Gå til innhold

Hva syns du det bør lages spill om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan jo lage WW1 der man spiller i Afrika og midtøsten, der var det ingen lange skyttegraver og kan har mulighet for litt gameplay.

ellers er jo et flyspill satt til ww1 en ide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med dem som foreslår et spil med ren nordisk mytologi, uden alver, orker og den slags. Det ville jeg købe! :dribble:

Hvad med et fighter spil hvor man har forskellige superhelte (Superman, Batman, The Ninja Turtles...osv...) hvor man kan vælge en hver og spille mod hinanden. Så kunne man få løst sine "Hvem ville vinde i en kamp mellem X og Y" diskusioner :yes:

Skrevet

StartUp var et sært, men interessant spillkonsept. Du var sjefen for et utviklingsselskap (hardware), og måtte hele tiden drive med R&D (research & development) for å lansere de beste spillkonsollene/pcene/etc. Man kunne velge hvilke deler av maskinen som skulle prioriteres - f.eks. best mulig skjermkort, litt mindre ram og dårligere CPU. Så, når du var ferdig med utviklingen, så måtte en bruke penger på PR og reklame, etc.. Helt til en lanserte maskinen - og en kunne se hvordan markedet tok i mot den.

Ganske interessant spill.. I hvert fall i teorien. Dessverre var spillet ganske så buggy, og noen features var lite gjennomtenkte. Men gøy var det.. Til tider. :)

Skrevet
kan jo lage WW1 der man spiller i Afrika og midtøsten, der var det ingen lange skyttegraver og kan har mulighet for litt gameplay.

ellers er jo et flyspill satt til ww1 en ide.

7962535[/snapback]

Det kunne også foregå i Russland. Det var ikke skyttergraver der. Skyttergraver var kun i Vest-Europa.

Skrevet (endret)
Et spill lignende Postal 2, bare 10 ganger drøyere. Man skulle kunne gjøre hva man ville, hvor man ville. Hadde kjøpt det tvert!

7973925[/snapback]

Postal 3 kommer jo i 2008 mener jeg å ha hørt. Det blir vel noe såpass sykt. :)

Endret av Brian_N
Skrevet

Et spill der man skal rane banker, bensinstasjoner osv. Man starter ganske enkelt med små kriminalitet, som feks å rane pølseboder, stjele spilleautomater osv. Etterhver som man får mere penger kan man kjøpe seg våpen og utstyr slik at man kan gjøre større "ran" som feks i banker osv.

Før man reiser av gårde for å rane så må man lage en skikkelig gjennomtenkt plan, som krever at man gjør en del undersøkelser, innkjøp osv før selve ranet :)

Skrevet (endret)

GLEDER MEG TIL SPORE!!

det blir digg! :thumbup:

har ventet leeeenge på det!

det skulle finnes flere spill som det!

sims er jo et slaks spill som spore bare med mennesker, det er ikke i nærheten så bra som spore. :)

Endret av kurt-cobain
Skrevet
GLEDER MEG TIL SPORE!!

det blir digg! :thumbup:

har ventet leeeenge på det!

det skulle finnes flere spill som det!

sims er jo et slaks spill som spore bare med mennesker, det er ikke i nærheten så bra som spore. :)

7993439[/snapback]

Du har nok misforstått emnet litt her. Det er ikke hva du synes det er bra blir lagd, men det som burde bli lagd.

Skrevet
Hvilket spill bør lages? svar:  Mafia 2

7993478[/snapback]

Hva med et Mafia MMORPG? Det hadde vært evig fett. Hvor spillerne styrer økonomien, territorium osv som i EVE.

Skrevet
Hvilket spill bør lages? svar:  Mafia 2

7993478[/snapback]

Hva med et Mafia MMORPG? Det hadde vært evig fett. Hvor spillerne styrer økonomien, territorium osv som i EVE.

