun for å tjene mest mulig penger og kapre mest muig kunder til nye tjenester uten å å ta hensyn, så ville jeg selvfølgelig tvunget UbiSoft til å fjerne 5 brett som kunne lastes ned fra min nye og supre tjeneste! Og iallefall ettersom Splinter Cell er xbox *spillet* med stor S denne jula. Ja, Splinter Cell er kanskje topproduktet Microsoft trenger i kampen om kundene! Microsoft mener iallefall det, ettersom de tross alt har kjøpt eksklusive rettigheter til spillet dette året.

Og kom ikke å tro at UbiSoft har noe de skulle ha sagt hvis Microsoft begynner å rasle med pengesekken.

 

 

Og de av dere som evt måtte mene at dette er paranoid eller latterlig tankegang, så er det på tide å krabbe ut av sandkassa igjen. *Akkurat* denne taktikken har Microsoft benyttet UTALLIGE ganger tidligere, og de kommer til å fortsette med det også helt til kundene slutter å kjøpe produktene deres. Så det er stort sett opp til dere å bestemme hvor pengene deres går :smile:

 

Det er ingen tvil om at UbiSoft har reklamert med 14 brett fra Splinter Cell ble vist frem de første gangene. Dette er et faktum ingen av dere kan argumentere dere bort fra. Og en plass mellom den gang, og til retail utgaven blir sluppet for xbox så har altså 5 brett forsvunnet. Men merkelig nok dukker det opp 5 "nye" brett på XBox Live! Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne tegninga.

 

Denne diskusjonen er jo i realiteten totalt uinteressant, helt til vi får avklart følgende: Det skal bli interessant å se om PS2 og Gamecube utgaven kommer med 9 eller 14 brett, i og med at de ikke har mulighet til å laste ned og lagre på en intern harddisk. Vet ikke hvordan dere kommer til å føle dere, hvis faktisk PS2 og Gamecube kommer med 14 brett - jeg kommer iallefall til å sitte igjen med en følelse av å være snytt... Kommer de med 9 brett, vel så var kanskje de 5 ekstra brettene så dårlige at de ble fjernet for å gjøre spillet mer strømlinjeformet, jfr. dagens klipping av film slik nevnt tidligere. For min del derimot, så lukter dette Microsoft på lang vei...

Lenke til kommentar

Når selvproklamerte linuxguruer begynner å messe om at det bare er kynisk og beregnende taktikk fra Microsofts side som gjør at vi kan forvente å betale for tilleggsmateriale til et spill i Tom Clancy universet, er det på tide at jeg melder meg inn i diskusjonen. Det er tydeligvis svært få som har greie på hvordan Ubisoft håndterer sine spill basert på Tom Clancy lisenser.

 

Her er en liste over noen tidligere spill fra Ubisoft/Redstorm:

 

Tom Clancy's Rainbow Six

Tom Clancy's Rainbow Six: Eagle Watch

Tom Clancy's Rainbow Six: Raven Shield

Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear

Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear - Platinum

Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear - Urban Operations

Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear - Black Thorn

Tom Clancy's Ghost Recon

Tom Clancy's Ghost Recon: Desert Siege

Tom Clancy's Ghost Recon: Island Thunder

 

...og nå har vi altså:

Tom Clancy's Splinter Cell

Noen som begynner å se tegninga ennå? Er virkelig folk så dumme at de ikke hadde forventet en expansion til dette spillet?

 

Jada, man kan mase i timesvis om hvorvidt det er lureri å gi ut ekstramateriale og expansion packs, men dette er jo ikke akkurat noe nytt er det vel? Det viktigste er, som noen har hevdet, at Splinter Cell er et fullverdig produkt i seg selv (noe som også samtlige anmeldelser av spillet gir inntrykk av). At Ubisoft tidlig i produktets utvikling har sagt det vil være 14 brett i spillet, betyr lite når det står 9 brett på pakka du kjøper i butikken. Ingen villedende reklame i dette tilfellet altså.

 

Uansett, produsenter gjør som de vil når de vil ha inntjening på gode produkter, så lenge folk faktisk er villige til å betale. Tenk på det neste gang du punger ut for The Sims: Nudist Camp, Super Mario Raindrop, GTA: Vice City IV eller Lord of the Rings - Super Hyper Extended DVD version ultra.

