Gå til innhold

Får jeg Nikon D80/18-70 til 10000 i morgen?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe Nikon D80 m/18-70 objektiv, og skulle gjerne gjort det allerede i morgen!

Jeg vil ikke betale mer enn nødvendig, og laveste pris jeg har funnet er 10000,-.

Både Elkjøp og Japanfoto reklamerer med denne prisen, men de har det ikke denne inne.

Fotovideo.no reklamerer også med denne prisen, uten å ha det inne, selv om de har både hus og objektiv på lager. (Kanskje jeg kunne hørt med dem om de ville selge det til meg for samme pris?) Forøvrig, hva betyr "- Viktig Nordisk utgave, Nordisk garanti"?

På ddmr.no sine sider står det at de har det på lager, men da til 10400,-. Jeg er også litt skeptisk til å kjøpe fra en butikk jeg ikke kjenner til.

Må jeg ut med mer, eller eventuelt bestille, og så vente i (noe som i hvert fall nå føles som) all evighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke problemet. De har 8 stk Nikon D80 med 18-70 på lager hos MPX, til 9.978,- inkl. mva.

Jeg går selv og vurderer dette kameraet, da jeg føler at jeg ønsker mere utfordringer enn hva mitt utmerkede Panasonic F30 kan gi meg.

Har omtrent bestemt meg for kit-pakken + ett 50 mm 1.4 eller 1.8 og en egnet blitz. Jeg vil kanskje vente til det på lager hos en fotobutikk (gjerne på KarlJohan)

Prisene er omrent de samme.

Tom Schreuder

Lenke til kommentar

Se der ja, men 1-3 leveringsdager betyr nok fort levering på mandag, skulle så gjerne hatt det i helgen ...sikle...

Har nå lagt dette (pluss TwinMOS 4096MB Ultra-X Secure Dig. 150X) i kassa og er kun få minutter unna bestilling (selv om det jo blir noen hundre ekstra for frakt da..)

Lenke til kommentar

Joda, minnekortet til TwinMos støttes av kameraet, sammen med ganske mange andre merker. Men, Sandisk er blant de merkene som regnes som mest pålitelige. Jeg har kun benyttet Sandisk og aldri hatt feil eller problemer (5 år)

Ser også at mange andre har tilsvarende positive opplevelser med Sandisk.

Tom

Lenke til kommentar

Da er bestilling sent, vet ikke om jeg får sove :dribble:

Takk for hjelpen Tom!

Jeg gikk for 4GB Twinmos. Kanskje jeg går på en smell og mister bilder den dagen brikken slutter å fungere, men jeg fant ut at det viktigste for meg var å ha mest mulig lagringsplass (selv om skrivehastigheten også er noe lavere en de beste Sandisk-kortene).

Lenke til kommentar
Skal kjøpe Nikon D80 m/18-70 objektiv, og skulle gjerne gjort det allerede i morgen!

Jeg vil ikke betale mer enn nødvendig, og laveste pris jeg har funnet er 10000,-.

Både Elkjøp og Japanfoto reklamerer med denne prisen, men de har det ikke denne inne.

Fotovideo.no reklamerer også med denne prisen, uten å ha det inne, selv om de har både hus og objektiv på lager. (Kanskje jeg kunne hørt med dem om de ville selge det til meg for samme pris?) Forøvrig, hva betyr "- Viktig Nordisk utgave, Nordisk garanti"?

På ddmr.no sine sider står det at de har det på lager, men da til 10400,-. Jeg er også litt skeptisk til å kjøpe fra en butikk jeg ikke kjenner til.

Må jeg ut med mer, eller eventuelt bestille, og så vente i (noe som i hvert fall nå føles som) all evighet?

7943802[/snapback]

 

Vet at Japan Photo har D80 kit på lager både i sin butikk på Byporten i Oslo og i Drammen.

