Gå til innhold

riktige verdier?/EDIT: vcore på a8n32


Anbefalte innlegg

og er det noen som vet om noen butikker i oslo eller netbutikker fra norge som selger et 20k potmeter,

og når det står: må kobles til nærmeste jord(GND) mener de da at jeg skal koble den til kabinettet? blir jo isåfall lit klønete å lodde hk'et fast til kabinettet med kabler.. hehe leste litt her

 

(btw: ''Variable Resistor'' betyr pometer ikksant??)

Endret av antilope118
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får ikke testa på min PC før enden av uka, men når du setter på 1,56 V, så må du regne med at den andre funksjonen overklokker med enda 0,2 V, så da får du 1,76 V, som burde være meer en nok  ;)

7933871[/snapback]

har googla litt rundt, og etter hva jeg forstår så vil a8n32 hk'et bare gi 1,56v i vcore til dualcore, mens om man har singelcore og øker med 200mv kan man fyre opp volten til 1,76v.. dettte syntes jeg høres veldig rart ut..

 

noen som vet noe mer om dette?? er serr keen på å få mer vcore til min x2 4600.. noen som vet om noen løsninger.. har sett på denne guiden men lurer på om det er noen enklere måter å gjøre dette på, eller om det er noen som har noe erfaring med lignende oppleg?? alle svar motas med stoooor takk! :whistle:

7946473[/snapback]

Det kan gi 1,76 til både Single og Dual-Core ;), 1,56 + 0,2 i ekstra overklokkingsfunksjon :D

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
Det kan gi 1,76 til både Single og Dual-Core ;), 1,56 + 0,2 i ekstra overklokkingsfunksjon :D

7948644[/snapback]

er du helt sikker?? for jeg leste at ved at det var ved å sette 'over-voltage CPU-vCore' som enabled man fik økt 200mv til vcore.. og dette er noe jeg har gjort, og jeg får ikke satt vcore høyere enn 1,56v.. hmm.. :hmm:
(btw: ''Variable Resistor'' betyr pometer ikksant??)

7946712[/snapback]

Stemmer det :thumbup:

7948655[/snapback]

genilat tror jeg sakl teste denne gaiden ass..

Lenke til kommentar
Det kan gi 1,76 til både Single og Dual-Core ;), 1,56 + 0,2 i ekstra overklokkingsfunksjon :D

7948644[/snapback]

er du helt sikker?? for jeg leste at ved at det var ved å sette 'over-voltage CPU-vCore' som enabled man fik økt 200mv til vcore.. og dette er noe jeg har gjort, og jeg får ikke satt vcore høyere enn 1,56v.. hmm.. :hmm:

Nei, du får ikke satt den høyere, men volten er der...

Bare og sjekke med CPUz, så skjønner du hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar

hva mener du med å skjekke med cpuz?? er volten høyere enn det står eller noe?? er det det du mener??

 

jeg har hatt en 320gb segate barracuda i 2 år eller noe, funker like bra nå som når den var ny, har så myye bråkete vifter i kabinettet så jeg vet ikke om den bråker eller ikke.. jeg er hvertfall drit fornøyd med den ;)

Lenke til kommentar
og er det noen som vet om noen butikker i oslo eller netbutikker fra norge som selger 20k potmeter,

og når det står: må kobles til nærmeste jord(GND) mener de da at jeg skal koble den til kabinettet? blir jo isåfall lit klønete å lodde hk'et fast til kabinettet med kabler.. hehe leste litt her

7946712[/snapback]

er det ingen her som kan svare på dette? og når jeg har gjenomført modden vil jeg da få flere volt alternativer til vCore i bios eller hvordan stiller jeg opp volten?

Lenke til kommentar
hva mener du med å skjekke med cpuz?? er volten høyere enn det står eller noe?? er det det du mener??

7965377[/snapback]

Det jeg mener er:

Du setter en volt, f.eks. 1,4 V

Og når du setter på den andre funksjonen, så legger den til 0,2 V

Du kan ikke stille volten høyere, men hvis du setter volten til 1,2, og setter på den andre funksjonen, så er den automatisk 1,4 V

Skjønner nå? :)

Lenke til kommentar
antilope118 Postet i dag, 21:09

  QUOTE(antilope118 @ 15/02-2007 : 05:32)

og er det noen som vet om noen butikker i oslo eller netbutikker fra norge som selger 20k potmeter,

og når det står: må kobles til nærmeste jord(GND) mener de da at jeg skal koble den til kabinettet? blir jo isåfall lit klønete å lodde hk'et fast til kabinettet med kabler.. hehe leste litt her

 

 

 

 

 

er det ingen her som kan svare på dette? og når jeg har gjenomført modden vil jeg da få flere volt alternativer til vCore i bios eller hvordan stiller jeg opp volten?