 

[ Denne Melding var redigert av: Mr_Snuffles på 2002-12-06 13:00 ]

Lenke til kommentar

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Det er siste gang jeg sier dettte: Hele diskusjonene er basert på èn persons løse tanker om hvorfor angivelig 5 brett er "fjernet" fra spillet. Han er ikke ansatt i Ubi, og har derfor ikke den ringeste anelse om hvorfor disse brettene ble "fjernet". Han vet INGENGTING om det er disse brettene som skal legges ut for nedlasting via Xbox Live. Det har heller aldri blitt sagt at de ekstra brettene skal koste penger å laste ned. Ergo: diskusjonen baseres på Jørgen Hattemakers store tanker om hvordan verden er, uten at han har annet enn noen løse påstander å basere dem p夤¤¤¤¤¤¤¤

 

Qrt:

Over til vår diskusjon angående EA.

 

Quote:


Når du snakker om å være uvitende. Du burde vite at EA faktisk kommer/har kommet med en rekke svært gode spill i lang tid! Du kan si hva du vil, men populariteten til serier som NFS, FIFA og NHL skyldes nok litt mer enn lisenser, ja! I det hele tatt ikke problem å ramse opp gode EA spill i fleng.


 

Hvis du noen gang har kjøpt spill fra dette firmaet, så vet du at annenhver versjon av deres endeløse rekke sports spill, er plaget med STORE problemer. De er sjelden optimalisert godt nok, og det kan ofte føre til at spillet hakker, krasjer etc. etc. Her kan jeg nevne Fifa 2003 til PS2 (hakker), James Bond Nightfire til PC, NFS HP 2 til PC, Xbox og Gamecube, F1 2001 til PC (da det kom var det nesten ikke spillbart), F1 2002 til Xbox (sliter som et uvær tilnærmet likt PC). Er det dette du kaller kvalitet? EA har kommet med en del kule konsepter opp gjennom tiden, men nå de siste årene, så har de en større og større tendens til å gi ut halvferdige spill. Til tross for dette, så selger de som aldri før. Kan du forklare meg hvorfor? Det har iallefall ingen sammenheng med kvaliteten på produktene, da det finnes langt bedre alternativer fra andre produsenter. Nå er ikke alle de spillene jeg nevnte produsert av EA, men de har kanskje stått som utgiver. Uansett så er det gjennomgående at spill med EA stempel på er rushet.

 

Quote:


Enig i at gode produkter fortjener skryt. Jeg har ingen problemer med å bli imponert over hva enkelte får til, men baktanken er ikke irrelevant. Du tar trolig imot Palladium med åpne armer også!


 

Jeg tar i mot Palladium kun hvis jeg har BEHOV for produktet og hvis det er BRA. Det er de to elementene som avgjør om jeg kjøper et produkt. Jeg er en langt mer bevisst forbruker enn du åpenbart tror at jeg er.

 

Quote:


Hva jeg har gjort/ikke gjort vet du svært lite om. Jeg mener at Microsoft er av de mer ekstreme, ja, men de er langt fra det eneste "kyniske" firmaet der ute.


 

Kan ikke du fortelle meg hvilke firmaer du har på din egen svarteliste, og i samme slengen: har du noe negativt å si om Sony og Nintendo?

 

Quote:


Enten leser du ikke innleggene mine, eller du skjønner dem rett og slett ikke. Denne diskusjonen er selvfølgelig grunnet i informasjonen tråden startet med.


 

For det første: Jeg har et par kritiske spørsmål jeg gjerne vil at du skal stille deg selv: Hvem er det denne inforamsjonen kommer fra? Vet han noe om hvorfor disse brettene ble "fjernet"? Vet han noe om hvorvidt det er disse brettene som skal tilbys via Xbox Live? Er det riktig at det skal koste penger å laste ned de ekstra brettene? Fremstår Splinter Cell i dag som et halvferdig produkt, fordi angivelig 5 brett mangler? Kommer han med fakta, eller egne tanker?

 

På meg så virker det som om du svelger det meste ukritisk. Du er vel kanskje også en av dem som leser overskriftene i Dagbladet og VG, og tror du vet hva som foregår i verden. Du baserer alle dine argumenter på kun en manns løse tanker, og trekker slutninger ut i fra det. Det viser du bare ved å komme med en haug med feilaktige påstander, eller påstander som ikke er interessante i denne diskusjonen. Jeg vil gjerne at du begrunner hvorfor følgende påstander har relevans i denne diskusjonen:

 

Quote:


Skal mye til at jeg gidder å betale full pris for den første delen av et spill, for deretter å betale ekstra for resten av det i alle fall.


