Moskus Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Jeg skal hente ut litt kontaktinformasjon (spesifikt telefonnummer) om kontaktene lagret i Outlook 2003 Dim objApp As Outlook.Application Dim objNS As Outlook.NameSpace Dim cContacts As Outlook.MAPIFolder objApp = New Outlook.Application() objNS = objApp.GetNamespace("mapi") cContacts = objNS.GetDefaultFolder(Outlook.OlDefaultFolders.olFolderContacts) Dim oItems As Outlook.Items = cContacts.Items Dim oContact As Outlook.ContactItem = oItems.GetFirst() Do While Not oContact Is Nothing lstContacts.Items.Add(oContact.FullName) oContact = oItems.GetNext() Loop Men får feil på GetNext() Isteden for Do-Loop har jeg også prøvd For i As Integer = 1 To cContacts.Items.Count - 1 oCt = oItems.Item(1) lstContacts.Items.Add(oCt.FullName) Next Feilmeldingen jeg får er: System.InvalidCastException was unhandled Message="Unable to cast COM object of type 'System.__ComObject' to interface type 'Microsoft.Office.Interop.Outlook.ContactItem'. This operation failed because the QueryInterface call on the COM component for the interface with IID '{00063021-0000-0000-C000-000000000046}' failed due to the following error: No such interface supported (Exception from HRESULT: 0x80004002 (E_NOINTERFACE))." Source="AlcatelDialer" StackTrace: at AlcatelDialer.frmMain.Form1_Load(Object sender, EventArgs e) in [...] Noen som har peiling på hvordan jeg kan få tilgang til kontaktene mine i Outlook? Dette VB 2005 Express.
Moskus Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Skrevet 14. februar 2007 Det løste seg. For dem som måtte være interessert, så er den funksjonen ikke glad i e-post-lister...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå