Gå til innhold

System for dokumenthåndtering under windows

spiffers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter et system som kan håndtere alle dokumentene vi lager på jobben. Med dokumenter mener jeg alle filer, bilder, film, tekst osv. Kriteriene er som følger

- Versjonshåndtering

- Løpenummer pr fil

- Linking av filer mot prosjekt

- Brukervennlig

Noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, det første jeg tenker da er Subversion eller CVS, har dere undersøkt de systemene? De er vel mer beregnet for bruk mot kildekoder osv men funker til det meste. :)

Skrevet

Takker. Tror et slikt web-basert opplegg blir litt for lite brukervennlig. CVS har jeg prøvd, og det hadde ingen av brukerne sjangs til å forstå. Kunnskapsnivået er temmelig lavt. De kan bruke softwaren de trenger for å produsere til fingerspissene, men et slikt system som CVS går nok langt over hodene dems.

Skulle ønske det fantes noe som var integrert i windows.

Skrevet
Takker. Tror et slikt web-basert opplegg blir litt for lite brukervennlig. CVS har jeg prøvd, og det hadde ingen av brukerne sjangs til å forstå. Kunnskapsnivået er temmelig lavt. De kan bruke softwaren de trenger for å produsere til fingerspissene, men et slikt system som CVS går nok langt over hodene dems.

7976282[/snapback]

Disse systemene er _ikke_ webbaserte, webklientene du nok har sett er klienter som jobber opp mot systemene. Jeg bruker dette på kodeutvikling i Windows. Jeg velger en mappe jeg har koden i, høyreklikker og velger "svn up", som oppdaterer alle filer til siste versjon, når jeg har endringer som skal inn i systemet er det bare å ta en "svn commit" på filene som skal lagres.

Burde være brukbart for de fleste. :)

Skrevet (endret)

7976282[/snapback]

Disse systemene er _ikke_ webbaserte, webklientene du nok har sett er klienter som jobber opp mot systemene. Jeg bruker dette på kodeutvikling i Windows. Jeg velger en mappe jeg har koden i, høyreklikker og velger "svn up", som oppdaterer alle filer til siste versjon, når jeg har endringer som skal inn i systemet er det bare å ta en "svn commit" på filene som skal lagres.

Burde være brukbart for de fleste. :)

7976737[/snapback]

Dette vil jeg gjerne vite mer om. Orker du å forklare litt om hva system du bruker, og hvordan du har fått dette integrert i win?

EDIT:

Jeg kom over TortoiseCVS og CVSNT. Skal prøve å sette opp dette.

Endret av spiffers

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...