 

Dette er faktafeil, og tyder bare på at du aldri har vært borti Splinter Cell i det hele tatt. Her er det du som ikke har satt deg inn i essensen av diskusjonen.

 

Quote:


Er faktisk en viss forskjell på å fjerne brett og på å komme med nye utvidelser av spill.


 

Hva vet du egentlig om det? Har du informasjon som motbeviser det at spillutviklere "fjerner" brett, for så å komme med dem i en utvidelsespakke?

 

Quote:


Det er en klar forskjell på en addon (som er en tilleggspakke) og å ta ut brett for å tilby de ved en senere anledning. Anta følgende; Et firma lager et spill som blir enormt bra, og oppnår en enorm forventning. Så finner utviklerne ut, rett før utgivelse at spillet er så stort at vi kan dele det opp i to enkeltstående deler og tjene dobbelt så mye på det. Synes du det er greit også? Kjedelig hvis alle gjorde det på denne måten.


 

Samme her. Hva vet du egentlig om dette? Igjen: Kan du bevise at addon pakker ikke inneholder brett som opprinnelig var planlagt i det orginale spillet?

 

Quote:


Du skjønner tydeligvis ikke noe av essensen i denne diskusjonen. Ved å legge de ut til nedlasting via Live vil de ikke være tilgjengelig for alle. Det er langt fra alle som har bredbånd, og trolig en del som vil ha resten av brettene men ikke Live. Og du må nok vente en stund på Live du også.


 

Tror du virkelig jeg ikke forstår essensen i denne diskusjonen? Dette argumentet blir faktisk så tåpelig at jeg snart begynner å grine. Hvem har sagt at det skal være et krav at alt ekstarmateriale skal være tilgjengelig for alle? Og ikke kom "disse brettene skulle jo være tilgjenglig for alle i utgangspunktet jo". Faktum er at det vet du INGENTING om!

 

Quote:


Nok en gang usakelig tøv fra din side.


 

Det jeg sa var ikke usaklig tøv. Vet du egentlig hvor mange ganger det skjer endringer i en produksjonsprosess? Har du egentlig noen reell informasjon som beviser at planlagte brett i andre spill, aldri har blitt fjernet?

 

Quote:


Caps hjelper heller ikke. Mangler du evne til å se hva andre skriver? Saken er ikke at spillet er dårlig uten de 5 siste brettene, men at det er feil å bruke de som et virkemiddel for å selge flere Live pakker.


 

Nok en gang: Jeg vil gjerne at du kommer med informasjon som BEVISER at de fem "utelatte" brettene er de som kommer til å bli tilgjengelig via Xbox Live. Jeg vil også at du kommer med informasjon som BEKREFTER at den eneste grunnen til at brettene ble fjernet, er at de senere skal legges ut via Xbox Live. Jeg mistenker deg, Quaker og andre her for å komme med informasjon, som faktisk ikke er bekreftet fra noe hold. Dere har heller ikke noe innside informasjon som bekrefter de påstandene dere kommer med. Deres argumenter baseres på synspunktene til en hvemsomhelst, og det duger ikke i en diskusjon. Kom med FAKTA!

 

Quote:


Har begge utgaver av LOTR, ja. Skjønner hvorfor den ble klippet på kino, da den ellers hadde blitt lang. Til Extended version har man måttet lage nytt lydspor osv. så det er naturlig det tok litt tid, men hadde den vært tilgjengelig fra begynnelsen ville jeg selvfølgelig kun kjøpt denne.


 

Dette viser jo bare hvor inkonsekvent du egentlig er. Så dette setter du ingen spørsmålstegn ved? Tror du virkelig det er tilfeldig at extended utgaven ble gitt ut 2,5 måneder etter original utgaven? Du har heller ingen betenkeligheter med å betale ca. 200,- mer for den utvidede utgaven?

 

Quote:


Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å diskutere dette med deg, har aldri sett at du har vært mottakelig for noen kritikk av Xbox/Xbox-spill/MS i det hele tatt! Da konsollen/selskapet langt fra er perfekte er dette påfallende.


 

Og la meg si det sånn: Det forholdsvis påfallende hvor ensidig du er i din kritikk. Jeg har her vist at du flere ganger er inkonsekvent.

 

Jeg vil ha svar på følgende:

Er det greit at spillfirmaer gir ut tilleggspakker med brett, som for alt du vet kunne vært i den opprinnelige versjonen?

