vinzenT Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 tittelen sier allt. flytt denne tråden vist den er postet feil!
hiper Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 hvilke filmer er det snakk om da? er det kopibeskyttede filmer det er snakk om så ville jeg ha spurt en anen plass
Vaio Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 For ulinsert anime filmer, (Som er lovlig å laste ned), bruker jeg bitlord. Det er ikke store forskjeller mellom bitlord og bitcomet.. Så prøv ut begge, det er mer en smaks sak. Vaio
Jankee Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Flyttes over til programvare. Men eg minner veldig sterkt om punkt 8 i retningslinjene. angåande piratvare o.l Svar som viser til kor kopibeskytta materiale kan lastes ned belønnes med ein liten utestengelse.
Vaio Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 (endret) Flyttes over til programvare. Men eg minner veldig sterkt om punkt 8 i retningslinjene. angåande piratvare o.l Svar som viser til kor kopibeskytta materiale kan lastes ned belønnes med ein liten utestengelse. 7922045[/snapback] Når blir jeg kraftig irritert. En av setningen er absolutt helt unødvendig! Greit nok at du minner oss om punkt 8, men å true sarkastisk med utstengelser? jeg synes at moderatoren burde revudere sitt egen innlegg, engang til.. vaio Endret 11. februar 2007 av Vaio
The Norwegian Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Flyttes over til programvare. Men eg minner veldig sterkt om punkt 8 i retningslinjene. angåande piratvare o.l Svar som viser til kor kopibeskytta materiale kan lastes ned belønnes med ein liten utestengelse. 7922045[/snapback] Når blir jeg kraftig irritert. En av setningen er absolutt helt unødvendig! Greit nok at du minner oss om punkt 8, men å true sarkastisk med utstengelser? jeg synes at moderatoren burde revudere sitt egen innlegg, engang til.. vaio 7922758[/snapback] Nei ikke egentlig. Er enig med han i at det ikke bør gli over i piratkopiering. Moderatorene har vært altfor myke på dette punktet i det siste og det er bra de strammer litt opp etter min mening.
Pug Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 (endret) Flyttes over til programvare. Men eg minner veldig sterkt om punkt 8 i retningslinjene. angåande piratvare o.l Svar som viser til kor kopibeskytta materiale kan lastes ned belønnes med ein liten utestengelse. 7922045[/snapback] Når blir jeg kraftig irritert. En av setningen er absolutt helt unødvendig! Greit nok at du minner oss om punkt 8, men å true sarkastisk med utstengelser? jeg synes at moderatoren burde revudere sitt egen innlegg, engang til.. vaio 7922758[/snapback] Ai ai, så hårsår vi var da. Det er da et kjent faktum at BitTorrent brukes veldig mye til piratkopiering, og OP presiserte ikke at han ikke skulle bruke den til det. OT: Azureus og μTorrent regnes vel som de to beste klientene. Endret 11. februar 2007 av Pug
The Norwegian Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Som det står på en torrentside: Using BitTorrent is legal, downloading copyrighted material isn’t. Be careful of what you download or face the consequences.
Jankee Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Må berre kommentere sidan nokon meinte at dette veldig strengt. Brudd på punkt 8 i retningslinjene gir i beste fall berre ein advarsel, men ofte ein liten utestengelse også. Grunnen til eg påpeiker dette er at ein slike tilsvarande tråder har fått ein del linker av bittorentsider av pirattypen. Og eg synes det er veldig synd å måtte gi ein haug med brukarar advarsler og utstengelse for noko som kunne ha vore unngått. Og som Acolyt3 skriver over, det gjelder her også. Om nokon har lyst til å linke til torrentsider så sjekk at følgande kriterier er oppfylt: Det ein linker til er freeware/shareware/ulisensiert Siten torrent ligger på er relativt rein for piratvare ( altså med eit lite søk på noko populært så bør ikkje dei første treffa vere 10 på topp Hollywood-filmene som går på kino )
Heggen Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 (endret) µTorrent er den beste synes jeg Den er liten, enkel og handler påriktige prinsipper. Dvs at dersom man setter upload limiten til 1 kbps, så kan man ikke leeche i 200 Untatt dersom man er inne på private trackere da, noe som vi selvfølgelig ikke skal diskutere Endret 11. februar 2007 av Heggen
theDurkan Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Azureus er best ette rmin mening. Mange valgmuligheter, lett å forstå, bra grensesnitt, og bruker kun 1 port. Vet ikke om andre klienter gjør det nå for tiden. Dessuten gir den deg en bra oversikt over NAT-feil, Ratio, antall globale brukere (nytteverdien her er vel liten) og opp/ned hastigheter.