Lenke til kommentar

Skal du ha det levert på andre måter enn som servicepakke, må du til en nettbutikk som tilbyr litt flere valg innen levering, som komplett og ddmr. Da kan du velge bedriftspakke express over natten, så kommer "petter" hjem til deg med det før klokka 9 dagen etter. Eller selvfølgelig; finne deg en fotobutikk.

 

Kjøpte forresten selv et TwinMos SD 1Gb kort, som dessverre tok kvelden etter 5 bilder! De gode nyhetene må være at du ikke risikerer å miste så mange bilder.. Hvis dette skjer, får du imidlertid et nytt kort uten kostnad. Hastighetstester viser dog at dette kortet ikke holder mål for oppgitte hastigheter som 133x og 150x.

Endret av runniz
Lenke til kommentar

Twinmos-kortet jeg bestilte har på 4GB har 22/17 les/skriv

SanDisk Secure Digital Extreme III 2GB har 20MByte/s les/skriv

SanDisk Secure Digital Ultra II 2GB har 10/9 les/skriv

SanDisk Secure Digital Standard 4GB har ?

 

For meg er pri 1 plass, pri 2 hastighet, og pri 3 sikkerhet.

Siden Twinmos er de eneste som kan tilby både høy hastighet og 4GB, syns jeg dette er riktig valg for meg.

Så fort Extreme-kortene kommer i 4GB kjøper jeg det. (Så på SanDisk sine sider at det fins 4GB Ultra II-kort, selv om disse ikke er i prisguiden.)

Jeg kunne selvfølgelig kjøpt 2xExtreme, men da kommer prisen plutselig opp i det dobbelte...

 

Uansett, kameraet skal komme i dag..:)

Lenke til kommentar
Twinmos-kortet jeg bestilte har på 4GB har 22/17 les/skriv

SanDisk Secure Digital Extreme III 2GB har 20MByte/s les/skriv

SanDisk Secure Digital Ultra II 2GB har 10/9 les/skriv

SanDisk Secure Digital Standard 4GB har ?

For meg er pri 1 plass, pri 2 hastighet, og pri 3 sikkerhet.

Siden Twinmos er de eneste som kan tilby både høy hastighet og 4GB, syns jeg dette er riktig valg for meg.

Så fort Extreme-kortene kommer i 4GB kjøper jeg det. (Så på SanDisk sine sider at det fins 4GB Ultra II-kort, selv om disse ikke er i prisguiden.)

Jeg kunne selvfølgelig kjøpt 2xExtreme, men da kommer prisen plutselig opp i det dobbelte...

 

Uansett, kameraet skal komme i dag..:)

7957114[/snapback]

 

 

 

Skyt meg hvis jeg er på jordet, men tviler sterkt på at du vil merke hastighetsforskjellen i kameraet på minnekortene. Ihvertfall mellom TwinMos kortet og Extreme 3 kortet.

 

Selvfølgelig kan du være heldig med TwinMos kortet i motsetning til meg selv og en rekke andre, men skal love deg at det er utrolig kjipt å miste 4GB med bilder den dagen det ryker...

Lenke til kommentar

I kamera vil man nok ikke merke noen forskjell nei, ikke engang overføring fra kamera til datamaskin hvor man sjelden har over 10MB/sek overføringshastighet. Men man kan merke litt forskjell hvis man har kortleser som støtter slike hastigheter (hvis jeg ikke tar feil, må man ha en nyere tilpasset kortleser til de nye Extreme IV kortene til Sandisk som har opptill 40MB/sek overføringshastighet).

Lenke til kommentar

I hvert fall glad jeg kjøpte 4GB.

RAW+JPEG Fine gjør at jeg får tatt drøyt 200 bilder. Ikke mye, men definitivt dobbelt så bra som halvparten ;)

(Kanskje SanDisk Standard SDHC hadde vært raskt nok, men har ikke klart å finne noe som helst ang. les/skriv om dette.

SanDisk Ultra II SDHC 4GB koster $220 fra hjemmesidene deres, så det hadde uansett blitt i dyreste laget.)

 

Uansett, gratulerer til meg med nytt kamera!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...