 

Er det greit at filmselskaper gir ut bonusutgaver av filmer med innhold, som for alt du vet kunne vært med i originalfilmen?

 

Er det greit at bredbåndslverandører tilbyr gratis telefon til kundene sine i helgene?

 

Er det greit at spillfimaer legger ut bonus brett til nedlasting over en spilltjeneste?

 

_________________

Stupid people should not reproduce.

 

[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-12-06 15:25 ]

Lenke til kommentar

Mangler du enhver evne til logisk tankegang? Det virker som du vrenger ut kommentarer som "dette faller på sin egen urimelighet", kaller andre inkonsekvente, og går til angrep på andre diskuterende hver gang det kommer et poeng som du rett og slett ikke har evne til å svare på. Det blir svært fristende å falle ned på ditt diskusjonsnivå for å "ta igjen", men jeg skal styre meg.

 

Nå gidder jeg rett og slett ikke bruke mer tid på sidelange kommentarer, du er ikke verdt det, men jeg kan svare på noen av tingene, selv om du viser med dine inlegg at du ikke forstår stort av dem uansett.

 

Quote:


Er det greit at spillfirmaer gir ut tilleggspakker med brett, som for alt du vet kunne vært i den opprinnelige versjonen?


 

Ikke greit _dersom_ de er fjernet fra det originale spillet.

 

Quote:


Er det greit at filmselskaper gir ut bonusutgaver av filmer med innhold, som for alt du vet kunne vært med i originalfilmen?


 

Akkurat det samme gjelder her.

 

Quote:


Er det greit at spillfimaer legger ut bonus brett til nedlasting over en spilltjeneste?


 

Og her!

 

Quote:


Er det greit at bredbåndslverandører tilbyr gratis telefon til kundene sine i helgene?


 

Håper for din skyld du er i stand til å se forskjellen her.

 

Quote:


Og la meg si det sånn: Det forholdsvis påfallende hvor ensidig du er i din kritikk. Jeg har her vist at du flere ganger er inkonsekvent.


 

I motsetning til deg er jeg i stand til å kritisere selv ting jeg liker. At jeg er inkonsekvent vil i alle fall alle som har sett meg mer enn 2 ganger sette huet sitt på at jeg ikke er. Rimelig tynn påstand fra din side.

 

Quote:


Jeg tar i mot Palladium kun hvis jeg har BEHOV for produktet og hvis det er BRA.


 

Tydelig at du ikke har spesielt peil på hva du snakker om her. Palladium kan neppe kalles et produkt.

 

EA, ja. Du kan ikke forvente at _alle_ produktene fra et så stort firma er geniale. Men det skal ikke mye kunnskap til for å se at de gjør svært mye svært bra. Bare for å nevne noen av de mange (utviklet eller utgitt):

- The Sims (jada, tilleggspakker i lange baner)

- Sim City

- LOTR Two Towers

- Battlefield 1942

- Medal of Honor Allied Assault

- FIFA serien (generellt _meget_ bra spill)

- NHL serien (det samme her, svært gode spill!)

 

Dette viser vel nok en gang din subjektivitet. Fortsatt furt fordi EA "sørget for" et dårligere NFS HP2 spill til Xbox enn PS2 kanskje?

 

Siden du åpenbart ikke skjønner essensen selv:

1) Når man diskuterer er det en selvfølge at man diskuterer ut fra tilgjengelig informasjon.

2) Du vet ikke mer om denne saken enn andre her, og har derfor ikke noe grunnlag for at brettene _ikke_ har blitt fjernet for å promotere Live heller.

3) DERSOM brettene er fjernet for å promotere Live, mener mange dette er direkte umoralsk av MS. Det er dette som er selve kjernen i diskusjonen!

4) Det er ingen tvil om at det rådet en generell forståelse av at det skulle være 14 brett tilgjengelige. Hvor tror du spill-butikker har denne informasjonen fra for eksempel!?

 

Blir du ikke lei av slike diskusjoner? Du blir ikke tatt svært alvorlig når du _hele_ tiden går til angrep på andre. Kaller dem drittunger, uvitende, inkonsekvente, osv. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men er du virkelig så utrolig barnslig at du ikke klarer å holde en diskusjon på et litt mer voksent nivå? Det finnes ikke givende å ha deg med i noen diskusjon, ganske enkelt fordi du er så utrolig hårsår samt at du forsvarer en svart boks som om det var mora di! Temmelig laber diskusjonsteknikk med andre ord!