Wipeout Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Azureus er best ette rmin mening. Mange valgmuligheter, lett å forstå, bra grensesnitt, og bruker kun 1 port. Vet ikke om andre klienter gjør det nå for tiden. Dessuten gir den deg en bra oversikt over NAT-feil, Ratio, antall globale brukere (nytteverdien her er vel liten) og opp/ned hastigheter. 7923921[/snapback] Azereus? Dette sakset jeg ifra et annet forum, men siden vi alle er lovlydige og bare laster ned freeware/shareware/ulisensiert så er det vel egentlig ikke noe problem? Kan ikke linke til siden jeg har lest, siden det er en torrent invite side. Men der har det nå dukket opp en sak ang. azureus og utorrent, som admin på siden fant ut. Saken er som så at det siste året, så har azureus hatt en "dial-home" funksjon, der det sendes en liten pakke med info tilbake til de som eier azureus (noe som i realiteten er RIAA og MPAA) med stats over hvor mange GB du har lastet opp/ned samt IP og ISP. Det er en poll på siden som spørr folk om følgende : With the recent devlopments at Azureus & utorrent, how secure do you feel using either of those two clients? 1. what recent developments? 2. I'm worried about both clients, but will continue to use one until a better client appears 3. I think utorrent is still safe to use, and will keep using it 4. I think AZ is still safe to use and will keep using it 5. I'm fine with both, I think either is perfectly safe to use 6. I'm worried about their new owners, and am using a third client now. 7. I'm using a 3rd client now, and will make a donation to the developers if it looks promising Votes: 2,692 Der 37 % av alle som har svart svarer nr. 1, altså at de ikke har peiling om hva som skjer. Poster denne posten for å få nyheter, ang. saken, og for å informere. Poster også det admin på siden skrev om saken i første post på forumet : I had not intended to open this poll up to discussion, I just wanted to gauge what people thought on this topic by simple poll numbers, but the fact that 1 in 3 members answering the poll do not even know what we are talking about made me decide to open this thread up. here's what's been going on: AZUREUS AZ has started a new commercial branch called ZUDEO which identifies itself as AZ 3.x.x.x, and had claimed that 2.5.0.2 was the final 2.x.x.x stable that would ever be released, and all future versions would identify themselves jsut like zudeo, as AZ 3.x.x.x. this raised concerns because we would not be able to tell if a member was using ZUDEO or AZUREUS, and we want nothing to do with zudeo, since we feel it is a security risk, and because zudeo identifies itself as AZ. Azureus claimed that zudeo was simply a different user-interface for AZ, but zudeo incorporates DRM, and has alligned itself with people/organizations that end with initials **AA. While investigating zudeo, tweo of our admins, system & ibslice discovered that packets of data were being sent back to AZ, and when confronted, AZ devs at first denied, then said it was only anonymous info about how the client was working, then our staffers discovered that the packets being sent back contained your total UL stats, your total DL stats, and your ISP name/info. We replied to AZ with this information, and in a seeming panic, they did two things: 1. admitted privately that this had been going on with ALL recent AZ stable releases for the last 12 months 2. immediately put together and released AZ 2.5.0.4. Who knows what other private data on you they have aquired, and if they do indeed keep this data confidential?
Pug Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Ville vært fint med en mer pålitelig kilde på det der enn bare "en bruker på en privat tracker"
Wipeout Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 (endret) Ville vært fint med en mer pålitelig kilde på det der enn bare "en bruker på en privat tracker" 7924329[/snapback] Jeg vet, men som sagt så sakset jeg dette fra et anne t forum, og jeg vet heller ikke hvliken trakcer det er snakk om. Men hvis dette er sant, så overrasker det meg ikke... Men min personlige mening er at Utorrent og Halite er mindre ressurskrevende enn Azereus. Men ingen her inne har vel noe å frykte uansett? Endret 12. februar 2007 av Wipeout
lain Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Uansett hva de evt sender tilbake til mpaa eller no, så har det ikke noen betydning for oss, da beviser hentet inn på den måten ikke blir godtatt i norge. Utorrent som brukes her i gården, fungerer fint og stabilt.
Hakoon Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Må berre kommentere sidan nokon meinte at dette veldig strengt.Brudd på punkt 8 i retningslinjene gir i beste fall berre ein advarsel, men ofte ein liten utestengelse også. Grunnen til eg påpeiker dette er at ein slike tilsvarande tråder har fått ein del linker av bittorentsider av pirattypen. Og eg synes det er veldig synd å måtte gi ein haug med brukarar advarsler og utstengelse for noko som kunne ha vore unngått. Og som Acolyt3 skriver over, det gjelder her også. Om nokon har lyst til å linke til torrentsider så sjekk at følgande kriterier er oppfylt: Det ein linker til er freeware/shareware/ulisensiert Siten torrent ligger på er relativt rein for piratvare ( altså med eit lite søk på noko populært så bør ikkje dei første treffa vere 10 på topp Hollywood-filmene som går på kino ) 7923869[/snapback] Greit nok at vi bør sørge for at forumet ikke blir et eneste stort piratforum, men det må være lov til å spørre om et eller annet sted å laste ned filmer fra uten å bli pepret med trusler om utestengelser osv... og tror vel egentlig at de som lager de topp 10 hollywood filmene har nok med penger tror du ikke? Og heia palladium btw(ja det var ironisk)
The Norwegian Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 (endret) Hva med å tenke litt? Det er faktisk imot norsk lov å laste ned ulovlig. Greit nok at filmprodusentene har tonn med penger men dette går på prinsipper. Endret 16. februar 2007 av Acolyt3
firepile Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Greit nok at vi bør sørge for at forumet ikke blir et eneste stort piratforum, men det må være lov til å spørre om et eller annet sted å laste ned filmer fra uten å bli pepret med trusler om utestengelser osv... og tror vel egentlig at de som lager de topp 10 hollywood filmene har nok med penger tror du ikke? Hva har det med saken å gjøre?
The Norwegian Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Og hvis alle hadde tenkt på samme måte hadde de ikke hatt så mye penger..
bLoOdFiSh Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Hva med å tenke litt? Det er faktisk imot norsk lov å laste ned ulovlig. Greit nok at filmprodusentene har tonn med penger men dette går på prinsipper. 7955118[/snapback] Er det mot Norsk lov og koppiere til egen privat bruk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå