Gå til innhold

Ære være konsollkrigen

Syfer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig så håper jeg at Sony ikke vinner denne runden, ikke fordi at jeg ikke liker alt Sony gjør, men rett og slett fordi det er nødvendig at man får "bytte" litt på det.I det minste at det hele blir såpass tett at man ikke kan utrope en klar vinner. Det er vel det som fører til bedre løsninger i fremtiden ? Hadde dagens spillsituasjon vært like behagelig for oss forbrukere hvis Microsoft aldri hadde kastet seg inn i konsollmarkedet , neppe.

Jeg er litt mer skeptisk til dette med to såpass forskjellige arkitekturer, for all del, det kan hende at Sony kokt sammen en svært god løsning for fremtidige konsoller. men per i dag så føler jeg at det er uheldig ettersom det innebærer at mindre aktører trenger lang tid hvis et spill skal komme til begge konsollene, for ikke å snakke om at de som spyr ut titler (EA) kommer til å produsere spill hvor en av konsollene vil oppleve framerate problemer og sikkert hakket dårligere grafikk. Det kan føre til at mindre produsenter må ta et valg og bestemme seg for å kun lage spillet til en konsoll, sånn sett vil det alltid være noen som blir skuffet.

Det at PS3 er såpass åpen er både positivt og negativt, positivt i den forstand at man stort sett kan gjøre alt man vil med konsollen, negativt i den forstand at det er ikke alle utviklerne som liker det. Xbox hadde et stort problem med piratkopiering grunnet hvor lett det var å chippe konsollen for så å sette inn større harddisk. Jeg håper inderlig at Sony klarer å levere en solid online tjeneste som kan være med på å forhindre at man chipper konsollen.

Heldigvis har begge konsollene sine exclusives.

Angående grafikk så tror jeg nok at det blir ala forrige generasjon, noen år etter lansering så vil det komme bedre og bedre spill som sprenger tidligere grenser innen grafikk og gameplay. Det vi har sett hittil er bare begynnelsen. I det ene øyeblikket vil PS3 lede, i det andre øyeblikket vil Xbox360 lede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne generasjonen får vi servert 3 toppmaskiner og da er alle vinnere, spesielt oss gamere. Salgstallene betyr lite for meg så lenge jeg får gode spill.

Ingen grunn til å ikke ha alle tre konsollene denne runden (bortsett fra økonomiske grunner da)

Skrevet

Så mye kan skje over de neste 5-6 årene, og det er x antall faktorer som vil påvirke hvem som står igjen som den mest selgende konsollen denne runden. Er temmelig sikker på at hverken xbox 360, wii eller ps3 klarer å toppe den bragden Ps2 klarte forrige generasjon. Sony gjorde at spillekonsoller ble allment akseptert som underholdning for absolutt alle, og tok vekk stemplet som bare ett leketøy. Så noe som er sikkert er at spillene og konsollene vil ikke ha vært det samme uten nintendo, sony, sega, ms og noen andre små aktører. Alle sammen har formet konsollene og spillene til det de er i dag. Og ting vil bare bli bedre fremover.

Skrevet

Absolutt enig med trådstarter. I de tidligere generasjonene har Sony fortjent å vinne (med unntak av N64 generasjonen, beste konsollen med de beste spillene ever imo).

Desverre har Sony blitt "litt" høye på pære etterhvert som de har tatt gradvis over markedet. Dette kan ingen motsi.

Som vanlig; Konkurranse er godt :)

Skrevet

Som jeg har sagt når jeg diskuterer mot folk som mener PS3 vinner fordi PS2 vant. Det er nye, blanke ark ute på bordene, og alle 3 stiller med samme type ark. Så får man se hvem som fyller arket sitt først.

Er egentlig spennende denne generasjonen, for forrige generasjon (PS2, Xbox, Gamecube) stilte veldig mye på lik linje alle 3, men denne gangen er der forskjellige "tweaks" på alle 3. X360 kjører samme kontroll som forgjengeren (if it aint broken), PS3 har lagt til Sixaxis og Wii har vel oppfunnet hjulet på nytt kan man si. At man har og har 2 stk som kniver om grafikken mens den tredje driter helt i det, er og ufattelig spennende for det kan gå alle veier.

Tiden vil vise hvem som kommer ut på topp, personelige håper jeg det knives mellom dem til neste generasjon, for da blir det gode spill på oss alle, uansett konsoll.

Skrevet

Jeg synes konsollkrigen er en bra ting jeg. :thumbup:

Konkuransen vill presse prisene ned (?), og vi har flere ting å velge i.

Dersom den ene aktøren hadde gått ut, ville det sikkert blitt dyrere spill, og mindre utvalg. Da er det ikke bare aktøren som taper, men også vi gamere. :(

Så til de som vil at den ene konsollen skal vinne og de andre to skal ut: Dersom det er slik det er nå, kan ingen hindre deg i å kjøpe den konsollen du vil. Det er bare å velge og vrake. :)

Skrevet

Greit at "konsollkrigen" vil gjøre ting billigere. At folk mener PS3 vil vinne pga at PS2 vant forrige, er lite relevant. PS2 vant fordi de var først på markedet. Den hadde rundt et års forsprang til Xbox. Nå er det motsatt og jeg mener at forspranget til 360 er for stort å ta igjen. Wii er som tidligere nevnet ikke med, de er en ekstraleke for folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...