Lenke til kommentar

Quote:


Siden du åpenbart ikke skjønner essensen selv:

1) Når man diskuterer er det en selvfølge at man diskuterer ut fra tilgjengelig informasjon.

2) Du vet ikke mer om denne saken enn andre her, og har derfor ikke noe grunnlag for at brettene _ikke_ har blitt fjernet for å promotere Live heller.

3) DERSOM brettene er fjernet for å promotere Live, mener mange dette er direkte umoralsk av MS. Det er dette som er selve kjernen i diskusjonen!

4) Det er ingen tvil om at det rådet en generell forståelse av at det skulle være 14 brett tilgjengelige. Hvor tror du spill-butikker har denne informasjonen fra for eksempel!?


Blir du ikke lei av slike diskusjoner? Du blir ikke tatt svært alvorlig når du _hele_ tiden går til angrep på andre. Kaller dem drittunger, uvitende, inkonsekvente, osv. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men er du virkelig så utrolig barnslig at du ikke klarer å holde en diskusjon på et litt mer voksent nivå? Det finnes ikke givende å ha deg med i noen diskusjon, ganske enkelt fordi du er så utrolig hårsår samt at du forsvarer en svart boks som om det var mora di! Temmelig laber diskusjonsteknikk med andre ord!


 

Ganske bra løst opp egentlig.

 

JC-G, det er noe som heter sak og ikke person vet du, det og hamre løs på personen fordi han kommer med konstruktiv kritikk på det DU brenner for, så bør du ikke gå inn på hvor teit jeg er, fordi jeg sier noe du ikke liker på et diskutabelt nivå.

 

KlemZ:)

Lenke til kommentar

Snakk om å kaste stein i glasshus Qrt_ :lol:

 

Jeg var i ferd med å skrive et langt meningsløst innlegg her, men jeg orket ikke. Jeg stikker heller og spiller litt Splinter Cell istedet for å sitte her og kvervulere med norgesmesterne på området innen bagateller :grin:

 

Ha en fortsatt god kveld! :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-12-06 18:29 ]

Lenke til kommentar

Qrt:

Hva er det du har kommet med her i ditt siste innlegg? Det er vel et eneste langt personanngrep, er det ikke? Og det samme gjelder deg Quaker. Klarer dere virkelig ikke å se dobbeltmoralen i det dere sitter og skriver? Ufattelig.

 

Jeg går tilbake til saken her nå. Jeg kom med en lang rekke motargumenter mot det du sa, og det jeg får igjen er bemerkninger om at jeg er barnslig. Les innlegget mitt en gang til, og sett deg ned å svar på de puktene jeg lister opp. Det blir nesten for dumt at ditt eneste forsvar er å kalle meg barnslig.

 

Så du synes det er galt at det selges addon pakker med brett som kunne ha vært med i originalspillet. Til tross for dette så er to av spillene du fremhever som genial The Sims og Battlefield 1942. Begge disse spillene har eller kommer til å få ekstra brett i nær fremtid. Du ser ikke at dette er en smule i konflikt med det tidliger har sagt her? La meg spørre deg igjen har du noen gang kjøpt en addon pakke for The Sims? Kommer du til å kjøpe utvidelses pakken til Battlefield 1942?

 

Du sier også at det ikke er greit at filmselskaper gir ut spesialversjoner av filmene, med innhold som kunne ha vært med i originalen. Til tross for dette, så har du både kjøpt den originale og den utvidete utgaven av Ringenes Herre. Så du ser heller ikke at det er selvmotsigende i forhold til det du sa tidligere?

 

Når det gjelder deg Quaker så har jeg ikke gått til angrep på noen personlig her, med mindre de har gjort det samme mot meg. Hvis du har lest innlegget mitt, så ser også du at det ikke er fullt av personangrep. Jeg kommer med argumenter, som faktisk avslører at dere baserer dette på løse påstander, og ikke på fakta. Du har fremdeles et innlegg fra meg, som du ikke har svart på, så jeg skal være så snill at jeg poster det en gang til:

 

"Det virker som om du har misforstått en ganske stor ting akkurat her. Det virker som om du og andre tror at Splinter Cell, i den form vi får det i dag, kun er et halvferdig produkt, hvor du "må" laste ned de neste brettene, for å få med deg slutten. Da tyder det faktisk på at du ikke har spillt Splinter Cell i det hele tatt. Splinter Cell er et ferdig produkt, sånn som det er i dag. At det kommer nye missions, er bare en bonus. Det har heller ikke blitt avklart om det skal koste penger å laste ned de ekstra brettene. Sånn som situasjonen er nå så er det kun abonnementet på Xbox Live som skal koste penger, og det er 500,- for ett år.

