spiffers Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Jeg leter etter et system som kan håndtere alle dokumentene vi lager på jobben. Med dokumenter mener jeg alle filer, bilder, film, tekst osv. Kriteriene er som følger - Versjonshåndtering - Løpenummer pr fil - Linking av filer mot prosjekt - Brukervennlig Noen som har forslag?
spiffers Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Skrevet 18. februar 2007 Jeg bumper igjen i tilfelle noen skulle ha kjennskap til noe slikt jeg er ute etter...
Ueland Skrevet 18. februar 2007 Skrevet 18. februar 2007 Hm, det første jeg tenker da er Subversion eller CVS, har dere undersøkt de systemene? De er vel mer beregnet for bruk mot kildekoder osv men funker til det meste.
spiffers Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Skrevet 19. februar 2007 Takker. Tror et slikt web-basert opplegg blir litt for lite brukervennlig. CVS har jeg prøvd, og det hadde ingen av brukerne sjangs til å forstå. Kunnskapsnivået er temmelig lavt. De kan bruke softwaren de trenger for å produsere til fingerspissene, men et slikt system som CVS går nok langt over hodene dems. Skulle ønske det fantes noe som var integrert i windows.
Harald Staff Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Det gjør saktens det. Microsoft SharePoint: http://www.microsoft.com/sharepoint/default.mspx integrerer med Windows og med Office. Men det er en del å sette opp og litt å lære før det kjører. HTH. Beste hilsen Harald
Ueland Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Takker. Tror et slikt web-basert opplegg blir litt for lite brukervennlig. CVS har jeg prøvd, og det hadde ingen av brukerne sjangs til å forstå. Kunnskapsnivået er temmelig lavt. De kan bruke softwaren de trenger for å produsere til fingerspissene, men et slikt system som CVS går nok langt over hodene dems.Skulle ønske det fantes noe som var integrert i windows. 7976282[/snapback] Disse systemene er _ikke_ webbaserte, webklientene du nok har sett er klienter som jobber opp mot systemene. Jeg bruker dette på kodeutvikling i Windows. Jeg velger en mappe jeg har koden i, høyreklikker og velger "svn up", som oppdaterer alle filer til siste versjon, når jeg har endringer som skal inn i systemet er det bare å ta en "svn commit" på filene som skal lagres. Burde være brukbart for de fleste.
spiffers Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Skrevet 19. februar 2007 Det gjør saktens det. Microsoft SharePoint:http://www.microsoft.com/sharepoint/default.mspx integrerer med Windows og med Office. Men det er en del å sette opp og litt å lære før det kjører. HTH. Beste hilsen Harald 7976413[/snapback] Har nå tittet på en demo som lå på MS serveren. Det virket ikke som om det kan gjøre det jeg er ute etter...
spiffers Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Skrevet 19. februar 2007 (endret) Takker. Tror et slikt web-basert opplegg blir litt for lite brukervennlig. CVS har jeg prøvd, og det hadde ingen av brukerne sjangs til å forstå. Kunnskapsnivået er temmelig lavt. De kan bruke softwaren de trenger for å produsere til fingerspissene, men et slikt system som CVS går nok langt over hodene dems.Skulle ønske det fantes noe som var integrert i windows. 7976282[/snapback] Disse systemene er _ikke_ webbaserte, webklientene du nok har sett er klienter som jobber opp mot systemene. Jeg bruker dette på kodeutvikling i Windows. Jeg velger en mappe jeg har koden i, høyreklikker og velger "svn up", som oppdaterer alle filer til siste versjon, når jeg har endringer som skal inn i systemet er det bare å ta en "svn commit" på filene som skal lagres. Burde være brukbart for de fleste. 7976737[/snapback] Dette vil jeg gjerne vite mer om. Orker du å forklare litt om hva system du bruker, og hvordan du har fått dette integrert i win? EDIT: Jeg kom over TortoiseCVS og CVSNT. Skal prøve å sette opp dette. Endret 19. februar 2007 av spiffers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå