Gå til innhold

2x1Gb vs 4x512Mb


Velociraptor

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har nå 1Gb med DDR2 RAM i pcen min ! De er egentlig ikke så bra og de er litt gammle så jeg vil kjøpe meg nye. Jeg tengte å kjøpe 2Gb med RAM og bytte ut de gammle helt for å forbedre ytelsen !

 

Jeg har sett på disse to:

 

4x512Mb

2x1Gb

1x1Gb

 

Jeg skal da kjøpe to pakker av noen for å få 2Gb :)

Hvilken av disse er best til spilling og div.

 

Takk for aller svar ! :ph34r:

Endret av Evangaleon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Personlig ville jeg nok valgt 2x1gb, særlig hvis hovedkortet har mulighet for dual-channel.

 

Tror jeg leste et sted at 2x1gb blir mindre belastende for systemet enn 4x512mb.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Takk for rask respons !

Jeg har i samme slengen teng og oppgradere hovedkortet til Abit QuadGT

 

Har det Dualchannel ?

7939673[/snapback]

 

Eh... jeg skal ikke si noe med sikkerhet, men ut i fra bildet å dømme ser det slik ut :p (to og to like fargede minnespor)

Lenke til kommentar

Har du en eller to brikker i maskina di nå?

Jeg ville valgt 2x1GB fordi da har du senere muligheter til å oppgradere og beholde minnet du har om du kjøper to nye minne brikker. Kjøper du 4X512MB så har du fylt opp alle plasser for minne og eneste muligheten til å noen gang få mer er ved å ta ut.

Lenke til kommentar
Har du en eller to brikker i maskina di nå?

Jeg ville valgt 2x1GB fordi da har du senere muligheter til å oppgradere og beholde minnet du har om du kjøper to nye minne brikker. Kjøper du 4X512MB så har du fylt opp alle plasser for minne og eneste muligheten til å noen gang få mer er ved å ta ut.

7939709[/snapback]

 

Jeg har 2 brikker på 512Mb i maskinen min nå ! Men la oss si at jeg ikke kommer til og oppgradere med mer RAM i framtiden, vil det da bli mer ytelse eller bedre til spilling med 4x512Mb brikker da ?

Har ikke lyst på et annet hovedkort en det jeg har sett på selv :dontgetit:

Lenke til kommentar
4 av 4 har svart at 2x1Gb er det beste valget så da skal jeg se på det ! Men kan jeg forsatt bruker mine gammle brikker på 2x512Mb, de er litt gammle og jeg vet ikke MHz å de ! :blush:

7945795[/snapback]

De skal kunne brukes, men hvis de er tregere enn de nye så blir hastigheten stilt ned til den høyeste hastigheten de dårligste brikkene kjører på...

Lenke til kommentar
4 av 4 har svart at 2x1Gb er det beste valget så da skal jeg se på det ! Men kan jeg forsatt bruker mine gammle brikker på 2x512Mb, de er litt gammle og jeg vet ikke MHz å de ! :blush:

7945795[/snapback]

De skal kunne brukes, men hvis de er tregere enn de nye så blir hastigheten stilt ned til den høyeste hastigheten de dårligste brikkene kjører på...

7946881[/snapback]

Ånei :dontgetit: ! uff :no: ! Det vil jeg ikke, fordi jeg mistenker at de ikke er så kjappe !

 

Men takk til alle som har bidrat i denne tråden ! Dere er KoNgE :w00t:

 

jeg liker å bruke smileys men jeg prøver å holde de på et anstendig nivå !

 

:ph34r::ermm: <-- :!:

Lenke til kommentar

Det med at 2x1gig brikker er bedre en 4x512mb er bare bullshit. Det går på det samme om du kjører 4x512mb eller 2x1gig brikker, eneste forskjellen er at det tar mindre slots med 2x1gig brikker. Fordelen med å oppgradere med 2x512mb brikker istedet for å bytte ut alt, er kostnadene. Hvis du vil ha det biligst mulig så kjøper du 2x512mb brikker istedet. Jeg kjører selv 4x512mb brikker, og det er ingen problemer overhodet. Det belaster ikke systemet mer, noe som også bare er rent tull. Overklokkinga går også som det suser. Så jeg fårstår ikke hvorfor folk er imot 4x512mb brikker ang. det rundt ytelse, siden det der ikke vil være noen forskjell.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Det med at 2x1gig brikker er bedre en 4x512mb er bare bullshit. Det går på det samme om du kjører 4x512mb eller 2x1gig brikker, eneste forskjellen er at det tar mindre slots med 2x1gig brikker.

<snip>

Jeg kjører selv 4x512mb brikker, og det er ingen problemer overhodet. Det belaster ikke systemet mer, noe som også bare er rent tull.

7951738[/snapback]

Du er som vanlig helt på jordet :hrm:

 

På noen systemer kan man oppleve redusert hastighet med fire dobbeltsidige brikker, og flere brikker gir udiskutabelt større belastning på kontrolleren. Dette diskuterte jeg nylig, og gidder ikke ta det en gang til, så det er like greit å henvise til den andre tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7915905

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...