 

Vil du ha flere eksempler, så skal du få det. Ta f.eks. Ringenes Herre DVD'en. Er det sleipt at de tar seg ekstra betalt for extended utgaven? Du må virkelig være tjukk i huet hvis du tror dette er noe nytt i underholdningsindustrien. Overalt får man ekstra materiale, som man da også må betale litt ekstra for.

 

Det er så ufattelig mange eksempler på spesial utgaver og "golden editions" av spill med bonus brett, at du åpenbart ikke følger veldig godt med på denne bransjen. Og det er ikke bare et PC-fenomen. Svar meg på en ting: ville det være sleipt av Rockstar om de la ved en bonus disk i et blad, 3 måneder etter at GTA VC ble lansert?

 

På meg så er det påfallende hvor hardt du prøver å grave frem saker som egentlig ikke er en sak engang. Og det er også ganske påfallende hvor ensidig kritikken er. Hvis du har et veldig stort problem med at man kan laste ned ekstra brett til Splinter Cell, så la være å last dem ned da. Om andre har lyst til å laste dem ned, så får vel det være deres sak.

 

Splinter Cell er et ferdig produkt i den versjonen som vi får det i dag. Det står helt klart på egne ben. Dette er ikke et spill hvor første episode ligger på disken, mens andre episode lastes ned fra nettet. De ekstra brettene kan derfor helt klart defineres som bonusmateriale."

 

Qrt:

Jeg har sagt at ingen vet hvorfor angivelgi 5 brett er fjernet. Jeg har aldri påstått at jeg vet svaret heller. Men dere har gjennom flere innlegg tatt det som fakta at

1. Brettene ble tatt ut fordi de skal legges ut via Xbox Live.

 

2. Brettene ble lagt ut fordi Ubi og MS skal tjene ekstra penger på salg av brettene.

 

Mitt poeng (hvis de ennå ikke har forstått det) er at disse påstandene er ubekreftede rykter fra en person på et annet forum. Jeg har faktisk ikke nevnt med ett ord hva jeg synes om saken, hvis det skulle vise seg å være riktig. Hvis dere noen gang har lært dere diskusjonsregler, så vet dere at man ikke diskuterer rykter. Man kan diskutere bekreftet informasjon, men det er ikke dette. Det er noe som heter at man ser spøkelser på høylys dag, og det er slik jeg langt på vei oppfatter dere.

Lenke til kommentar

Quote:

Qrt_:

Blir du ikke lei av slike diskusjoner? Du blir ikke tatt svært alvorlig når du _hele_ tiden går til angrep på andre. Kaller dem drittunger, uvitende, inkonsekvente, osv. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men er du virkelig så utrolig barnslig at du ikke klarer å holde en diskusjon på et litt mer voksent nivå? Det finnes ikke givende å ha deg med i noen diskusjon, ganske enkelt fordi du er så utrolig hårsår samt at du forsvarer en svart boks som om det var mora di! Temmelig laber diskusjonsteknikk med andre ord!


 

Ta det litt med ro. Dette er et forum.

Og i et forum uttrykker man sine meninger, uansett om de er objektive eller ekspressive. Poenget er at de skal få si hva de mener, om det ene og det andre.

Greit at man tar noen forhåndsregler, men ikke hakk ned på noen fordi de ikke er så gode til å skrive. De fortjener å si sin mening. Yttringsfrihet med andre ord.

 

_________________

_____________________________

PS! Hjernen din veier 1,36 kg.

 

[ Denne Melding var redigert av: Amped på 2002-12-06 20:46 ]

Lenke til kommentar

Herregud....kan ikke de som har modda bare vente til at disse brettene begynner å spre seg over diverse peer 2 peer netverk å bare vippe det ned gratis???

Er jo bare å overføre filene via ftp til xbox'1 jo!

 

makan te sipping!!!

 

ps...hvem gidder å gji 600spenn for et spill???...jo idioter!

 

Det ligger jo gratis på nette JO!!!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-06 21:03, skrev propel:

Herregud....kan ikke de som har modda bare vente til at disse brettene begynner å spre seg over diverse peer 2 peer netverk å bare vippe det ned gratis???

Er jo bare å overføre filene via ftp til xbox'1 jo!


makan te sipping!!!


ps...hvem gidder å gji 600spenn for et spill???...jo idioter!


