Gå til innhold

Har en XBOX HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden hardisken har stått i en Xbox så tipper jeg at den har et fil system som er ukjent for windows. Det du kan gjøre er å formatere den.

 

Formatere den kan du gjøre med å starte opp windows cdn og starte en innstalasjon med formatering,, rett før den begynner å kopiere filer så tar du strømmen =P

 

Eller du kan få tak i et prog. feks : paragon partition manager (bruker det selv)

Lenke til kommentar
Siden hardisken har stått i en Xbox så tipper jeg at den har et fil system som er ukjent for windows. Det du kan gjøre er å formatere den.

 

Formatere den kan du gjøre med å starte opp windows cdn og starte en innstalasjon med formatering,, rett før den begynner å kopiere filer så tar du strømmen =P

 

Det tør jeg ikke :p

 

Eller du kan få tak i et prog. feks : paragon partition manager (bruker det selv)

7930130[/snapback]

 

Åssen fungerer det?

Lenke til kommentar

Er den låst må den låses opp, og den må låses opp på den xboxen den er låst på..

 

Så er den låst er det nok ikke bare å partisjonere\formatere den..

 

Fikk en disk fra en kompis som hadde stått i hans xbox, xboxen hans var gåen, men vi klarte ikke å låse opp disken med min xbox, søkte litt rundt omkring på nettet om dette, og ser nok ut som om den er låst så må den nok låses opp på den boksen den er låst på..

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli litt rusten på dette her, lenge siden jeg holdt på med dette. Men hvis jeg ikke husker feil så brukte de fleste autoinstallere og låste også harddisken med disse standardverktøyene.

Hvis ikke hjernen min spiller meg et puss så var det et standardpassord når man låste harddisken som var TEAMASSEMBLY.

Går an å prøve å låse opp med dette.

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli litt rusten på dette her, lenge siden jeg holdt på med dette. Men hvis jeg ikke husker feil så brukte de fleste autoinstallere og låste også harddisken med disse standardverktøyene.

Hvis ikke hjernen min spiller meg et puss så var det et standardpassord når man låste harddisken som var TEAMASSEMBLY.

Går an å prøve å låse opp med dette.

7937820[/snapback]

 

I xbox'en?

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli litt rusten på dette her, lenge siden jeg holdt på med dette. Men hvis jeg ikke husker feil så brukte de fleste autoinstallere og låste også harddisken med disse standardverktøyene.

Hvis ikke hjernen min spiller meg et puss så var det et standardpassord når man låste harddisken som var TEAMASSEMBLY.

Går an å prøve å låse opp med dette.

7937820[/snapback]

 

I xbox'en?

7938980[/snapback]

 

Hmm litt usikker på det der, men trur at når du låser hardisken i xboxen så legges det noe i en fil hddinfo.txt som blir liggende på hardisken.. enkleste er sikkert å putte den i xboxen igjen å låse den opp, så fremt den er låst da :)

Lenke til kommentar

Var det ikke bare de orginale 10GB diskene som var låst?

Var vel ingen Xboxer som kom med 160GB orginalt?

 

Trådstarter: Skal du bruke denne disken som lagringsdisk,eller skal du ha Windows på den?

Høyreklikk på Min datamaskin,velg behandle,dobbelklikk på lagringsplass og dobbelklikk på diskbehandling (lokal).

Hvis disken vises,så høyreklikk på partisjonen og velg formater.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Var det ikke bare de orginale 10GB diskene som var låst?

Var vel ingen Xboxer som kom med 160GB orginalt?

 

Trådstarter: Skal du bruke denne disken som lagringsdisk,eller skal du ha Windows på den?

Høyreklikk på Min datamaskin,velg behandle,dobbelklikk på lagringsplass og dobbelklikk på diskbehandling (lokal).

Hvis disken vises,så høyreklikk på partisjonen og velg formater.

7939081[/snapback]

 

De orginale XboX hdd: 8GB og 10GB var selvsagt låst. Disker man setter i selv kan man velge om man vil låse eller ikke. Selv har jeg aldri låst noen av hdd jeg har i mine egne XboX'r, ser ikke behovet.

 

Men så vidt jeg husker, så lagres ikke hddinfo.txt helt uten videre, mener å huske at f.eks i evox, så kunne du legge til en egen backup "knapp" der du da fikk ut all denne info'n, alt dette finner du ut av på www.xbox-scene.com

etter at du har denne info'n, kan du enkelt bruke et dos basert program for å låse opp, er bare å følge instruksjoner.

 

Mulig de har laget et enklere verktøy for dette her, siden sist jeg holdt på med det..

Lenke til kommentar

Derfor du altid skal ta backup av nøkkelen før du låser/låser opp. Selve låsingen er en gammel Operativsystem ting, og det virker finfint å gjøre på en PC med dosprogram fra xbox-scene.

 

Poenget med å låse disken er at du kan kjøre Xbox dashboardet for å endre på instillinger. Hvis du ikke kjører patchet dashboard gav det vel feilmelding om du ikke hadde låst harddisk.

 

Den tungvinte måten er å lodde av eeprom'en lodde den inn i en annen xbox og låse opp... men det er litt for risky for å redde 160gb (etter min mening).

 

Prøv å formatere, kan være den er ulåst, men bare bruker FATX eller hva de diskene bruker i xboxen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...