Gå til innhold

En måte man kan ringe gratis til ET mobilnummer


Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Ringer en del til kjæresten min så får en del høye telefonregninger. Så jeg lurer på om det finnes en måte jeg kan ringe gratis til et mobilnummer? Kan bytte både mobilabbonement og hjemmetelefonabonnement (Vi skal installere iptelefoni snart tror jeg). Har Netcom for øyeblikket.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har abonnement som Ucan2 som gjør at du kan ringe gratis til de med Ucan2, eller så har jo NetCom Trådløs Familie som gjør at du kan ringe gratis, og Telenor har Fri Familie.

 

Er du under 25 år så kan du ikke ha NetCom Trådløs Familie, så da vil det lønne seg for deg å gå over til Telenor og tegne FriFamilie. Kjæresten din må da også ha Telenor.

Lenke til kommentar

Hun er bundet til netcom Youngtalk

Glemte vell og si det. :p

 

Men funker trådløs familie eller noe selv om jeg ikke er familie. Kjæresten min sin familie har et slikt FriFamilie tilbud, men trodde ikke jeg kunne komme inn i den ettersom moren til kjæresten min må betale regningene mine da :S

Lenke til kommentar
Hun er bundet til netcom Youngtalk

Glemte vell og si det. :p

 

Men funker trådløs familie eller noe selv om jeg ikke er familie. Kjæresten min sin familie har et slikt FriFamilie tilbud, men trodde ikke jeg kunne komme inn i den ettersom moren til kjæresten min må betale regningene mine da :S

7939720[/snapback]

Joda, du kan bli med allikevel, bare det får aksept fra den som mottar regninga i løsningen for at du kan bli med så ;) Spør om du kan få bli med hos dem du. Om de synes det er utrygt med regninger kan du jo ha netcom kontant eller youngtalk selv så må du selv betale for forbruket ditt.

Lenke til kommentar
Da bør du velge ownerebuy, da kan du videreføre bindingstiden på abonnementet!

7940159[/snapback]

 

Woot? Kan kjæresten min bytte fra YoungTalk til OwnersBuy? :D Hvis det er det du sier blir jeg utrolig glad (har 3000 i ubetalte telefonregninger akkurat nuuh)

 

Derimot virker det jo ikke spesielt sannsynlig :hmm:

 

Subsidierte telefoner er jo lite vits da. Spesielt når det gjelder YoungTalk som er svindelabbonementet fra helvete.

Lenke til kommentar
Da bør du velge ownerebuy, da kan du videreføre bindingstiden på abonnementet!

7940159[/snapback]

 

Woot? Kan kjæresten min bytte fra YoungTalk til OwnersBuy? :D Hvis det er det du sier blir jeg utrolig glad (har 3000 i ubetalte telefonregninger akkurat nuuh)

7946381[/snapback]

 

Bare en liten kommentar der - mener du nevnte at hun har avtaletid på YoungTalk-abonnementet sitt..Dersom hun har det, kan hun ikke bytte til OwnersBuy (eller UCAN2 for den del, som var nevnt over), uten å først bryte avtaletiden.

Lenke til kommentar
Selv om du bytter abonement, skylder du penger.

 

Hva er det som er så galt med YoungTalk? Du betaler 200kr og bruker det på det du måtte ønske? Eventuelt fyller på ved behov.

7952258[/snapback]

 

Det er utrolig dyrt rett og slett. Når det gjelder og eventuelt fylle på etter behov er det nok av ganger jeg har fylt på 600-800 kr.

 

1.50 per minutt for å ringe

0.80 per sms (eller noe sånt)

 

Det er jo ikke akkurat billig da...

 

Da bør du velge ownerebuy, da kan du videreføre bindingstiden på abonnementet!

7940159[/snapback]

 

Woot? Kan kjæresten min bytte fra YoungTalk til OwnersBuy? :D Hvis det er det du sier blir jeg utrolig glad (har 3000 i ubetalte telefonregninger akkurat nuuh)

7946381[/snapback]

 

Bare en liten kommentar der - mener du nevnte at hun har avtaletid på YoungTalk-abonnementet sitt..Dersom hun har det, kan hun ikke bytte til OwnersBuy (eller UCAN2 for den del, som var nevnt over), uten å først bryte avtaletiden.

7953602[/snapback]

 

Mora hennes har kjøpt en telefon til 1 krone som er "bundet" ti i 12 måneder. Vet ikke hva forskjellen på avtaletid og bindingstid er...

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Mora hennes har kjøpt en telefon til 1 krone som er "bundet" ti i 12 måneder. Vet ikke hva forskjellen på avtaletid og bindingstid er...

7960533[/snapback]

 

Det er ingen forskjell.

7961789[/snapback]

 

Neivell. Da går det jo ikke å "videreføre" bindingstiden.

 

Asså, telefonverden suger maks.

Lenke til kommentar

Avtaletid og bindingstid er det samme. Det er den tiden du har bunet deg til Netcom. Grunnen til det er at netcom har betalt en del av telefonen, og du betaler da på en måte tilbake ved å være kunde i 12mnd.

 

Jo billigere telefonen er, jo dyrer abonement er det som regel. Her har du fått relativt bllig telefon, og kan ringe for hele månedsbeløpet. Så noe høyere ringekostnader må en regne med. Om du må fylle opp igjen for så mye, så ble nok ikke riktig abonement valgt. De skulle da gått for active talk.

Lenke til kommentar
Avtaletid og bindingstid er det samme. Det er den tiden du har bunet deg til Netcom. Grunnen til det er at netcom har betalt en del av telefonen, og du betaler da på en måte tilbake ved å være kunde i 12mnd.

 

Jo billigere telefonen er, jo dyrer abonement er det som regel. Her har du fått relativt bllig telefon, og kan ringe for hele månedsbeløpet. Så noe høyere ringekostnader må en regne med. Om du må fylle opp igjen for så mye, så ble nok ikke riktig abonement valgt. De skulle da gått for active talk.

7970179[/snapback]

 

Okey får vel bare skaffe meg et nytt abonnement da. Har jo ikke noen bindingstid jeg lenger. Så tror jeg lager en ny tråd med et nytt spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...