Det ligger jo gratis på nette JO!!!!!


 

De som samler? De som vil støtte spillemarkede, istede for sånn som deg, som i stor grad ødelegger det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 22:59, skrev Jc-g:

Quaker:

Jeg begynner å få deg lenger og lenger opp i halsen. Du sier du har Xbox med 7-8 spill, og at du kun liker et av dem. Samtidig så virker som om ditt eneste mål her i livet er å grave opp dritt om en konsoll du ikke liker. Det blir bare for teit! I alle forhåndsomtaler, på spillboksen og overalt ellers, så har det blitt sagt at spillet vil ha 9 brett, med tilsammen ca. 25 timers gameplay. Mener du at det er lite i forhold til dagens spill? Hvis det er tilfellet, så la være å kjøpe spillet.


 

Dette var det første du skrev på innlegget, hvor jeg kun skrev:

 

Quote:


Sjekk detta da, det hadde jeg seriøst ikke tenkt over.. Jeg har ikke kommet så langt da så jeg vet ikke hvor mange missions det var, men jeg trudde det var 14.


 

 

Men uansett, det jeg menter er at de 14 missione vi alle hørte om fra begynnelsen skulle komme. I et intervju med gamespot rett før spill ble gitt ut, sa de også 14 mission. Når vi da får 9, så vet vi at 5 er ute latt... Uansett om du ikke har noe bevis på bordet går det ann og legge 2 og 2 sammen. Det er jo typisk spesielt MS og drive denne type virksomhet uansett, og andre store selskaper, men MS er spesielle. Jeg har ikke nevt at spillet ikke er full ført, bortsett fra endel ting som jeg skrev i en annen post, som jeg mente de kunne fikset på.

 

Du kaller det detaljer, jeg mener det er detaljene som skiller Gull og Sølv.

 

Men tilbake til bretta, er du ikke enig, uansett blir dette bare ord mot ord fordi du er uenig at om dette er fakta, som det tyder på at det er, så er det jo sabla teit, hva skal de gjøre med PC,PS2 og GC versionen da som ikke har den internett tilgangen da. Skal de liksom få alle 14 bretta da? Og de som har Xbox kjøpe live for å laste de ned, håper du ser problemet her. Og uansett, det med at du må betale penger for og laste ned hvert enkelt brett, om du ikke må det, så er det jo egentlig nesten like teit fordet, MÅ du betale en liten sum fordet er det bare enda teitere.

Lenke til kommentar

jeg blir nesten litt irritert, jeg driter i om det kommer en utvidelse av et spill etter jeg har skaffet meg det. Hadde jeg solgt et produkt for å tjene penger hadde jeg også gjort det jeg kunne for å tjene mest mulig. og hvis du eller dere ikke liker at det kommer en utvidelse av spillet får dere boikotte det, la være kjøpe det og få deg en annen hobby eller kjøp et annet spill. Finnes det ikke andre ting å klage på rundt deg er det enten veldig lite å klage på eller så klarer du ikke helt å se hva du burde se på som problemer og ting man burde bruke tid på å være frustert eller irritert over. mennesker som irriterer seg over og er frustert over noe som det her finner jeg ikke helt det riktige ordet for å beskrive.

 

nattinatt :wink:

Lenke til kommentar

Ettersom det tydeligvis ble så "popp" å stille direkte og konkrete spørsmål i denne diskusjonen, her er mitt til de som forsvarer at 5 brett er forsvunnet fra Splinter Cell:

 

- Hva sier dere hvis PS2 og Gamecube versjonen dukker opp med 14 brett?

 

Det er jo ikke noe poeng å diskutere denne saken før vi får dette bragt på det rene. Folk må få lov til å ha egne meninger om hvorfor ting er som de er - iallefall når faktisk ingen her inne vet noe med sikkerhet likevel. Min mening er at MS fikk UbiSoft til å fjerne 5 brett for å markedsføre sin XBox Live! tjeneste - inntil det er motbevist (dvs PS2 og GC versjon med 9 brett), så skifter ikke jeg mening. Kan ikke se at noen av dere kommer med konkrete fakta verken den ene eller andre veien, så dette blir uansett spekulasjoner.

 

Edit: Til Mr.Snuffle: Du som har så god greie på Tom Clancy universet kan kanskje forklare meg hvordan de skal kunne lage expansion packs for Tom Clancy titler til PS2 og Gamecube da? Kanskje du nå skjønner poenget jeg nevnte over.

