Gå til innhold

syk kjøling til shuttle needed!


draziw

Anbefalte innlegg

Hei shuttle min blir alt for varm. 90 grader cpu og da skrur den seg av. Selv med bordvifte inntil shuttlen klarer den ikke mer enn en time spilling. Jeg har prøvd alt. Rensa hele shuttle'n/ta i fra hverandre/ny kjølepasta. Så det jeg lurer på er om noen veit om no bra kjøling til shuttle. har s754 amd 64 3400 +

 

help plz! ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får du ikke fragga nok? :p

 

Blir prosessoren 90C, er det noe feil med kontakten mellom kjøler og CPU. Ta av kjøleren og bruk fint pussepapir for å planslipe den.

Det kan hende at du bruker for mye "kjølepasta". For den prosessoren trenger du ikke mer kjølepasta enn et riskorn.

7986211[/snapback]

 

Det å slipe prossessoren vil være et veldig dårlig forslag. Dette er noe man ikke burde gjøre hvis man ikke kan miste prossessoren. Jeg anbefaler å ta av kjøleren rense den og prossessor for kjølepasta og legge på ny.

Lenke til kommentar
Ta av kjøleren og bruk fint pussepapir for å planslipe den.

7986211[/snapback]

Det å slipe prossessoren vil være et veldig dårlig forslag. Dette er noe man ikke burde gjøre hvis man ikke kan miste prossessoren.

7987322[/snapback]

 

Leser du en gang til står det at forslaget er å slipe kontaktflaten til kjøleren, ikke prossessoren ;)

 

Gjør du motsatt så ryker nok det meste av garanti.

Lenke til kommentar

Heheh! Plansliping av prosessor er det jo også noen som har prøvd seg på her på forumet! :!: Ikke at det ble noen stor suksess tror jeg.. :p

 

Men med 90*C på CPU, vil jeg tro enten at vifta flytter bortimot 0 luft, eller så er det dårlig kontakt mellom CPU og kjølern din.. Du kan jo vaske av den, og sjekke hvor blank/matt den eventuelt er! :) Enkelt og greit! :)

 

Om den derimot ikke får flytta på luft, så er det mer ugreit.. :ermm:

 

Ta bilde av hvordan ting ser ut kanskje, så vi får se? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...