Gå til innhold

riktige verdier?/EDIT: vcore på a8n32


Anbefalte innlegg

har en x2 4600+ som jeg i biosen kjører på 247 X 12 (@2,96),

også skulle jeg fin justere litt i clockgen hvor jeg endte med 250 X 12 (@3,0).

Nå står det i biosen at jeg fortsatt kjører på 247 X 12 men når jeg er i cpuz og clocgen står det 250 X 12 noen som vet hva jeg skal forholde meg til her??

 

EDIT: i og med at jeg fikk svar på hva jeg lurte på når jeg starta denne tråden og den begynte å spore av litt, så bytter jeg emne i tråden ;) peace!!

post-118272-1171303011_thumb.jpg

Endret av antilope118
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ClockGen klokker i Windows, og starter sammen med Windows. Derfor vil du ikke få oppgitt denne hastigheten i BIOS. Når ClockGen starter, vil den sette hastigheten som ble satt sist, i Windows ;) , så du burde følge med på ClockGen hvis du vil kjøre den hastigheten 24/7 :thumbup:

 

Har samme kort som deg, og er diggbart og klokke med :dribble:

Har klart 3,1 GHz med min 165 Opteron (345 x 9)

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
ClockGen klokker i Windows, og starter sammen med Windows. Derfor vil du ikke få oppgitt denne hastigheten i BIOS. Når ClockGen starter, vil den sette hastigheten som ble satt sist, i Windows  ;) , så du burde følge med på ClockGen hvis du vil kjøre den hastigheten 24/7 :thumbup:

 

Har samme kort som deg, og er diggbart og klokke med  :dribble:

Har klart 3,1 GHz med min 165 Opteron (345 x 9)

7928350[/snapback]

OK, takk for bra svar! akuratt hva jeg ønsket å høre ;)

 

ja det er digg å klokke med, eneste kjipe jeg kommer på nå er at det er vCore sperre på 1,58v.. men 345fbs er jo drit mye til det kortet å være da! når hw testa det så fikk dem max fsb med fx-53 320fsb.. noe annet som er ganske rart er at datan min nekter å starte om jeg har multiplayeren på noe annet en 12.. :S men samme det, alt funker smoth. ;)

Lenke til kommentar
Det er en Volt Overclock funksjon i BIOS, på en rekke med komponenter, på CPU øker den med 200mV, og da burde den få nokk juice :) De er ikke så vanskelige å finne i BIOS'n, under hverandre i JumperFree configuration trur jeg ;)

7928770[/snapback]

genialt dette skal jeg teste ut :D takk!

7930217[/snapback]

var inne å lette etter dette nå, men tror jeg alerede har stilt på den, og den gjør at du kan øke volten fra standar (1,43 eller noe) til max 1,58, som jeg har den på nå.. stemmer det eller mener du noe annet som gjør at jeg kan øke volten vidre over 1,6v??

Lenke til kommentar
Det er en Volt Overclock funksjon i BIOS, på en rekke med komponenter, på CPU øker den med 200mV, og da burde den få nokk juice :) De er ikke så vanskelige å finne i BIOS'n, under hverandre i JumperFree configuration trur jeg ;)

7928770[/snapback]

genialt dette skal jeg teste ut :D takk!

7930217[/snapback]

var inne å lette etter dette nå, men tror jeg alerede har stilt på den, og den gjør at du kan øke volten fra standar (1,43 eller noe) til max 1,58, som jeg har den på nå.. stemmer det eller mener du noe annet som gjør at jeg kan øke volten vidre over 1,6v??

7930486[/snapback]

vær forsiktig med å øke for mye, da dette kan ødelegge din cpu ;)

Lenke til kommentar

hehe, skal sjekke detta i morra, sitter på bærbare for tiden. :)

Harddsiken på Gamer'n min er'kke helt enig med meg. Blir ny i ferien :dribble:

Og nå skal jeg sove, snakkes sikkert i morra ;)

 

EDIT:

BTW, åssen temp får du med den kjøleren a? Idle og load, og ved hvilke hastigheter?

