Gå til innhold

Flex XLC med CAS 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ca. 1980 fra Irland for 2GB 6400 C4 versjonen inkl frakt. + MVA da seff.

 

EDIT: Uhm well. De holder vel til i Irland.

EDIT2: Rota med prisen oxo. :!:

.

.

.

EDIT987: :) De andre brikkene var Cellshock 6400 C4 med Micron brikker, som overklokker bra.

 

Klikk her for reklame :p

http://www.memory-configurator.com/

 

Knallgode brikker. Men litt dyre. :)

http://www.memory-configurator.com/product..._kit/index.html

3-3-3-8 på 800MHz

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Team 6400 C4 fra memory-configurator.co.uk, de har micron D9 og skal være strålende brikker. Promos skal vel være god for et sted mellom 900 og 1000, men helst med litt slakkere timings. Både Corsair og OCZ har gått over på Promos på 6400C4 og nedover, ihvertfall inntil videre. Var visst litt dårlig tilgjengelighet på D9.

 

Jeg anbefaler å kjøpe fra memory-configurator, 40 kroner i frakt og tre-fire dagers leveringstid. Billig er det og der, og har inntrykk av at Tollen ikke sjekker pakkene så godt. Hverken jeg og en kompis av meg ble tollet, og broren min ble krevd for 50 kroner i mva. Team, GSkill og Mushkin bruker ihvertfall D9 på 6400C4 og bedre.

 

Btw, så du spurte om D9 fatbody, de lages ikke lenger, og du får dermed kun tak i dem brukt. Sjekke ramlist.ath.cx/ddr2 for hvilke det gjelder, de er i rødt.

Lenke til kommentar

Vurderte å handle der.

Kjøpte noen andre brikker i Norge.

 

Hvis jeg var sikker på å slippe moms, ville jeg ha kjøpt derfra.

Cell Shock PC-6400 C4 (CS2221041) f.eks.

Evt. Team. Samme pris og Gode Micron-brikker på begge.

 

Uten moms, nesten samme pris som mine brikker.

 

Skal sjekke hvor gode brikkene er når de kommer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

 

Begklager for at eg bupmar opp ei gammal tråd men eg har corsair sine PC6400 CL5 brikken. Då eg tok dei ut såg eg på heatspreaderen at det stod V1,2. Vil dte seie at eg har rev 1.2? i så fall er disse chipene gode? PC6400 Rev 1.1 & 1.2 & 1.3

5.0-5-5-12 @ 1.9V

Micron D9Dxx (BT-x)

Lenke til kommentar
Men minnet mitt klarar ikkje 500 mhz på 5-6-6-18 ved 2,4V ein gong...

8118257[/snapback]

 

Som the ghost sier skal de ha D9 fatbody IC, som skal være klokkevennlige, om du har lest av brikkene riktig vel og merke. Sørg for å ha litt luftstrøm over dem og ta overklokkingen gradvis. Det er dog litt mer hit and miss på de billigere settene. Men som sagt, ta utgangspunkt i spesifisert hastighet, klokk dem litt om gangen, og gi dem mer spenning når det blir ustabilt. Og ta gjerne et bilde av brikkene på nært hold om du har muligheten, så får vi være med å se hvilke brikker det kan være.

 

EDIT: sp

Endret av switch1
Lenke til kommentar
og kor lenge må rg kjøre programmet?

8124179[/snapback]

I test 5 kommer feilene ganske fort til syne, men det kan godt stå noen timer. Problemet er bare at programmet ikke er særlig avslørende - ihvertfall ikke på DDR1-plattformene jeg har erfaring fra. Selv om memtest kan ha vært helt stabilt, har andre tester krasjet etter få sekunder. Selv kjørte jeg memtest i 55 timer på Crucial PC5300 her om dagen, men er langt ifra overbevist om at minnet er stabilt.

 

Fordelene med Memtest86 er at man kan starte det enkelt og greit, uten å risikere å skade Windows-installasjonen. Feiltellingen gjør også at man fort ser om forandringene man gjør i BIOS går i riktig "retning".

 

Men ettersom du vet at minnet ditt er noenlunde stabilt, anbefaler jeg å istedet bruke HCI Memtest for Windows. Dette programmet opplever jeg som mye mer kresent enn Memtest 86. SuperPi 32M og Orthos er også mer pålitelige tester.

Lenke til kommentar
jaha... Og kva vil dette seie?

8126832[/snapback]

Jeg ville ikke ha tolket den meldingen så veldig bokstavelig - det er bare en måte å rapportere om stabilitetsproblemer på. Det var forøvrig ingen overraskelse at HCI Memtest avslørte feil, men 53 feil etter 0,4 prosent gjennomgang er ikke lite.

 

Men minnet ditt kjører jo på ekstremt lav klokkefrekvens nå, og med spenning og timings som er fullstendig overkill. Faktisk tror jeg at den høye spenningen kan være kilden til stabilitetsproblemene, fordi den ikke er tilpasset den lave klokkefrekvensen.

 

En annen ting: Når du skal teste 2 GB RAM med HCI Memtest, er du nødt til å kjøre to instanser samtidig. Dette får du forklart av programmet når du prøver å teste all tilgjengelig RAM, og du har mer enn 1 GB.

Lenke til kommentar

Altså, eg prøvde meg framover. Først så satt eg minnet til 750 mhz ved same timings og 2,2V, men memtest feila ved berre å teste 1 gb med minnet.

 

Så gjekk eg lavare på minne frekvensen og same skjedde... Til slutt enda eg på 353 mhz, og det same skjedde atter ein gong.

 

Så tok eg opp minnet spennningen, og likavel går ikkje dette. Så eg veit ikkje kva eg skal gjere...

 

Eg prøvde å starte x3 memtest og lot kvar eksemplar teste 500 mb. Men etterat eg starta den tredje dukka feila opp umiddelbar...

 

Er det minnet mitt eller hovedkortet mitt som er defekt?

 

Edit: la til avsnitt.

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si hva som er defekt, men jeg foreslår følgende:

 

I BIOS er det vel ikke så mye rom for å gjøre feil, men jeg ville satt timings til 5-5-5-15. Write Recovery ville jeg også ha økt så høyt den går. Prøv rated klokkefrekvens og spenning, og test en brikke om gangen.

 

PS: Jeg får inntrykk av at du forveksler klokkefrekvens og datarate. DDR2-750 tilsvarer 375 MHz, og det er altså antall MHz man må regne seg frem til vha dividere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...