7999036[/snapback]

Ja det hadde vært noe, men Mafia 2(oppfølger til Mafia) hadde vært helt himelsk! Et spill med like bra storry, stemning og spenning samt dagens grafikk og lyd! Kanskje handlingen skulle ha funnet sted på 50-60 tallet :)

Skrevet

En gammel nyhet på en side sier følgende:

One of our more popular stories on 3DGPU that has gotten a lot of comments is the Mafia 2 To Be Cancelled? story, which got a lot of fans of the original game hopeful that it wasn’t true.

Now we have a new comment from John Nielsen of Illusion Softworks stating that the game is not cancelled, and will be available for the PC and Xbox sometimes in 2006-2007. Very good news indeed.

Vi får håpe dette er sant, og at vi snart får vite mer om Mafia 2:)

Skrevet
Dette er vel kanskje tråden å spørre i da, for jeg har hørt om et spill som visstnok skulle hete B.C.

Det skulle være sånn at du begynner ved tidenes morgen, og mennesker er dumme som få. Du må feks minne dem på å puste til å begynne med, og lære dem opp til ALT. Eller så skulle det være slik at alle de kunne de mest elementære ting som å puste, spise osv. Deretter kan du jo utvikle sivilisasjoner som du vil, skape en verden så god at den får Jesus til å virke direkte ond, eller en verden så forferdelig at til og med Djevelen vil få forbilder :) Synes dette kunne blitt et genialt spill. Er det noen andre som har hørt noe om det? Og om det faktisk skal komme? Kanskje er det allerede kommet?

7951904[/snapback]

stemmer det! BC het spillet, det skulle komme til Xbox1 for en stund siden. det var Lionhead Studios som skulle lage det men dem stoppa visst nok, har søtti og håpet at dem lager det til xbox360 nå. men tiden får vise hva som skjer med den tittelen! var veldig spennende og se at noen har tenk på og lage sånt spill.

http://www.gamespot.com/xbox/action/bc/index.html visst noen er nysjerrig på hva BC er så ta en titt på linken. jeg digger Lionhead studios og dems spill som Black & White1-2, Fable og The Movies. så skjønner ikke helt hvorfor dem stoppet med BC :hrm: men er jo mulig dem ville vente til xbox360 siden BC er så stort.

7952073[/snapback]

Jeg er grenseløst bitter over at dette spillet ble kansellert... har aldri vært så psyched for et spill noengang som første gangen jeg hørte om B.C. Det er best for Lionhead at de blåser liv i prosjektet igjen, enten det blir på Xbox 360 eller 720 eller 1080, eller Playstation 5. Bare lag det! :mad:

Skrevet

Idé #1:

En MMO med virkelige rollespill-muligheter. Der fokuset på spillet ikke er å bygge stats og samle gear, men å utvikle og rollespille en karakter i en sandbox-verden. Det skulle vært like attraktivt å spille en handelsmann som å spille en kriger, og folk ble sjeldent max level for det skal være andre ting man kan gjøre enn å grinde. Man skulle også fått XP etter hvor bra man rollespilte karakteren.

Det nærmeste man kommer et slikt spill er NWN persistent servers, men skulle likt å sett en kommersiell MMO satse på et såpass nisje-marked.

Idé #2 (ikke min opprinnelig, men liker den):

Et spionspill der du spiller en faktisk spion. Dvs, du bruker vidd og overtalelsesevner istedefor pistol, og målet er å skaffe så mye informasjon som mulig uten å bli oppdaget. Hadde funket bra om gameplayet var bygd opp som Hotel Dusk.

Idé #3:

Et assassin-spill. Som Oblivion Dark Brotherhood-questene, bare et helt spill. Tenker Thief-spillene, bare med drap istedefor verdisaker som mål.

Skrevet
Idé #3:

Et assassin-spill.  Som Oblivion Dark Brotherhood-questene, bare et helt spill.  Tenker Thief-spillene, bare med drap istedefor verdisaker som mål.

8002081[/snapback]

Assassin's Creed! :love:

Skrevet
Idé #3:

Et assassin-spill.  Som Oblivion Dark Brotherhood-questene, bare et helt spill.  Tenker Thief-spillene, bare med drap istedefor verdisaker som mål.

8002081[/snapback]

Assassin's Creed! :love:

8002177[/snapback]

Og jeg gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...