Gå til innhold

SLi modus med ulike grafikk kort.


Grillspade

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil gjerne høre noen erfaringer når det gjelder SLi.

 

Jeg har allerede et XFX GeForce 7900GT 520M Xtreme 256MB og tenkte jeg kanskje skulle kjøpe et XFX GeForce 7950 GT 570M i nærmeste fremtid.

 

Går det ann uten problemer å kjøre disse to kortene i SLi modus?

 

Har et ASUS AM2N32SLi deluxe hk.

 

Vinner jeg i det hele tatt noe ytelse ved å parre disse to kortene? Eller vinner jeg mer ytelse ved å bare kjøpte et identisk GeForce 7900GT kort?

 

 

Kan ikke akkurat så veldig mye om SLi, så hadde vært fint om noen kan utdype :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, det var en på forumet her som sa det gikk ann å kjøre to kort i sli(selv om det ikke var samma gpu MODELL( sånn som 8800 heter bare g80 enten det er gtx eller gts) ) å han mente at du kunne kjøre 1 8800gts med 1 8800gtx, men veit ikke om detta stemmer... har aldri sett noen tester om detta, så trur egentli ikke detta går.. men nå veit jeg ikke om 7950 gt er i den samma "familien" som 7900 gt( selv om MODELL navnet er i g71f amilien( om 7950 gt er en "ny" generasjon i g71 familien) ) men da har jeg sagt det jeg trur!! lykke til

Lenke til kommentar

Sendte mail til XFX

 

og dette var følgende svar:

 

[PAULV - 2007/02/13] Hi, thanks for your message, please note that for SLI to function you would need to use two cards with identical chipsets, eg 2x7900GT. Hope all goes well, however if any queries or problems please keep us posted. Kind regards Paul

 

 

Han var noe laber i svaret, men det virker ihvertfall slik at 7900 ikke har samme GPU som 7950. :hmm:

Lenke til kommentar

begge de kortene har samme kjerne og samme minne. Men tror det overklokkede har en litt annen BIOS, siden den er fabrikkoverklokket. Skal gå bra, men tror at hvis du ikke overklokker det, så vil begge kortene bli kjørt ned til den hastigheten det tregeste av de to kortene kjører på orginalt.

Lenke til kommentar
begge de kortene har samme kjerne og samme minne. Men tror det overklokkede har en litt annen BIOS, siden den er fabrikkoverklokket. Skal gå bra, men tror at hvis du ikke overklokker det, så vil begge kortene bli kjørt ned til den hastigheten det tregeste av de to kortene kjører på orginalt.

7944540[/snapback]

 

 

Fikk akkurat samme svar fra XFX nå, men takk for alle svar uansett.

 

Jeg poster svaret fra XFX her i tilfelle noen støter på den den samme problemstillingen:

 

Hi, thanks for the extra information, thats correct, they do both have the G71 chipset and the same core configuration so i wouldnt think you would have a problem. you may lose out in Mhz if the 7950 has to drop to match the 7900GT, but apart from that they should run ok. please keep us posted on your progress. kind regards. james

 

Det blir noe ugunstig å kjøpe et nytt kort, når det blir klokket ned til tilsvarende hastighet på gammelt kort, om man selvsagt ikke klokket opp kortet først på gammelt kort, men når jeg leste igjennom SLI guide her på hw.no, ettersom jeg forstod det ble det ene kortet satt til Master gfk og mesteparten av workload ble satt på dette kort. synd egentlig da at SLi modus krever to identiske kort eller så hadde de vært et godt par. :hmm:

Lenke til kommentar

Vil også tro at et 8800GTS vil yte bedre enn en SLI konfigurasjon, i allefall mye likt. uansett så får du jo DX10 på kjøpet. Hvis du velger å gå for SLI konfigurasjonen, kan du jo bare selge kortet igjen etterpå, eller benytte deg av angre/reklamasjonsrett hvis du kjøper det fra en web butikk. Er ikke helt stø på dette området da, men mener du har rett på penger tilbake elns hvis varen ikke innfrir eller noe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...