Vurderer en sånn sjøl :cool:

Har hørt de er ganske elskbare :love:

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

jeg kjører den på full hastighet hele tiden og tempen ligger på ca 24 ide og 28 på load noen ganger opp imot 30,32 grader.. har ish lappa cpuen og så har jeg en deltavifte på ca. halv hastighet i døra som blåser rett inn på alle kobber-ribbene..

før når jeg ikke hadde overklokka/økt volten noe lå tempen på 20-22 grader ide og 25-26 load..

tokk foresten et bilde med mobilen av de alternativene i jumpfree menyen i bioen.. (dårlig kvalitet)

 

(jeg sa også feil i sta max vcore er 1,56 og ikke 1,58..)

post-118272-1171321264_thumb.jpg

post-118272-1171321281_thumb.jpg

Endret av antilope118
Lenke til kommentar
Ok ;)

Får ikke testa på min PC før enden av uka, men når du setter på 1,56 V, så må du regne med at den andre funksjonen overklokker med enda 0,2 V, så da får du 1,76 V, som burde være meer en nok  ;)

7933871[/snapback]

ooh, det hadde vært konge!! 1,72v er mere enn hva jeg tørr å gi cpuen uansett, gleder meg til svar :D

Hva mener du med "ish lappa cpu"? :whistle:

7933884[/snapback]

dette er ish lapping

Endret av antilope118
Lenke til kommentar
Veldig nice klokk, ta og legg den inn på amdgeeks

 

Jeg sitter nå og lurer på om jeg skal bytte ut mitt a8n sli premium med det du har, med tanke på at jeg ikke kommer over 2,7ghz på dette.

7936707[/snapback]

Mener du meg eller antilope118? :)

PS. Komplett har noen demovarer inne tror jeg, koster 8-900 kr, egentlig koster det 1300-1600 ;)

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
Legge den inn på AMD geeks?:p Det var vel litt drøyt. Greit nok, 3 Ghz er en fin klokk, spesiellt siden den er stabil der, men det er ikke noe spesiellt.  Det kommer jo snart en AMD cpu som kjører standard på 3 Ghz så.. Men uansett, er jo en grei klokk da ;)

7937196[/snapback]

Hehe, men, jeg kjører 939, ogfor det første, så lager de ikke nye prosessorer til den socket'n, og for det andre tror det kan ta litt tid før det kommer en stabil AMD som kjører på 3 GHz til 1100 kr til noen som helst socket, OG med 2 MB Cache eller mer (stoooor fordel med Opteron :thumbup: )

Og den 3 GHz'n som kommer ut, tror jeg ikke kan klokkes så veldig, blir vel som med XFX, de plukker ut gode CPUer, og overklokker de :dontgetit:

 

BTW, et XFXkort er egentlig et Gainwardkort, 1. samlingen til Gainward er "Golden Sample", de vanlige er 2. samlingen, og XFX kjøper 3. samlingen (de kortene Gainward mener er for dårlig :p )

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
Legge den inn på AMD geeks?:p Det var vel litt drøyt. Greit nok, 3 Ghz er en fin klokk, spesiellt siden den er stabil der, men det er ikke noe spesiellt.  Det kommer jo snart en AMD cpu som kjører standard på 3 Ghz så.. Men uansett, er jo en grei klokk da ;)

7937196[/snapback]

 

det er den beste klokken med den CPU'en med den steppingen av de som er der så langt.

Lenke til kommentar
Legge den inn på AMD geeks?:p Det var vel litt drøyt. Greit nok, 3 Ghz er en fin klokk, spesiellt siden den er stabil der, men det er ikke noe spesiellt.  Det kommer jo snart en AMD cpu som kjører standard på 3 Ghz så.. Men uansett, er jo en grei klokk da ;)

7937196[/snapback]

 

det er den beste klokken med den CPU'en med den steppingen av de som er der så langt.

7937761[/snapback]

Rekorden er på 3,150 med "Level 3 Validation", jeg har klart 3105 (345 * 9), men, skal se om jeg får slått rekorden, og validert den skikkelig ;)

Lenke til kommentar
Får ikke testa på min PC før enden av uka, men når du setter på 1,56 V, så må du regne med at den andre funksjonen overklokker med enda 0,2 V, så da får du 1,76 V, som burde være meer en nok  ;)

7933871[/snapback]

har googla litt rundt, og etter hva jeg forstår så vil a8n32 hk'et bare gi 1,56v i vcore til dualcore, mens om man har singelcore og øker med 200mv kan man fyre opp volten til 1,76v.. dettte syntes jeg høres veldig rart ut..

 

noen som vet noe mer om dette?? er serr keen på å få mer vcore til min x2 4600.. noen som vet om noen løsninger.. har sett på denne guiden men lurer på om det er noen enklere måter å gjøre dette på, eller om det er noen som har noe erfaring med lignende oppleg?? alle svar motas med stoooor takk! :whistle:

Endret av antilope118
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...