Gå til innhold

Hot-swap Sata kort


kripet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har anbefalinger om hvilket sata kontrollerkort som er bra?

 

må være sata 300 og ha 4 porter, behøver ikke støtte for raid..

7941329[/snapback]

 

300MB/s overføring må du nok opp på raid kontrollere for å få Hot Swap

 

2300

 

Husk at du må bruke PCI-e eller PCI66/PCI-X hvis du har tenkt å utnytte denne overføringshastigheten. PCI bus'en er begrenset til teoretisk max 133MB/s.

 

Du trenger ikke å kjøre diskene i raid hvis du ikke vil.

Endret av peiper
Lenke til kommentar
Hvis du ikke trenger raid, er det bare å kjøpe billigste kort. Forskjellene kommer fram først når man kjører raid.

 

4 porter PCI kjører også raid hvis du vil. Har brukt to slike selv, bruker fremdeles 1. Helt OK, blir voldsomt begrenset av PCI bus'en hvis du bruker den i raid 0. Den har ikke 300MB/s overføring, men prisen er fin.

 

PCI-e alternativ har ikke prøvd denne selv, men for S-ATA raid har jeg stor tro på denne.

7943592[/snapback]

Det kortet får du til 250,- hos shg.no, i tillegg var det ett krav med hot-swap støtte, som trådstarter mener kom først med SATA 300.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke trenger raid, er det bare å kjøpe billigste kort. Forskjellene kommer fram først når man kjører raid.

 

4 porter PCI kjører også raid hvis du vil. Har brukt to slike selv, bruker fremdeles 1. Helt OK, blir voldsomt begrenset av PCI bus'en hvis du bruker den i raid 0. Den har ikke 300MB/s overføring, men prisen er fin.

 

PCI-e alternativ har ikke prøvd denne selv, men for S-ATA raid har jeg stor tro på denne.

7943592[/snapback]

Det kortet får du til 250,- hos shg.no, i tillegg var det ett krav med hot-swap støtte, som trådstarter mener kom først med SATA 300.

7943773[/snapback]

 

Jeg har redigert....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...