Gå til innhold

Erfaringer Enchanted Arms (360)


LarryDik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har rundet det, og sitter med litt blandede følelser.

 

Historien er helt grei, veldig Jrpg liksom med verden i fare fra skumle vesen som kan jevne byer med jorden osv.

 

Hovedpersonen blir gjennom hele spillet fremstilt som en litt "kort" person av så og si alle, noe som kan være slitsomt til tider. Ellers så er folk du møter og har i partiet/laget/whatever sånn passe interesant.

 

Kampsystemet er turnbased og fungerer ganske bra (så lenge du liker turnbased kamp).

 

Verden virker egentlig ganske tom når du vandrer fra plass til plass, det er ikke så mye som er interaktivt, og det er ikke så veldig mye å gjøre utenom hovedplottet.

 

Spillet er også sinnsyk drøy når det gjelder random encounters, du kan springe inn i en random encounter med noen sekunders mellomrom hvis du er litt uheldig. Dette kan være veldig slitsomt, men du kan sette kampene til auto, noe som jeg gjorde ganske fort.

 

Du kan samle opp såkalte golems igjennom spillet, disse er vesen som du kan trene opp og ha i laget som en normal NPC. Dette kan vel være av interesse for folk som har samlemani, det er vel rundt 100 stk i hele spillet hvis jeg husker riktig. Den kraftigste av disse krever også noen timers arbeid for å skaffe.

 

Alt i alt syntes jeg det var et ok spill, jeg syntes i alle fall det var bedre enn Phantasy Star Universe i single player/solo kampanjen.

 

Kjøp hvis du har Jrpg abstinenser og klarer ikke å vente på Blue Dragon, Eternal Sonata eller Lost Odyssey.

Lenke til kommentar
er ikke online nei. er ganske old-school j-rpg.

har hatt spillet i en måned nå, og har ganske blanda følelser. helt grei rpg til blue dragon kommer

7934521[/snapback]

 

 

ah okey, trodde det var noen som sa det var online jeg. men ossen våpen osv har man? magi, sverd osv eller? hehe

7936895[/snapback]

 

De forskjellige karakterene du spiller er låst til visse våpen, noen bruker sverd, en bruker pistoler osv.

Det er magi...eller en slags magi i spillet...du lærer deg forskjellige skills, og noen av de er til dels "magisk". De har også superangrep (Ex skills) som er kjempekraftige angrep som virker helt klart magiske av natur.

 

Verden i seg selv er godt preget av magi, men du lærer i alle hovedsak karakterene skills og ikke spells.

 

Vet ikke om dette var så godt forklart, men det får holde :p

Endret av savitri
Lenke til kommentar

jeg har nå kommet 70% i spillet og må si som de andre at jeg har blandete følelser av opplevelsen, ihvertfall så langt. De random kampene er utrolig slitsomme og har nesten knekt meg et par ganger, men skal fremdeles fullføre spillet. Ellers syns jeg noe av skuespillet er litt livløst, kjedelig, men man nå nesten se alt for å få ting med seg. Dessuten er ikke alt satt stemme til, så noen ganger er det kun tekst. litt merkelig i begynnelsen.

 

Det er heller ingen autosave, noe som er svært kjedelig da det boksen har frøset endel ganger, så jeg har måtte gjort noen store deler på nytt igjen. Så lagre ofte.

 

Den siste tingen er at musikken er utrolig kjedelig og repetativ, så man kan trygt spille dette med egen playliste.

 

Men for all del, verdt de 300 kronene jeg betalte for det.

Lenke til kommentar
er ikke online nei. er ganske old-school j-rpg.

har hatt spillet i en måned nå, og har ganske blanda følelser. helt grei rpg til blue dragon kommer

7934521[/snapback]

 

 

ah okey, trodde det var noen som sa det var online jeg. men ossen våpen osv har man? magi, sverd osv eller? hehe

7936895[/snapback]

 

De forskjellige karakterene du spiller er låst til visse våpen, noen bruker sverd, en bruker pistoler osv.

Det er magi...eller en slags magi i spillet...du lærer deg forskjellige skills, og noen av de er til dels "magisk". De har også superangrep (Ex skills) som er kjempekraftige angrep som virker helt klart magiske av natur.

 

Verden i seg selv er godt preget av magi, men du lærer i alle hovedsak karakterene skills og ikke spells.

 

Vet ikke om dette var så godt forklart, men det får holde :p

7937140[/snapback]

 

 

okey, joda godt forklart! høres jo veldig spennende ut dette spillet her da. men skulle vært en demo av det spillet her! men hvordan er kampsystemet da? er det no bra egentlig? blir det på lik linje med Fable?

Lenke til kommentar

Har rundet enchanted arms.

 

Enchanted arms kan vel plasseres i samme sjanger som Final fantasy. Det som trekker ned med enchanted arms er levlinga/grindinga.. måtte grinde en hel del før jeg fikk tatt siste boss.

 

Helt grei historie og et underholdene spill. Det er ikke helt final fantasy standard over det, men det er helt greit.

 

Syntes ikke random battles var særlig slitsomt i motsetning til andre her.

Lenke til kommentar

Vel, takker for svar :) Tror nok jeg skal gjøre et forsøk på spillet. Sist jeg prøvde en JRPG (og jeg liker RPG generellt), var FF7 på PC. Det ble alt for sært for meg. Men jeg får prøve meg på dette igjen. Liker jeg det så får jeg sette opp Lost Oddessy og Blue Dragon på (den alt for lange) innkjøpslisten til 2007.

Lenke til kommentar

Tror jeg med med hånden på hjertet kan si at Blue Dragon og også sannsynligvis Lost Odyssey er mye bedre spill enn Enchanted Arms.

 

FF7 er også regnet som en av de store JRPG'ene ut der (og er i og for seg enig), så hvis ikke det falt i smak så er jeg usikker på om dette kommer til å gjøre det også.

 

Jeg sier ikke at du ikke må prøve det, men du må ikke ta dette spillet som en pekepinn om du kommer til å like Blue Dragon eller ikke som er et spill av mye høyere kvalitet (i følge alle de reviews jeg foreløpig har lest).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...