I Oslo har du jo i alle fall Elfa. De har en god del sånt.

 

Jord er minus, som du finner mange steder på selve hk, se der jordledninger fra psu kommer inn. De fleste skruehull på hk er også jordet, så du kan evnt feste der.

Lenke til kommentar
I Oslo har du jo i alle fall Elfa. De har en god del sånt.

 

Jord er minus, som du finner mange steder på selve hk, se der jordledninger fra psu kommer inn. De fleste skruehull på hk er også jordet, så du kan evnt feste der.

7966223[/snapback]

takk akuratt den type savar jeg ønsket :D får stikke inomm der en tur i løpet av nærmeste framtid :w00t:

Lenke til kommentar

Det kan du gjøre Mr. Antilope :)

Nå har jeg bare skummet gjennom guiden du nevner, men du må nok belage deg på å måle spenningen (V-core) manuelt med et voltmeter/multimeter, og ikke i bios.

 

Det står nevnt hvilket punkt du skal måle ved (mellom et bestemt punkt og jord/minus), og da er det slik at du regulerer spenningen (V-core) ved å vri på potmeter, samtidig som du følger med på voltmeter. Det kan være lurt å velge et potmeter som skrus/vris mer enn 1 runde, da det ellers lett blir veldig følsomt, og dermed fort gjort å ved uhell sette alt for høy spenning, eller få ustabil spenning.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

nå har jeg endelig fåt kjøpt meg 20k ohms pometer å loddet det fast i hk'et. i bios og i cpuz så står det at jeg har samme vcore som jeg hadde før (1,56-1,58v) men så kommer jeg til spørsmålet. på multimeteret er det masse forskjellige måter å måle, og nå bruker jeg Vac - 200.. er det riktig?? der står det at jeg er på 1,8 og om jeg justerer på pometeret så kommer den opp på 2,0.. kan noen hjelpe meg?? bilder kommer..

 

edit! multimeteret (på Vac-200) viser 1,8 hele tiden og cpuen er ikke noe varmere enn normalt

 

edit!** fik akuratt vite at multimeteret skulle stå på 20 - Vdc og da står det at jeg har vcore på 1,22v.. rart. får se om loddinga ble skikkelig gjort..

Endret av antilope118
Lenke til kommentar

Var ikke så lett å se hvilke valg du har på ditt multimeter. Men det er IKKE VAC. Det er for å måle spenning vekselstrøm.

 

Du skal bruke V DC (Som er likespenning og det hk gir) og jo lavere verdi, jo mer nøyaktig måles det.

Siden jeg ikke ser skalaen vet jeg ikke hvilke valg du har, men 20Vdc er vanlig å ha. Du må bare ikke sette den på noe lavere enn forventet spenning, dvs ikke på mV (millivolt) området. Men har du feks et område på Vdc som heter 2Vdc vil det være det mest presise for spenninger under 2 Volt.

Lenke til kommentar
edit!** fik akuratt vite at multimeteret skulle stå på 20 - Vdc og da står det at jeg har vcore på 1,22v.. rart. får se om loddinga ble skikkelig gjort..

8099606[/snapback]

Men endrer ikke spenningen seg i det hele tatt når du skrur på potmeteret altså?

 

Er du sikker på at du har funnet et skruehull med jord?

Det pleier man å kunne se på lederbanene på hk, at det er forbindelse mellom det skruehullet du har brukt og jord. Du kan evnt også måle det med meteret ditt på Ohm (Ω) området. Det skal være tilnærmet 0 Ohm mellom ditt jordpunkt og en av de svarte jordledningene fra psu.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Ok, siden du får noe annet med en annen motstand har du jo tydeligvis tilkobling i orden.

Men ENDRER spenningen seg når du skrur på potmeter.

 

Siden du får høyere spenning med mindre motstand er det altså den veien det går, jo mindre motstand, jo høyerer spenning. Alle vanlige potmeter går jo fra 0 til det det står på dem, så det burde ikke være vanskelig å få høyere spenning i alle fall. Har du koblet pinnene på potmeter riktig da, slik at det ikke bare fungerer sm en fast motstand?

 

Hva du skal stole på er jo et godt spørsmål, ville ikke stolt på bios, og cpu-z sier jo så mye rart etter min erfaring, så det er nok multimeter jeg ville gått for.

Men det kommer jo litt an på mod, jeg kjenner ikke til hva de målepunktene dine egentlig er, og om det er V-core direkte du leser av der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...