 

[ Denne Melding var redigert av: Linuxguru på 2002-12-07 01:31 ]

Lenke til kommentar

Dette er tatt fra gamefaqs - Splinter Cell,

 

"

Q: When will downloadable content be available?

A: In a recent chat, the devs revealed that the first mission will be available

in March 2003.

 

Q: Will the downloadable missions be free?

A: As of right now, the missions is confirmed to be free of charge.

 

Q: I don't have Xbox Live, how can I get the missions?

A: The missions will be released on an OXM disc a few months after the initial

release on Xbox Live.

"

 

Så de som ikke har live kan altså få ekstra oppdrag også. Og de kommer ikke før i Mars - noe som betyr at de FORTSATT jobber med brettene sannsynligvis.

 

Og Linuxguru, Splinter Cell på PS2 ? Det hadde jo sikkert blitt en artig opplevelse, jeg tipper det ville lignet på dette,

 

ccli0004.jpg

 

Hvis du ser nøye etter, så ligner det jo på MGS, men det er ikke det! Se uansett på de pene lyseffektene og 3d grafikken. Dette er tatt når Fisher klatrer over et gjerde i CIA bygningen.

 

*ps2 overoppheter*

 

Og ja, hvis spillet f.eks skulle dukke opp på gamecube om et års tid, så vil jeg ikke spekulere i om den versjonen har flere brett, det er ikke interresant, og iallefall ikke om Xbox folkene får brettene gratis, enten gjennom Live eller på en cd/dvd skive. Det bekrefter jo det jeg skrev i den første meldingen i denne debatten, at spillet ikke hadde blitt ferdig i tide, om de evnt. skulle tatt med flere oppdrag - og fortsatt rekke julesalget. Noe jeg selvfølgelig støtter 100% da det i juletider selges mest konsoller/spill.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-12-07 12:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Til Mr.Snuffle: Du som har så god greie på Tom Clancy universet kan kanskje forklare meg hvordan de skal kunne lage expansion packs for Tom Clancy titler til PS2 og Gamecube da?


Enkelt: De bruker den samme spillmotoren fra det første spillet, fjerner alle de gamle brettene, legger til noen nye og selger det som et helt nytt produkt. Er dette virkelig nyheter for deg?

 

 

Quote:


Hva sier dere hvis PS2 og Gamecube versjonen dukker opp med 14 brett?


 

Jeg begynner faktisk å lure på om enkelte av dere følger med spillbransjen i det hele tatt. Dette skjer hele tiden! Har du lyst på et ferskt eksempel? Jeg kan nevner bare Splinter Cell's nærmeste konkurrent Metal Gear Solid 2. Når dette spillet kom til PS2 fikk det skryt av anmelderne, og alle var stort sett enige om at det var et fullverdig produkt (de største innvendingene gikk på at det var for mye langtekkelige videosekvenser, og at man ikke fikk spille som hovedpersonen Solid Snake). Hva skjer så når spillet slippes på Xbox 1 år senere? Jo man får flere hundre(!) nye brett ("VR missions" og alternativer til de gamle brettene), Snake Tale modus, Boss Survival mode og mye mer! Man kan til og med spille Solid Snake på skateboard. Konami har også planer om å relansere denne versjonen av spillet til PS2, noe som gjør det til, ja nettopp, en expansion pack (skrekk og gru)!

 

Hvorfor klager ikke folk på Konami? Er dette et ledd i Sony's skumle planer om verdensherredømme? Har dere noen bevis på at ikke noe av det som var med i Xbox utgaven også kunne vært med i den første? Jeg håper i hvertfall noen her har såpass innsikt at de skjønner hvor patetisk dette høres ut.

 

Som utvikler selv, kan jeg dele en liten hemmelighet med dere om hvorfor man velger å utgi flere utgaver av et produkt eller bygger på med tilleggsmateriale senere: I bransjen har man låste deadlines, dvs tidsfrister som man må rekke. Alt som ikke er 100% ferdig og gjennomtestet må kuttes for å få produktet stabilt og ferdig til utgivelsen. Alt behøver nemlig ikke å dreie seg om sammensvergelser.

 

Tror jeg at PS2 og Gamecube versjonene kommer til å dukke opp med 14 eller flere brett? Selvsagt! Det skulle jo bare mangle. Når de versjonene kommer på markedet, har de jo hatt ett helt år ekstra å jobbe med spillet!

 

[ Denne Melding var redigert av: Mr_Snuffles på 2002-12-07 13:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...